slecht kontakt bobine aansluitingen en of cdi unit slecht kontakt .
bougie kabel gaar ?
Niet per ongeluk een stekkertje losgetrokken?
Zou best kunnen dat je bobine ineens kapot is gegaan hoor. Heb ik met mijn gsx-r een jaar of 2 geleden ook gehad. Had een nieuwe uitlaat gemonteerd, stukje gereden... niets aan de hand, ga ik 's middags naar huis. 3 cilinders..
Ding heeft 1 cilinder dus uitwisselen gaat lastig.
Maarem, doorgemeten? Weet je hoe dat moet dan want ik word/werd er niets wijzer van. Ben sindsdien ook mn multimeter kwijt.
Neuh, zit toch een zekering tussen.
CDI zal het niet zijn.
Ik vermoed je bobine of je kapje.
Bobine zit aan het begin (of eind, hoe je het ziet..) van je bougiekabel. Dat blokje vlakbij je toeter stuurt hem inderdaad aan.
Trouwens: controleer je massapunten. Als die niet aangesloten zijn krijg je geen vonk. Had ik gister met opbouwen van het blok. Hij doet het overigens, moet alleen nog wel afgesteld worden.
En dat ding op de foto zit onder je zadel als ik me niet vergis (mij mij wel). Wat nou de precieze functie er van is is me nog niet helemaal duidelijk.
een bobine vonkt pas als de spanning eraf word gehaald/onderbroken.
wat dus ook gebeurt als je het contact uitzet of de dodemansknop gebruikt.
de cdi zorgt voor die onderbreking.
en de cdi reageert op de pickup spoel.
dus controleer eerst het spoeltje.
is dat goed, dan is de cdi waarschijnlijk stuk.
O ja tuurlijk, bobine zit inderdaad aan de bougiekabel,
Massapunten zit wel goed, vooral ook omdat hij wel een vonk geeft na het schakelen van de dodemansknop,
Ja dat ding zit inderdaad onder mijn zadel, heb foto zelf genomen. Is dit niet de CDI (stroomverdeler)? Vraag ging over de kleurcodes, g kan voor geel staan, maar de andere afkortingen komen niet overeen met de kleuren??Hmm, ja de pickup spoel zit in het blok niet? Kan ik makkelijker eerst de cdi even doormeten of niet?
om de pickup spoel door te meten hoeft het vliegwiel er niet af.
het makkelijker om even aan de stekker te meten.