Bougie Honda CBR 600 (1996) uit de cillinderkop geduwd!!

Micheal1991

Rookie
30 jul 2011
1
0
Montfoort
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een honda cbr 600 uit het jaar 1996!
Nou was ik laatst aan het toeren in Italië en toen begon mijn motor een hoop geluid te maken. Toen kwam ik er achter dat mijn bougie in zijn geheel uit mijn cillinderkop is geduwd met schroefdraad en al.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? en wat zou ik het beste kunnen doen?
Ik weet dat een helicoil het probleem kan oplossen alleen hoe ga je dat aanpakken?
En heeft iemand dat al een keer gedaan? Verder als er een helicoil in gezet moet worden moet het hele blok dan uit de motor of is dat niet nodig?

Met vriendelijke groet,

Mike van Breukelen
 
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een honda cbr 600 uit het jaar 1996!
Nou was ik laatst aan het toeren in Italië en toen begon mijn motor een hoop geluid te maken. Toen kwam ik er achter dat mijn bougie in zijn geheel uit mijn cillinderkop is geduwd met schroefdraad en al.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? en wat zou ik het beste kunnen doen?
Ik weet dat een helicoil het probleem kan oplossen alleen hoe ga je dat aanpakken?
En heeft iemand dat al een keer gedaan? Verder als er een helicoil in gezet moet worden moet het hele blok dan uit de motor of is dat niet nodig?

Met vriendelijke groet,

Mike van Breukelen

Heb het ook gehad met een Suzuki T500, kop er afgehaald bougiegat opgeboord draad getapt en een messing verloopbus met kraag gemaakt en erin gedraaid, niet proberen met de kop nog gemonteerd, denk aan het vuil welke in de cil komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan