Bougie verwisselen..

Vampiremax

Plasticnotfantastic
24 mrt 2007
3.362
1.117
Als ik de 4 bougies uit draai om schoon te maken en draai bougie no.1 in gat no. 3 moet de bougiekabel van no. 1 ook naar no. 3? :?
 
Is het al vrijdag :?

full


bougies met een "geheugen" _O-
 
haha leuk allemaal alleen antwoorden waar je niks aan hebt. De bougies onderling verwisselen is geen probleem. Maar de bougie kabels blijven altijd bij dezelfde cilinders. Dit heeft met de timing van de ontsteking te maken. Het is de bedoeling dat de ontsteking plaatsvindt op het moment dat de zuiger net iets voorbij zijn hoogste punt is, aangezien er maar 2 zuigers op hetzelfde moment op dat punt komen is de timing cruciaal. De andere 2 zuigers zitten dan max. beneden en komen vervolgens synchroon omhoog
 
haha leuk allemaal alleen antwoorden waar je niks aan hebt. De bougies onderling verwisselen is geen probleem. Maar de bougie kabels blijven altijd bij dezelfde cilinders. Dit heeft met de timing van de ontsteking te maken. Het is de bedoeling dat de ontsteking plaatsvindt op het moment dat de zuiger net iets voorbij zijn hoogste punt is, aangezien er maar 2 zuigers op hetzelfde moment op dat punt komen is de timing cruciaal. De andere 2 zuigers zitten dan max. beneden en komen vervolgens synchroon omhoog

Als je even naar de (motor)historie kijkt van TS, dan is hij aan het trollen....dus verwacht dan ook geen serieuze antwoorden....

En dan jouw verhaal..cil 1-4 en 2-3 mag je rustig met elkaar verwisselen bij een viercilinder ...
En heb je losse bougiekabels op je bobine, dan mag je ze allemaal verwisselen, als je maar zorgt dat de juiste bobine weer bij de juiste bougie komt
 
Bougies moet je niet verwisselen, hooguit vervangen of onderling uitwisselen.

Als je een bougie verwisselt hebt, zit je dus eigenlijk met de verkeerde....
 
haha leuk allemaal alleen antwoorden waar je niks aan hebt. De bougies onderling verwisselen is geen probleem. Maar de bougie kabels blijven altijd bij dezelfde cilinders. Dit heeft met de timing van de ontsteking te maken. Het is de bedoeling dat de ontsteking plaatsvindt op het moment dat de zuiger net iets voorbij zijn hoogste punt is, aangezien er maar 2 zuigers op hetzelfde moment op dat punt komen is de timing cruciaal. De andere 2 zuigers zitten dan max. beneden en komen vervolgens synchroon omhoog

Ik denk dat je bedoelt dat de ontsteking plaatsvind net vóór de zuiger helemaal bovenin staat...
 
Als je even naar de (motor)historie kijkt van TS, dan is hij aan het trollen....dus verwacht dan ook geen serieuze antwoorden....

En dan jouw verhaal..cil 1-4 en 2-3 mag je rustig met elkaar verwisselen bij een viercilinder ...
En heb je losse bougiekabels op je bobine, dan mag je ze allemaal verwisselen, als je maar zorgt dat de juiste bobine weer bij de juiste bougie komt

Zou ik niet doen bij een crossplane krukas blok ;)

Anyway, waarom worden dit soort troll-topics nog geaccepteerd? Komt het niveau / de kwaliteit van het forum niet ten goede en flauwekullen kan ook in off-topic.
 
Ik denk dat je bedoelt dat de ontsteking plaatsvind net vóór de zuiger helemaal bovenin staat...


hmm, dat hoorde ik gisteravond in bed ook...


=================================
"" ennequote:
bok001 schreef op 04 april 2013 @ 16:23:Jezelf liken

[afbeelding]


Mag ik dat
Ja, dat mag ik ""
============================

zei Martell....................en anders doe ik het wel.
Ouwe SOA figuur !! :+
 
hmm, dat hoorde ik gisteravond in bed ook...


=================================
"" ennequote:
bok001 schreef op 04 april 2013 @ 16:23:Jezelf liken

[afbeelding]


Mag ik dat
Ja, dat mag ik ""
============================

zei Martell....................en anders doe ik het wel.
Ouwe SOA figuur !! :+


Heb jij geen verstand van met je 2 bougietjes :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan