Bougies fzs600 fazer 2002

FZRene

MF veteraan
4 mei 2004
5.360
3.341
Ridderkerk (ZH)
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk: yamaha
  • Type: fzs600 fazer
  • Bouwjaar: 2002
  • Kmstand: 50k
  • Probleem: welke bougie
  • Wanneer is het probleem onstaan:
  • Wat is er al aan gedaan:

Mijn fzs600 heeft nieuwe bougies nodig maar de manual zegt een ngk cr8e of cr9e.

Is daar verschil tussen en welke zou ik moeten hebben?

Thanks!
 
:^
B9 zou van toepassing zijn als je hard gaat knoerten met heet weer.

Wat zegt jou temperatuurmeter? komt die ook niet boven de 60 graden uit?
 

Loopt tie gelijk stuk beter! en start ook beter!! zelf ook eens gemonteerd!!!!!!!!



En je kunt ze 80.000 km erin laten! (zit ergens op dit forum test met deze Fazer en deze vonkjes!, en waren nog niet versleten!)


*D
 
Die is goed.👍
Hierbij een plaatje wat de warmtegraad verduidelijkt.
030516_ontsteking-2.gif
 
Ha Rene!
CR8E is prima ja!

Irridium KAN wel echt merkbaar verbetering geven. Maar 80,000km lifetime ben ik bij NGK voor Yamaha's nog nooit tegengekomen....
In mijn TDM900 rij ik ook met irridium en dat voel je. Maar voor mijn gevoel is het effect tijdelijk, want telkens als ik nieuwe plaats merk ik verschil
ik rij er steeds ca 24000km mee.
(rij er al 100,000km mee dus ik weet waar ik het over heb :P )

of het voor je neefje de enorme meerprijs waard is... ik waag het te betwijfelen!
Ik zou wel bij NGK blijven..
 
Ha Rene!
CR8E is prima ja!

Irridium KAN wel echt merkbaar verbetering geven. Maar 80,000km lifetime ben ik bij NGK voor Yamaha's nog nooit tegengekomen....
In mijn TDM900 rij ik ook met irridium en dat voel je. Maar voor mijn gevoel is het effect tijdelijk, want telkens als ik nieuwe plaats merk ik verschil
ik rij er steeds ca 24000km mee.
(rij er al 100,000km mee dus ik weet waar ik het over heb :P )

of het voor je neefje de enorme meerprijs waard is... ik waag het te betwijfelen!
Ik zou wel bij NGK blijven..

Hoe lang gaan iridium bougies mee

Zijn er zelf met een ton op de teller! heb er ooit een foto's bij gezien hier, nieuw-oud na 80000 km bijna geen verschil..
 
De 8&9 zijn beide aan de "koude" kant , het verschil in de isolatorneus is niet zo heel groot,
Het verschil goed zien is als je er bv een 5 langsneemt, maar die ben ik nog niet tegengekomen bij motoren.
(Bromfietsen weer wel 😉)
 
Vroeg??? Dan zit ik nog van mijn N+1ste biertje te genieten...
dat betekent dat ik zelf ook niet weet wat ik daar geschreven heb...
 
Omdat de temperatuur van cilinder 2 en 3 wat op kan lopen zitten daar een kwartje grotere sproeiers in de carbs.
125 in 1 en 4, 127,5 in 2 en 3. en dat zijn fictieve waardes, alleen om een idee te geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan