Bougiekabel gebroken ter plekke van bobine, CB400F

eidos

MF'er
23 mrt 2005
43
0
's-Heerenberg
Goeiedag allemaal!

Na enigerlei testen, carbs schoonmaken etc. kwam ik erachter dat er een bougiekabel was afgebroken precies ter plekke waar die eruit gaat bij de bobine. Bij het vastdraaien van een andere bougie knapte ook nog eens heel fijn een andere kabel op dezelfde plek bij de andere bobine los. :(

Kan ik dit zelf repareren? Ben eigenlijk bang van niet na enig kijkwerk. Dit is wel verschrikkelijk kl*te aangezien die dingen zowat nergens los te verkrijgen zijn.
Ik hoop dan ook dat jullie een idee hebben om dit zelf te repareren of anders wil ik vragen: Wie heeft ze nog liggen en wil ze kwijt?

Dit is echt verschrikkelijk balen aangezien ik hem vandaag wilde hoorde lopen en ik had m nog zo verwend! Heerlijk verse nieuwe blokolie, nieuwe pakkinkjes, zelfs poetswerk, en dan doet ie dit! ;(
 
Ik weet niet of de zoekfunctie werkt, maar in brikken topic is een complete fotoreportage te vinden hoe je dit zelf kunt repareren. Specifiek voor de cb400f.
 
Hmmm. Ik kan het topic niet vinden met google search... Iemand een idee wat zoektermen betreft? Heb gebruikt: CB400F bobine kabels repareren draden.
 
Laatst bewerkt:
Kun je er geen dunne spaanplaatschoef oid indraaien; de kop eraf knippen en en hierop de bougiekabel schroeven? Ook ff deze schroef in de bougiekabel draaien.
Ik heb zo al eens een vespa bromfiets weer aan de vonk geholpen.
 
Ik heb dit wel eens gedaan :

De kabel loopt de bobine in en loopt door tot aan de onderkant van de bobine.
Zaag in het midden van de bobine waar de kabel loopt voorzichtig een stukje plastic weg, je ziet nu de kabel lopen, knip door, maak een stukje kabel blank tot op het koper, oude stukje er uit, nieuwe kabel insmeren met siliconen kit, in de bobine duwen totdat deze tegen de oude kabel aanzit, vastsolderen, het gat volspuiten met siliconen kit. En hoppakee.

Ik heb zo iets gelijks ook wel eens op het forum gezien, CB400man ofzo dacht ik.

Je kunt de bobine eventueel meten :

Over de primaire 12V kant moet je iets van 5 ohm meten.
Over de secundaire kant meet je ongeveer 16 K-ohm, heb je ontstoorde bougie doppen van 5 k-ohm elk, dat meet je zo'n 25 K-ohm over de beide bougiedoppen.
 
kleine 30 euro per stuk met verwisselbvare kabels bij Honda4.nl...ben je in 1x van al het gelazer af.....
 
kleine 30 euro per stuk met verwisselbvare kabels bij Honda4.nl...ben je in 1x van al het gelazer af.....

Ja ik denk dat ik dat maar doe. Heb nu, voor even, een stuk uit de bobine gezaagd zodat ik een kroonsteen aan de kabel kan bevestigen. Deze afgeplakt met isolatietape en het de rest opgevuld met bitumenkit. Dat werkt wel voor even. ;)
 
ik kan alleen nog deze foto vinden

kun je wel zien waar je het V tje erin moet zagen

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan