bougie zit vast

Indien mogelijk, uit WARM blok losdraaien want dat gaat altijd een stuk makkelijker (maar denk er om dat bij indraaien van een nieuwe bougie blok en bougie op dezelfde temperatuur moeten zijn, dus geen koude bougie in een warm blok draaien).
 
wd 40 erin
beetje olie erin
nachtje laten trekken

EEN GOEDE, ECHTE Bougie dop of sleutel gebruiken, zorg dat je er goed bijkomt (zonder verlengen), hoe meer je je sleutel verlengt, hoe groter de kans dat ie knapt.
 
Kopervet rules. En daar blijf ik bij.

Maar goed ontopic:
Blok goed warm rijden (heet :X ). En dan met een fatsoenlijke bougiesleutel losdraaien.
Verlengen van de sleutel raad ik je ook af.Beter is t om ineens kort en gedoseerd kracht te zetten.
Der is nog wel een maniertje meer maar daar zit iets meer risico aan verbonden. :X
En alleen toe te passen in uiterste noodgevallen.
 
ff kijken... nu hebben we dus al terugzwaaien, verlichting, lucie, en nu dus kopervet... :z


TS: kruipolie kan geen kwaad. Daarna ff de schroefdraad schoonmaken (carbcleaner ofzo - je wilt geen brandbaar spul in je schroefdraad overhouden) en weer met een likkie kopervet vastzetten. En inderdaad - niet teveel kracht zetten bij het losdraaien, beter ff langs de motorwinkel en 5 piek lappen dan je kop mollen.
 
Dan zal ik maar weer eens mierenneuken; kopervet bestaat niet, het is helemaal geen vet namelijk.
Maar met koperpasta gaat zijn bougie er ook niet uit waarschijnlijk.
Heb je wel een goede bougiesleutel? En, zo ja, gaat hij daarmee niet los?
 
Als hij niet losser wil zeker niet doordraaien dan heb je kans dattie knapt..

Zorg idd dat je er goed bij kan met de sleutel, dan los draaien tot dat je voelt dattie niet meer wil dan weer een stukje vastdraaien, voor het vastdraaien er proberen wd40 oid bij te spuiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan