bougie zit vast

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
Indien mogelijk, uit WARM blok losdraaien want dat gaat altijd een stuk makkelijker (maar denk er om dat bij indraaien van een nieuwe bougie blok en bougie op dezelfde temperatuur moeten zijn, dus geen koude bougie in een warm blok draaien).

R3TRACK

Die hard MF'er
19 okt 2002
739
0
Indien mogelijk, uit WARM blok losdraaien want dat gaat altijd een stuk makkelijker (maar denk er om dat bij indraaien van een nieuwe bougie blok en bougie op dezelfde temperatuur moeten zijn, dus geen koude bougie in een warm blok draaien).
niet mogelijk, kan wd40 kwaad(loopt in het blok?)?

Future303

MF veteraan
24 mrt 2003
2.121
0
Blaricum
www.suckmyexhaust.com
wd 40 erin
beetje olie erin
nachtje laten trekken

EEN GOEDE, ECHTE Bougie dop of sleutel gebruiken, zorg dat je er goed bijkomt (zonder verlengen), hoe meer je je sleutel verlengt, hoe groter de kans dat ie knapt.

tlpeter

MF veteraan
29 jul 2002
3.435
1
44
west brabant
laats ook gelezen (post door zot geloof ik)
bet er met olie dan met kopervet
en een bougie moet je ook gewoon handvast draaien
het is nergens voor nodig om een bougie vaster te zetten

damted

MF veteraan
1 nov 2002
4.693
4
59
ZH
laats ook gelezen (post door zot geloof ik)
bet er met olie dan met kopervet
en een bougie moet je ook gewoon handvast draaien
het is nergens voor nodig om een bougie vaster te zetten
Hij moet juist los :+
P.S. geen spam voor topics over kopervet en bougies hier hè O-)

Tempico

MF veteraan
31 mei 2003
3.923
0
40
Losser Overijssel
Kopervet rules. En daar blijf ik bij.

Maar goed ontopic:
Blok goed warm rijden (heet :X ). En dan met een fatsoenlijke bougiesleutel losdraaien.
Verlengen van de sleutel raad ik je ook af.Beter is t om ineens kort en gedoseerd kracht te zetten.
Der is nog wel een maniertje meer maar daar zit iets meer risico aan verbonden. :X
En alleen toe te passen in uiterste noodgevallen.

cdegroot

Die hard MF'er
1 okt 2004
505
0
Amersfoort
www.cdegroot.com
ff kijken... nu hebben we dus al terugzwaaien, verlichting, lucie, en nu dus kopervet... :z

TS: kruipolie kan geen kwaad. Daarna ff de schroefdraad schoonmaken (carbcleaner ofzo - je wilt geen brandbaar spul in je schroefdraad overhouden) en weer met een likkie kopervet vastzetten. En inderdaad - niet teveel kracht zetten bij het losdraaien, beter ff langs de motorwinkel en 5 piek lappen dan je kop mollen.

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Dan zal ik maar weer eens mierenneuken; kopervet bestaat niet, het is helemaal geen vet namelijk.
Maar met koperpasta gaat zijn bougie er ook niet uit waarschijnlijk.
Heb je wel een goede bougiesleutel? En, zo ja, gaat hij daarmee niet los?

Neonlampje

MF veteraan
16 okt 2002
2.443
0
34
Groningen
Bougiedop uit doppenset erop... ff wat kracht op zetten met de ratel (liever nog zo'n rechte stang ipv een ratel), en dan met een hamer ff op de ratel/stang een mep geven :) dan istie vast wel los.

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
0
50
Meppel
hoe het ook heet, ik zet al jaren de bougies in een dun laagje voor ik ze in de kop draai en ik heb nog nooit problelem gehad, het werkt gewoon goed ;)

Martijn25

Die hard MF'er
6 jul 2004
424
0
Groningen
Als hij niet losser wil zeker niet doordraaien dan heb je kans dattie knapt..

Zorg idd dat je er goed bij kan met de sleutel, dan los draaien tot dat je voelt dattie niet meer wil dan weer een stukje vastdraaien, voor het vastdraaien er proberen wd40 oid bij te spuiten.