BOT 22

Daar ik meer en meer begin te denken als een Hollander zou ik zeggen " neem gewoon overal je voltmeter mee"
Is de goedkoopste oplossing 😇
Ik beken schuld... in overtreffende trap.. :X :o
Gewoon een kleine voltmeter inbouwen in je teller-unit en permanent aansluiten zoals hier onder, dan weet je altijd wat er gebeurt :P ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet hoe ik het lees. ;)

Er zit totaal geen puf in, ook niet na een tijd wachten.
ik lees dat de spanning terug komt als je er een voltmeter op zet. dat past voor mij mooi in dit plaatje: een rijpe accu die onbelast gewoon 12,nogwat volt aangeeft, maar vervolgens wel bij de kleinste belasting in elkaar stuikt.

maar goed.. het is een hypothese.
 
Jamaar de motor doet niks.
Dan zet je de voltmeter over de accu en meet je gewoon spanning. (Hoeveel weet ik niet)
Vervolgens werkt alles weer en kun je starten.

Dat is andersom als dat jij zegt. Dit is een lege accu die bij een kleine belasting tot leven komt.
 
Misschien wel. Ik vind het "weer tot leven komen" van een accu een nogal vreemd fenomeen. Alles kan natuurlijk, maar het past ergens niet goed om het maar zo uit te drukken.
Het kan natuurlijk ook een contractbreuk zijn (voetje van de hoofdzekering bijvoorbeeld, of de massa-aansluiting), die door trillingen of contact met bedrading bij het meten weer opgeheven wordt, maar ik vind het erg lastig om over dit soort dingen iets zinnigs te vinden zonder eea direct aan de motor te kunnen meten/controleren.
 
Misschien wel. Ik vind het "weer tot leven komen" van een accu een nogal vreemd fenomeen. Alles kan natuurlijk, maar het past ergens niet goed om het maar zo uit te drukken.
Het kan natuurlijk ook een contractbreuk zijn (voetje van de hoofdzekering bijvoorbeeld, of de massa-aansluiting), die door trillingen of contact met bedrading bij het meten weer opgeheven wordt, maar ik vind het erg lastig om over dit soort dingen iets zinnigs te vinden zonder eea direct aan de motor te kunnen meten/controleren.
Zeker
 
Die was was al vervangen zoals ik lees

Heel toevallig heb ik ook een nighthawk gehad..
Die deed het met aanlopen ook prima.

Is dit dezelfde accu als voor het vervangen van spanning regelaar?

Heb je laadspanning met oude gemeten?

Dynamo is ook niet echt overbemeten
En licht altijd aan.
 
het blijft een honda dus zou zeker even naar de spanningsregelaar kijken.
Die kan het ook een beetje doen, echt waar....O-)
Met mijn shadow een hele ochtend bij de klpd in de loods staan prutsen en er uit eindelijk achter komen dat boven de 4000 toeren oid de spanningsregelaar er mee stopt en de accu leeg ging trekken.

En mijn eerste span, de gele cb650 wilde koud altijd prima starten.
Maar als hij op temperatuur begon te komen dan ging hij soms op de helft van de cylinders lopen. Maar soms ook gewoon beroerd, dan was het net of er te weinig stroom was.
Dit heb ik op kunnen lossen met andere vonkversterkers. De orginele worden warm en dan lopen ze leeg.
 
Ik zou de aansluitingen van de accu nog eens heel goed nakijken. Als je daar speling op zit en als je daar dan met een multimeter pootje aan kietelt kan het voor een contact zorgen.
 
andere accu zit er nu in (+ aansluitingen schoon gemaakt en goed vast gezet), ga vanavond testen.
laat het resultaat wel weten
accu zat ingebouwd solo motor en solo motor was beetje ingebouwd in schuurtje. kan er nu bij.
dus als de accu het niet is, ga ik verder met startrelais overzetten en aansluitingen los & schoonmaken.
De spannings regelaar was stuk en is al vervangen (+ aansluitingen schoon gemaakt en goed vast gezet)
Het zekeringskastje is ook al vervangen (+ aansluitingen schoon gemaakt en goed vast gezet)
 
Even wat anders dan technische problemen:
Aangezien dit toch een BOT wordt zou ik toch graag een avondje eenvoudig BBQ-en. Vrijdagavond lijkt me daarvoor uitermate geschikt. Ik zal in ieder geval een BBQ-tje meebrengen, en wat vlees om te cremeren. Op de BOT manier, dus. Meer liefhebbers hiervoor?

Op Zaterdag eet ik wel mee met Lydia haar keukenbrouwsels (niks mis mee)
Drank halen we natuurlijk ook bij Lydia en Bertje
 
  • Leuk
Waarderingen: hevu
Dit weekend weer overleefd.. op naar komend weekend!
 

Bijlagen

  • IMG-20210625-WA0036.jpg
    IMG-20210625-WA0036.jpg
    388,9 KB · Weergaven: 36

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
24
Weergaven
791
Reacties
402
Weergaven
18K
Reacties
437
Weergaven
19K
Reacties
529
Weergaven
28K
Terug
Bovenaan Onderaan