He,
M'n koppeling ging nogal stroef dus eerst gekeken naar het mechanisme wat aan mn koppelingskabel hing... Dit zat nogal vol met troep. Vervolgens schoongemaakt en weer teruggemonteerd. (Kwam er hier ook achter dat er geen borgmoer+plaat op meer op mn voortandwiel zat, dit even daargelaten) Ook de koppelingsdrukstift+rubber was nog prima. Nog steeds erg stroef dus koppelingshuis opengemaakt. Koppelingsplaten zaten wel enigzins aan elkaar geplakt (misschien oude olie?) Maar goed de koppelingsplaten zagen er niet erg versleten uit. Echter bij het terugmonteren van de koppelingsdrukveren, schoot een bout terug, en ja hoor het binnenwaarste schroefdraad van 1 van de 5 gaten van de 'Boss Clutch' (zie afbeelding en pijl) is nu zo goed als gaar.
Iemand ervaring hiermee? Kan ik een grotere maat hierin proberen tappen of wordt het een nieuwe bestellen? Heeft er iemand nog eentje liggen misschien?
M'n koppeling ging nogal stroef dus eerst gekeken naar het mechanisme wat aan mn koppelingskabel hing... Dit zat nogal vol met troep. Vervolgens schoongemaakt en weer teruggemonteerd. (Kwam er hier ook achter dat er geen borgmoer+plaat op meer op mn voortandwiel zat, dit even daargelaten) Ook de koppelingsdrukstift+rubber was nog prima. Nog steeds erg stroef dus koppelingshuis opengemaakt. Koppelingsplaten zaten wel enigzins aan elkaar geplakt (misschien oude olie?) Maar goed de koppelingsplaten zagen er niet erg versleten uit. Echter bij het terugmonteren van de koppelingsdrukveren, schoot een bout terug, en ja hoor het binnenwaarste schroefdraad van 1 van de 5 gaten van de 'Boss Clutch' (zie afbeelding en pijl) is nu zo goed als gaar.
Iemand ervaring hiermee? Kan ik een grotere maat hierin proberen tappen of wordt het een nieuwe bestellen? Heeft er iemand nog eentje liggen misschien?