Bougiedraad

Dave89

MF veteraan
14 nov 2007
2.380
7
Daar ben ik weer :+

Ik merkte al een tijdje geleden dat me bougie er niet prettig in ging, vandaag er eindelijk maar is een keer achteraan gegaan, blijkt dus dat me bougie de laatste paar mm er gewoon niet in gaat.. De rest gaat wel, maar niet zo soepel als het hoort.

De vraag is, kan ik er een tap doorheen halen om het dus allemaal weer wat soepel te maken.. en dat allemaal zonder me cilinderkop enz eraf te moeten halen

Het zal natuurlijk wat rommel maken.. en naar beneden vallen de cilinder dus in.. word dat een groot probleem ? en kan je eventueel dan de zuiger op laagste zetten en een stofzuiger op de uitlaatpoort zetten :P

Edit: Mocht het kunnen lukken met een tapsetje, welke maat heb ik nodig ?
 
Laatst bewerkt:
Kan je zien dat het slechts kool aanslag is of heb je je bougie scheef ingedraaid....

Als het koolaanslag is: vijl lange sleuven in een oude bougie en gebruik die als tap... kool is niet erg.

Mocht het je schroefdraad zijn dan je kop afhalen... anders gewoon boers doen en de tap erin, uitlaat eraf, carbs eraf en perslucht erin om de zaak schoon te blazen.
 
Laatst bewerkt:
Om maar even terug te komen op een ander topic: laat ik het maar niet hebben over de emotionele waarde van de motor... Is ie nog veel geld waard, ga voor zekerheid en haal die kop eraf.. is 't een brik, ga voor de brikkenoplossing en kloot even lekker met wat perslucht
 
hoi

als u toch zou kiezen voor met een tap erdoor te gaan

dan de groeven van de tap met vet vullen en dikwijls elke toer

eruit en uitwassen met benzine en er weer vet opdoen en nzo verder tot u erdoor bent

zo blijven eventuele spanen in het vet kleven en vallen niet in de cilinder


het proberen waard


groetjes
 
Kan je zien dat het slechts kool aanslag is of heb je je bougie scheef ingedraaid....

Als het koolaanslag is: vijl lange sleuven in een oude bougie en gebruik die als tap... kool is niet erg.

Mocht het je schroefdraad zijn dan je kop afhalen... anders gewoon boers doen en de tap erin, uitlaat eraf, carbs eraf en perslucht erin om de zaak schoon te blazen.

het onderste gedeeltje is wel bruin.. miss is het dus wel koolaanslag

wat bedoel je met die lange sleuven ?
 
het onderste gedeeltje is wel bruin.. miss is het dus wel koolaanslag

wat bedoel je met die lange sleuven ?

Neem een "oude"bougie (wel met een gave schroefdraad) doe de schroefdraad bewerken als een TAP (maak dus snijkanten haaks op de graag (beetje schuin werkt beter), vul deze "snijgroeven" met een beetje hard vet (als je de kop niet wil demonteren) en doe je werk.
Moet lukken
Succes Toon.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan