Bos of Akrapovic?

FastBlade

Die hard MF'er
30 aug 2001
256
0
Almere
Aankomende vrijdag wordt mijn nieuwe fireblade afgeleverd, maar ik ben nog op zoek naar een nieuwe demper. Ik zit te twijfelen tussen een Bos of Akrapovic. Bij de Bos zit een DB eater. Zijn er mensen met ervaring met zo\'n DB eater? Kun je echt naar een circuitdag gaan zonder bang te hoeven zijn dat je de baan niet op komt omdat je pijp teveel lawaai maakt?
 
Yoshi rulezzzzzzzz
neem een yoshi...veeeel mooier geluid...en die zijn er ook met dbeaters...of een 2brothers...maar geen bos of lazer....
 
Inderdaad, een Yoshimura op een R1 klinkt erg :9~ Ik weet niet hoe die op een Blade klinkt, maar toch.

Een Two-Bros of Akrapovic klinkt ook bijzonder lekker. Bos heb ik alleen op een Yamaha FZR600 gehoord en dat was niet mooi.
 
Mensen...hij kan niet kiezen tuusen die 2! :)

Bos is standaard al erg stil, met DB-eater hoor je helemaal niks...

Ik heb de TOMS gedaan, en veel mensen reden gewoon met een bruldemper, dus het kan wel. (Persoonlijk wil ik het risico op uitsluiting niet lopen!!)

Akrapovic is gewoon schitterend om te zien, en mooier geluid. Wel 3x zo duur...weet waar je aan begint dus! :)
 
Bos zonder DB-killer (die kan er toch uit?), dat klinkt toch best? Zeker voor z\'n prijs dan?
 
Ik heb een Bos demper op mijn GSX-R600 daarmee heb ik al 2 keer zonder Db-eater op het circuit gereden. Dempers van nederlands fabrikaat maken over het algemeen minder lawaai dan buitenlandse,op BSM Vampire na dan, maar zijn over het algemeen wel goedkoper.
 
Als ik het circuit op gaat monteer ik altijd mijn standaardemper voor de zekerheid,rij normaal met een laser hoog model.(10min werk)
Wat een hele fraaie demper is voor de blade is de laser hotcam hoog model,een zeer mooi geluid en prachtig om te zien,een vriend van mij heeft dat type op zijn nieuwe blade gemonteerd.
Acropovic/bos is ook wel goed maar het uiterlijk vind ik minder.
 
Volgens mij wil Maximum dat ik een Yoshimura neem. :)
Waarom heb jezelf dan een 2 brothers?
 
Omdat die al onder mijn eerste R1 zat toen ik hem kocht....dus heb ik hem ook over laten zetten naar mn 2e R1...maar als ik het geld had, en zelf mocht kieze, Yoshi :)
 
en de helft van het wk superbike`s rijdt met akrapovic.
dus de kwaliteit van het merk moet goed zijn
en in mijn ogen is het ook betaalbaar ,zeker als ik kijk dat een full race uitlaat systeem voor mijn fiets maar 5500 kost.terwijl het orginele ducati performance bijna 7500 gulden kost in 54mm
greeettzzz redbull man
 
Ik denk dat ik maar voor een Akrapovic ga. Ik schroef de originele pijp er wel weer op als ik op het circuit ga :] . Bedankt voor de reacties.
 
Proefrijden kan wel (hebben ze zelf voorgesteld), maar alleen als het mooi weer is. Ze willen graag een schone uitlaat terug als ik besluit hem niet te nemen. Met dit weer is dat dus hopeloos.
 
Wat voor geluid wil je hebben? Een Akrapovic ken ik zelf niet. Een Laser klinkt laag en donker, een Bos is iets minder laag maar die huilt zo lekker als je het gas open schroeft :9~ . Ik heb zelf een Bos op m\'n Fazer en vind deze ontzettend lekker klinken, maar da\'s een kwestie van smaak.
 
Laatst bewerkt:
Ik had een Laser pijp met db-killer en heb ermee op assen gereden. Je weet dat de geluidsnormen streng zijn op Assen maar ik heb met mijn db-killer erin geen problemen gehad.
En er reden er rond die nog meer herrie maakten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan