Bougie kabels vervangen, hoe?

Akira

MF'er
9 mrt 2004
48
0
Twente
Ik zou graag andere bougie kabels op mijn Indtruder 750 willen monteren.
Weet iemand of dit kan en hoe dit moet?
Zo te zien zitten ze vast in de bobine.
 
je nieuwe kabels er gewoon aanschroeven aan de afgeknipte,je hebt daarvoor 4 roestvrijstalenspaanplaatschroeven nodig waarvan je per twee de koppies aan elkaar last of hardsoldeerd,de rest wijst zichzelf of niet,in dat geval nog een stukkie krimpkous eroverheenschuiven dat komt niet los door de hitte van de cillinderkop in tegenstelling tot plakband.
 
wat is er mis met mijn afgekeken concept,als je zo'n bobine opensloopt zie je dat daar ook een stukkie schroefdraad zit waar de kabel overheen gedraaid is.
beter goed afgekeken dan slecht verzonnen. :}
 
wat je kan doen: je peutert de oude kabels uit je bobine, dan zie je een pennetje zitten waar de kabels opvast zitten.
zie dat je de nieuwe kabels goed op dat pennetje bevestigd! meet de boel uit en test het.
werkt alles, seal de kabels in de bobine met TEC7 of zoiets.
 
Mocht je je kabels af gaan knippen en de nieuwe er weer aan fabriceren dan alsjeblief hier niet straks komen vragen hoe het kan dat je motor het in een regenbui plots niet meer doet.........haha *D
 
Dat afknippen kan prima hoor:

-knip de kabels op ongeveer 5 (feiv!) centimeter van de bobines af,
-maak ongeveer twee centimeter kaal (de buitenmantel eraf peuteren),
-doe die twee centimeter kaalmaken ook met een einde van een nieuwe kabel,
-vlecht de blote einden in elkaar,
-soldeer de verbinding nog effe na,
-opvullen met krimpkousjes die je om de verbinding heen krimpt (of retestrak met zelfvulcaniserend tape),de laatste wat langer dan alleen om de verbinding krimpen.
-klaar!!

Succes! ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan