BOT 17 gaat boven het kanaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
35.178
9.400
Purmerend
BOT blijft on tour en lijkt in 2016 het mooie Noord Hollandse landschap aan te gaan doen.

Op 1 november 1876 opent koning Willem III officieel het Noordzeekanaal. Willem gaf aanzet tot aanleg van het kanaal om de werkeloosheid in Nederland te bestrijden. Verder had de aanleg van het Noordzeekanaal vooral economisch belang: de route van de haven van Amsterdam naar de Noordzee moest verbeterd worden voor de groeiende hoeveelheid scheepvaartverkeer dat hierdoor heen moest.

Noteer maar alvast het weekend van

7, 8, 9 Oktober
De poll bleef 50/50 hangen, ik heb dus maar besloten.

in jullie agenda's

Het BOT zal gehouden worden op boerencamping Weidevogelzicht in de Zeevang polder. Het adres is Kleenweg 1 1471 ED Kwadijk.

https://www.google.nl/maps/place/Kl...63f32fc165e!8m2!3d52.533063!4d4.9927178?hl=nl

Polder Zeevang is een poldergebied dat gelegen is aan het Markermeer, ten noorden van de Noord-Hollandse plaatsen Edam en Purmerend. De trekvaart Zesstedenvaart en de Kromme IJe lopen door het gebied. De polder heeft een Natura 2000-status door overnachtende en foeragerende vogels.

Het water in het gebied is brak, maar het water is zoeter geworden door de inpoldering van de Zuiderzee.

De boerderij ligt tussen Kwadijk en Hobrede. Er zullen waarschijnlijk geen kampeerders zijn. Wij kunnen het achterste deel van het kampeerterrein gebruiken. Dat heeft een dam naar de betonnen plaats waar we kunnen barbecue-en.
Het is veengebied, we zullen de motoren ook op de betonnen plaats neer moeten zetten. Bega niet de fout om de camping op te rijden, rij het boeren erf op en rij helemaal naar achter.

De kosten zijn vijftien euro per nacht, ik heb een afspraak kunnen maken dat we 25 euro voor twee nachten kunnen betalen.

Zaanse-schans-69287.jpg


De Zaanse Schans is één van de mooiste stukjes Nederland. Hier maakt u actief onderdeel uit van een levendige en zeer fraaie woon-werk buurt uit de 18e en 19e eeuw. Vol houten molens, schuren, woningen en musea. Opgetrokken in unieke Zaanse houtbouw-architectuur en stuk voor stuk hierheen verplaatst vanaf 1961. Met gemak kunt u een halve dag op de Schans doorbrengen. Er is zoveel te zien, proeven, ruiken en beleven!
Wandel heerlijk tussen de fraaie panden en het unieke veenweidelandschap door. Kom kijken naar ambachten als klompen- en kaasmaken of bezoek de verschillende molens en monumentale panden. Maak een vaartocht, neem lekker plaats in één van de restaurants en snuffel rond in de winkeltjes. De entree tot de Zaanse Schans is gratis, voor bepaalde attracties betaalt u een toegangsprijs. We hopen u snel te ontvangen.

tmphomemedium.jpg


Op nog geen 25 kilometer afstand van Amsterdam ligt de Westfriese Omringdijk, een wonder van menselijke hand. Ooit beschermde deze dijk mens en dier tegen het zoute water. Nu slingert dit 126 kilometer lange monument door het Westfriese landschap langs polders, molens, VOC-steden en stolpboerderijen, culturele verassingen en heerlijke streekproducten. Kom fietsen of wandelen, bezoek een museum en proef de producten direct van het land. Westfriesland; het bezoeken waard!

De_Rijp_Panorama_1.JPG




Ieder kan zich weer opgeven volgens de RBOEDV code

R = Rit
B = BBQ
O = Overnachting
E = Ontbijt
D = Definitief
V = aankomst op vrijdag (anders op zaterdag)

d'Ouwe
EHE BOED
Halflive RBOEDV
BMWoman RBOEDV
Jupiler
JFJ BOED
Lasmoat BOED
Truus op de Suus BOED
Doublebee RBOE
GSlandrover BOE
Bosso + Bossobroer
Bigmouth RBOEV
Mathieu RBOEDV
Zeepok RBOEDV
Tinie RBOEDV
Yamverda BOED R
Freekz RBOEDV
Hevu RBOEDV
Kwastert RBOED
Mini Kwastert RBOED


TDM68
M@kke
Wilholm68
Leluk2000
Slijptol
Enigma RBOE
NitroMax
Rutgertjuh
Hellracer
El Presidente
Nouhou
Roestendoenze
ratman
Peuk
Mielko + dame
HaBSu
Double Bee
JoandFro
Vox88000
_gijs_
Bram de Viking
DAF400


Wat kost het BOT nu?

Dat zal telkens weer anders zijn,maar wel is het de bedoeling om de kosten zo laag mogelijk te houden.


Wat moet ik nu meenemen?

Je moet eigenlijk zelf alles regelen, dwz. slaap spullen,drank en/of versnaperingen. Iedereen zorgt voor zichzelf maar vergeet vooral 2 dingen niet : Je zijspan en en goed humeur...

Camping kosten: overnacht p.p. is 15 euro per nacht of twee nachten voor 25 euro.
BOT kosten: BBQ, koffie, ontbijt... moet ik nog uitvogelen
Men dient zelf het vlees en drank mee te nemen.


Ik wil ook meedoen,wat moet ik nu doen?

Da's heel simpel, gewoon hier in dit topic melden dat je graag mee wilt gaan met het BOT, wel moet je duidelijk aangeven waarmee je mee wilt doen,bijv. wel de rit maar niet overnachten. Dit doen we door deze letters te vermelden in dit topic achter je (nick)naam...


Ik heb geen span,mag ik Solo mee?

Het BOT is bedoelt voor zijspanners-door zijspanners, maar mensen die geen span hebben mogen wel mee. Het is echter niet de bedoeling dat er straks meer Solo's meerijden dan spannen, maar dit zal niet aan de orde zijn. Meld wel even in het topic dat je Solo wilt komen/rijden.


Mag ik mijn hond, glory wife, kind, christelijke en-of homofiele neef meenemen?


Bij voorkeur niet, Het BOT is bedoeld voor zijspannen om als volwassenen onder elkaar even weg te zijn. De meesten vinden het heerlijk om even twee dagen geen kinderen te hebben. Er kan dan wel eens een lelijk woord gezegd worden en de deelnemers hebben meestal geen zin om rekening te houden met andermans meegebrachte aanhangsels.


Gaat de rit alleen over verharde wegen,of rijden we ook over zandpaden?

De rit zal hoofdzakelijk over verharde binnenwegen gaan,maar een goed zandpad is zeker een optie, wel word er van te voren gekeken over de berijdbaarheid van de weg.

BOT staat voor Brabants Olie-fanten Treffen, ooit bedacht door een aantal zijspanrijders van MF. Na een paar keer in Brabant te zijn gehouden ging BOT op reis en kwam steeds vaker in andere provincies, alles is mogelijk en ook buitenland is niet uitgesloten maar de naam blijft onveranderd. Het blijft BOT!
 
Laatst bewerkt:
2e of 3e weekend maakt me niet zo veel uit, dus stemmen heeft voor mij geen zin. Maar ik ben probeer er graag weer bij te zijn.

en respect voor je daadkracht :)
 
Laatst bewerkt:
Heb je dit wel met het thuisfront overlegd? B|


Mijn voorkeur gaat uit naar het weekend van 7-8-9 oktober.

Doe voor mij maar het hele pretpakket incl de vrijdag.
 
2e of 3e weekend maakt me niet zo veel uit, dus stemmen heeft voor mij geen zin. Maar ik ben probeer er graag weer bij te zijn.
Als je maar niet weer voor "die twee" gaat rijden, dat loopt vaak niet goed af.
 
Ik moet eigenlijk RBOE(D)V zeggen. Bij deze. Met de D tussen ( ) 's ;) Weekeinde maakt me niet zoveel uit. Eerste weekeinde van de herfstvakantie is wel mooi. Kan Junior ook weer mee, hij heeft het leuk gevonden!
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dat 126 km lange monument wel eens met eigen ogen zien dus ontstreep me maar.
Ijs en weder dienende ben ik er bij.
 
Als je 'em tot het noordelijkste puntje doorrijdt dan ben je toch vlak bij mij. Dan zet ik wel koffie :+

-edit- Ik val niet te ontstrepen, zie ik. Zet me er dan maar bij ;)
Dat gaat een flinke toerrit worden. Vijftig kilometer naar Alkmaar, dan 126 kilometer omringdijk en dan weer vijftig kilometer naar Lands End. En dan weer honderd kilometer terug.
 
ik heb gestemd voor het 3e weekend. ik hoop dat ik er bij kan zijn. haal de streep er vast maar vanaf .
 
Laatst bewerkt:
Ontstrepen! foel optjuns a.u.b. :Y Welk weekeinde mijn voorkeur krijgt hangt af van een ander evenement.
 
Laatst bewerkt:
'BOT gaat boven het kanaal' > 'BOT 17 gaat boven het kanaal'
 
Bot mag hier standaard ontstreept hoor. Maar er kan altijd wat tussendoor komen. De intentie is groot, en hij staat in Google Calendar ;)

Heb trouwens geen poll gezien -O- maar dat fuckt ook niet, want het duurt nog een jaar *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan