bougie

Skik

MF'er
31 mrt 2004
68
0
utrecht
Als technisch leek heb ik een vraagje. Motor loopt slecht, bij optrekken onder in de toeren geen kracht, bougies gecontroleerd, 3 goed 1x vettig en zwart, iemand een idee waar ik aan moet denken.

gr Skik
 
Ik zou eerst is de verdachte bougie omruilen met 1 van de drie overige bougies.....motor laten lopen kap van verdachte bougie af dan weet je gelijk of het daadwerkelijk aan de bougie ligt. Zo niet, misschien overlopende carb en anders een kapotte klep :?
 
Dacht dat die een dikke 8 euro per stuk waren (voor een CBR600F2 dan, ik meen me te herinneren dat bougies voor een CBR400 wel verrekte duur waren)
In een CBR400 horen volgens Honda NGK CR8EH-9 bougies, en die zijn bij www.louis.de te koop voor 8.45 €/ stuk ,dat is inderdaad niet goedkoop, maar zit ver van de 45 €/stuk waar hier over gesproken wordt :)

edit: in een cbr250rr horen CR9EH-9's, en die kosten net zoveel bij louis.de ...
 
Laatst bewerkt:
In een CBR400 horen volgens Honda NGK CR8EH-9 bougies, en die zijn bij www.louis.de te koop voor 8.45 €/ stuk ,dat is inderdaad niet goedkoop, maar zit ver van de 45 €/stuk waar hier over gesproken wordt :)

edit: in een cbr250rr horen CR9EH-9's, en die kosten net zoveel bij louis.de ...

Orginele honda CR8EH-9 bougies (in honda doosje van de honda importeur) kosten 10,04 euro, en geen 45,= per stuk.
Louis is hier idd goedkoper, maar ook niet veel.............
 
HEE skik,
je hebt wel weer pech he!
ik heb inmiddels ook een nieuwe... (rood!!) maar ligt ook uitelkaar in de tussen tijd...
(zie topic in dit deel)

hoe is het verder? ik heb nog een werkplaats hand boek van je!

en we zouden nog eens gaan toeren!

theo
 
Joho Theo,

Ondergoed al weer schoon? Gave bak die CBR, dat zal wel even wat anders veuren dan die andere 2. Wil graag een keer toeren, zeg maar wanneer. Alleen na woensdag want tot dan staat die van mij bij de ruiter te wachten op een nieuwe pakking voor de benzinekraan. Ik begreep dat de cbr ook nog weer in elkaar moet?

Gr Dennis
 
Er zijn enkele modellen die "iridium" bougies hebben die wel aardig duur zijn.
Koploper is nog steeds de Yamaha R7 met bougies van een eurootje of 50 per stuk (uit mijn hoofd hoor), maar ja die rijden er maar twee rond in nederland geloof ik, dus dat is niet zo'n ramp. :)
 
Nou dan maar nog een vraagje van een semi leek. Ik mis dus ook een cilinder, en als ik mijn fiets gestart heb loopt ie slecht. Als ik dan ga rijden en ik trek hem naa de hoge toeren dan komt de 4e er vanzelf bij. als ie eenmaal rijd dan rijd ie maar dierct als ik hem uit zet is het weer raak.

Dus....................??????
 
Nou dan maar nog een vraagje van een semi leek. Ik mis dus ook een cilinder, en als ik mijn fiets gestart heb loopt ie slecht. Als ik dan ga rijden en ik trek hem naa de hoge toeren dan komt de 4e er vanzelf bij. als ie eenmaal rijd dan rijd ie maar dierct als ik hem uit zet is het weer raak.

Dus....................??????
Dat lijkt idd op een kapotte bougie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan