bougie

Skik

MF'er
31 mrt 2004
68
0
utrecht
www.nobelmemoria.nl
Als technisch leek heb ik een vraagje. Motor loopt slecht, bij optrekken onder in de toeren geen kracht, bougies gecontroleerd, 3 goed 1x vettig en zwart, iemand een idee waar ik aan moet denken.

gr Skik

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
0
50
Meppel
Eerst kijken als ie vonkt, zoja, zal het probleem in de carbs moeten gezocht worden.
dat hoeft niet, een boegie kan buiten de cilinder best vonken maar toch binnenin (door de hoge druk die er heerst) niets doen ;)

eerst maar es een andere kaars lijkt mij dus.......

Smit

MF veteraan
23 apr 2003
11.846
1
Hardinxveld
FF bougietje schoonmaken en checken of die vonkt, dan weer proberen (als het DAN niet lukt, ff een nieuwe bougie halen jah) ;)

MeanBlueMan

Moderator
Crew
Donateur
8 jan 2003
103.327
1.307
www.motor-forum.nl

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
0
50
Meppel
overigens leerde ik van de week dat boegies voor een CBR ofzo tot 45 euri per stuk schijnen te kosten, maar ik betaalde 3,40 per stuk voor fijne nieuwe voor mijn Guzzi.......

wat voor motor heeft de topicstarter ?

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
16.537
439
omg.Eindhoven
1
Motor loopt slecht, bij optrekken onder in de toeren geen kracht,

2
bougies gecontroleerd, 3 goed 1x vettig en zwart, iemand een idee waar ik aan moet denken.
1
Dat is dus typisch omdat ie op drie pitten loopt.

2
De bougie lijkt me eerder gevolg en niet oorzaak. Alleen toch het beste om minimaal die ene bougie te vervangen. Vanaf wanneer is ie slecht beginnen lopen? Halverwege een ritje of vanaf een koude start 's ochtends? Ik denk namelijk dat je em misschien verzopen hebt bij de koude start. :?

Ruikt de natte bougie naar benzine of is ie echt vet van olie?

krz13

MF'er
7 mrt 2003
125
0
overigens leerde ik van de week dat boegies voor een CBR ofzo tot 45 euri per stuk schijnen te kosten
Waren die met gouden schroefdraad ofzo?
Dacht dat die een dikke 8 euro per stuk waren (voor een CBR600F2 dan, ik meen me te herinneren dat bougies voor een CBR400 wel verrekte duur waren)