Bougies kunnen prima een val van 1 meter hoog aan. Gewoon gebruiken.

motoRRmania

MF veteraan
12 mrt 2009
3.112
20
HIA
- Een bougie kan met gemak een klap van een meter hoog uit de brievenbus opvangen als daar een stukje karton van 1mm dik tussen zit.

- Bougies in hun doosje los in een brievenbuspakje doen is een prima beschermende verpakking voor bougies. Voorheen gebruikte ze bubbelfolie enveloppen, maar dit is beter.

- Een bougie die gevallen is hoef je nooit weg te gooien.

- De bougie waarvan het beschermhoesje is ingedeukt en de massa elektrode duidelijke schade heeft zou je gewoon kunnen monteren.


Erg benieuwd naar de meningen hierover....


Hieronder de situatie:

Het maakt me weinig uit in wat voor pakketje iets opgestuurd wordt ook al betaal ik voor gewone pakketpost, maar als bougies ook nog eens los in een doosje gegooid zijn is voor mij onacceptabel. Hoe denk je dat die brievenbuspakketjes verwerkt worden, laat staan de eindknal die ze hier op de grond moeten doorstaan. Zou jij zo bougies bezorgd willen krijgen ? De regel is dat je een bougie die 1 keer gevallen is weg moet gooien ivm kans op kleine haarscheurtjes.

Je ziet zelfs dat het beschermkartonnertje gedeukt is en ook de bougie is beschadigd (Al zou dit niet zo zijn had ik ze nog niet gemonteerd). Als het is verstuurd als brievenbuspakket zijn de verzendkosten van 6,95 niet correct. Dit is doorgaans €3 goedkoper. Geen probleem op zich maar ze zijn dus ook nog los in het doosje gegooid. Is het zoveel moeite ze tenminste met bubbelfolie te omwikkelen en een plakbandje? Aangezien het gaat om kwetsbare electroniek die een reis met de brievenbuspost moet doorstaan, vind ik dit zeer onzorgvuldig. Graag wil ik zo snel mogelijk een nieuw setje bougies op een juiste manier verpakt, deze ga ik niet laten monteren. Zaterdag heb ik een monteur gereserveerd en heb ik ze nodig.


Ik mocht ze terugsturen maar dit kost mij dus 4euro, ik heb geen bougies en ik sta vooral perplex door het door . . . . . . gestelde. Ze zijn ook niet van plan er bubbelfolie omheen te doen als ze het nogmaals verzenden of in de toekomst voor anderen. (Ik laat even onbekend welke zaak dit is omdat ik verwacht dat ze er alsnog op terug zullen komen)
 

Bijlagen

  • bougies los in doosje verpakt 3.jpg
    bougies los in doosje verpakt 3.jpg
    47,1 KB · Weergaven: 175
  • bougies los in doosje verpakt 2.jpg
    bougies los in doosje verpakt 2.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 174
  • bougies los in doosje verpakt 1.jpg
    bougies los in doosje verpakt 1.jpg
    71,2 KB · Weergaven: 170
Ja, slordig. Als ze hier structureel klachten over kregen, dan zouden ze ze niet zo versturen lijkt me. Ik neem aan dat ze geen antwoordnummer hebben, dus als je iets terug wil sturen, dan moet je dat nu eenmaal voorschieten. Voorschieten, omdat zij wél verantwoordelijk zijn voor een schadevrije levering en je dus recht hebt op onbeschadigde bougie(s) of knaken terug. Done.
 
Alles maar via internet bestellen, wat is er mis met zelf er op uit gaan om je onderdeeltjes te kopen. Ieder z’n ding hoor, begrijp me aub niet verkeerd, maar ik snap niet dat er tegenwoordig bijna alleen maar “besteld” word. Maar goed, ik stam nog uit de contactpuntjes tijd.
 
Onacceptabel en gaat per gewicht tot 10kg met bedrag van 6,99
dus kan gewoon in stevig cartonnen doos verpakt worden dus dit heet gemakzucht van dit bedrijf en zou er nooit meer zaken mee doen .
En als het om 2 bougies gaat verlies nemen en langs motorzaak rijden en daar halen
Wel het bedrijf vermelden op deze site want zo ga je niet met klanten en onderdelen om !.
 
Alles maar via internet bestellen, wat is er mis met zelf er op uit gaan om je onderdeeltjes te kopen. Ieder z’n ding hoor, begrijp me aub niet verkeerd, maar ik snap niet dat er tegenwoordig bijna alleen maar “besteld” word. Maar goed, ik stam nog uit de contactpuntjes tijd.
Ik stam ook nog uit de tijd dat de veters in de schoenen zaten ipv de reet, maar ik weet niet of het aan mij ligt, maar is er uberhaupt nog wel iets ergens op voorraad????
Ik ben vandaag 5 zaken afgeweest voor een zaagblad van 185 mm diameter asgat 30 of 16 mm voor trespa...en dacht je dat ik die ergens kon kopen hier in nijmegen...En ik ben echt niet alleen bij de gamma of praxis geweest...maar ook b.v.neervelta had er geen
Dus vanavond even vanuit mijn luie stoel bestellen...en morgen of overmorgen voor de helft van het geld in de bus
 
Alles maar via internet bestellen, wat is er mis met zelf er op uit gaan om je onderdeeltjes te kopen. Ieder z’n ding hoor, begrijp me aub niet verkeerd, maar ik snap niet dat er tegenwoordig bijna alleen maar “besteld” word. Maar goed, ik stam nog uit de contactpuntjes tijd.
Ik ook, maar ik denk dat je die contactpuntjes tegenwoordig moet bestellen.:P
 
Als je het in een webshop gekocht hebt dan moeten zij de kosten voor het retourneren vergoeden. Zij zijn immers verantwoordelijk voor het onbeschadigd afleveren van de artikelen; bij beschadiging mag dit de consument niets extra kosten.
 
Ik zie eerlijk gezegd niet echt een beschadiging?
Netjes is het uiteraard niet om 6,95 te rekenen voor een postnl pakketje om het vervolgens in een eveloppe op te sturen.
Ikzelf zou er een klacht over indienen en verder leven.
Elektrode afstand meten ,goed kijken(desnoods met een loep op eventuele beschadigingen ) en gewoon monteren.
Blijft het tussen de oren niet goed voelen ,nieuwe halen en die monteren
 
Een enveloppe met bubbelfolie zou gewoon goed zijn geweest maar het was een doosje. Een doosje heeft geen enkele schokabsorptie al zou die van metaal zijn of hoe groot dan ook (@tonnetje en nee ik doe niet aan direct bedrijven noemen, ik weet dat ik nogal bruusk kan overkomen dat heb je als je hardop nadenkt in een wereld waar niemand dat meer durft, je zou je dan kunnen verliezen in een soort roekeloze verdedigingsmodus, hopelijk gaan ze zich zelf nog te rade). Wat je nu krijgt is doosjes in een doosje en ik hoorde het pakketje echt behoorlijk luid op de grond vallen, er is dus nauwelijks verschil met een bougie in zijn eigen doosje op de grond laten vallen vanaf brievenbushoogte, die beschermhoesjes steken ook nauwelijks uit. Het zal in 99% van de gevallen misschien goed komen maar volgens mij is er toch echt een risico aan verbonden wanneer een bougie valt, zeker als hij met de elektrode naar beneden valt waarop de kans aanwezig is.

En dit alles is met een vreselijk simpel schokabsorberend bubbelfolietje te voorkomen, maar als je dit voorstelt wordt je voor gek verklaard. Ik moest eens weten wat een bougie te voorduren krijgt, tja behoorlijk wat maar geen klappen van de zuiger hopelijk. Opnieuw versturen mét bubbelfolie gaan ze nooit doen, voor niemand niet en zeker niet voor slechts €6,95. Of desnoods op hun oude manier hoe ze bougies verstuurden die volgens hun minder veilig was; een bubbelfolie enveloppe, dat is toch echt veel beter. Ik bestel ook zo nu en dan fragiele 3Dprintjes en ook daar snappen ze niet hoe ze het moeten verpakken, een gigantische doos vol met schuimpjes is geen garantie dat iets niet kapot gaat. Maargoed ik laat de bougies wel controleren en stop ze er wel in en hoop niet op die 1% kans.
 
Laatst bewerkt:
Zijn de bedoelde bougies zodanig super-speciaal-bijzonder dat je ze niet via de locale dealer kunt verkrijgen?
Als ik hier mijn plaatselijke dealer bel voor een onderdeel en hij heeft 't niet, dan is na bestelling volgende dag af te halen.

Als je bougies dan toch via internet bestelt mag je verwachten dat ze zo worden verpakt dat ze tijdens transport niet zullen beschadigen.
Bestand tegen gooi en smijt werk op het depot, maar ook de knal door de brievenbus op de tegels van de gang.
Terugsturen is in principe altijd kosten internet-shop.

@ Kawa
Gamma en Praxis zijn wel de laatste bedrijven waar je ECHT bouwmateriaal en gereedschap kunt halen. Ooit zijn die begonnen als BOUWMARKT, maar zo'n jaar of 10-15 terug zijn die omgeswitched naar decoratiemarkt. Bouwspullen steeds minder en frutsels steeds meer. Zelf ervaren dat spullen die ik eerder al vaker heb gekocht ineens niet meer in het assortiment zitten.
Wil je nog effe vlug een zak cement halen, staat er voor je eentje een half uur te zeiken over een poppetje waar een knoopje ontbreekt.:X
 
@ Kawa
Gamma en Praxis zijn wel de laatste bedrijven waar je ECHT bouwmateriaal en gereedschap kunt halen. Ooit zijn die begonnen als BOUWMARKT, maar zo'n jaar of 10-15 terug zijn die omgeswitched naar decoratiemarkt. Bouwspullen steeds minder en frutsels steeds meer. Zelf ervaren dat spullen die ik eerder al vaker heb gekocht ineens niet meer in het assortiment zitten.
Wil je nog effe vlug een zak cement halen, staat er voor je eentje een half uur te zeiken over een poppetje waar een knoopje ontbreekt.:X
Hornbach is een verademing wat dat betreft.

Universele onderdelen voor de motor haal ik nog wel eens bij de automaterialenhandel, motorzaken hebben nauwelijks voorraad, en als ze het al hebben is het goed aan de prijs. In alle opzichten begrijpelijk, maar ik ga dan ook maar voor de luie stoel-optie.
 
Ik zie geen zichtbare schade op de foto's, en volgens mij heeft het gedeukte beschermhoesje precies dát gedaan waarvoor die ontworpen is.
Misschien moet je een kussentje onder je brievenbus leggen....of een opvangbakje aan je brievenbus maken.
 
Ik stam ook nog uit de tijd dat de veters in de schoenen zaten ipv de reet, maar ik weet niet of het aan mij ligt, maar is er uberhaupt nog wel iets ergens op voorraad????
Ik ben vandaag 5 zaken afgeweest voor een zaagblad van 185 mm diameter asgat 30 of 16 mm voor trespa...en dacht je dat ik die ergens kon kopen hier in nijmegen...En ik ben echt niet alleen bij de gamma of praxis geweest...maar ook b.v.neervelta had er geen
Dus vanavond even vanuit mijn luie stoel bestellen...en morgen of overmorgen voor de helft van het geld in de bus


Hardmetalen zaagblad voor het zagen van aluminium en trespa. | Ecotools.nl
 
Zijn die bougies in een webshop besteld?
En zo ja, heeft die webshop dan nog een of ander keurmerk alwaar je deze klacht kan deponeren?
Sowieso zou ik ze in een doos van maximale afmeting a€7 terugsturen.
 
Nu heb ik even aandachtig zitten kijken naar die foto's, maar zelfs op mijn (22") werkscherm zie ik geen schade aan de bougies. Weet je / TS zeker dat je misschien toch toch wel heel erg met de €2,- discrepantie zit? Bubbel enveloppen met iets hards er in gaan overigens inderdaad snel stuk bij PostNL.
 
Ik zie geen zichtbare schade op de foto's, en volgens mij heeft het gedeukte beschermhoesje precies dát gedaan waarvoor die ontworpen is.
Misschien moet je een kussentje onder je brievenbus leggen....of een opvangbakje aan je brievenbus maken.
Opvangbakje aan de brievenbus. :}

Ik was vorige week ook thuis toen de post iets door de brievenbus frommelde.
Met een enorme klap kwam het anderhalve meter lager op de grond.
Bleek dat mijn vriendin een E-reader had besteld via Marktplaats.
Die zat alleen in zijn eigen hoes en ook niet in een bubbeltjesenvelop.
Niets te merken verder aan het apparaat trouwens.

De week daarvoor hoorde ik ook al iets fragiels vallen. Wat een doffe klap. _O-
Edit. Oh ja .. een Garmin Nüvi voor 20,- en zo plat mogelijk verpakt zonder shockabsorptie. ✓

De bougies zullen ook wel prima zijn. :Y
 
Nu heb ik even aandachtig zitten kijken naar die foto's, maar zelfs op mijn (22") werkscherm zie ik geen schade aan de bougies. Weet je / TS zeker dat je misschien toch toch wel heel erg met de €2,- discrepantie zit? Bubbel enveloppen met iets hards er in gaan overigens inderdaad snel stuk bij PostNL.

Ik heb ze kaarsrecht onder een felle lamp gehouden en toen zag ik niets meer dus het was reflectie van iets, als je ze kan controleren van te voren doen we dat en zullen ze vast goed zijn. Ik zit echt niet met die €3 discrepantie ik had bougies nodig, google, bekijk drie zaken en kies de voordeligste, prima heb ik mijn bougies en hoef ik er nergens voor heen klaar is kees. (Ik kocht overigens twee weken terug wel een sleutelhanger waar ik ook €4 minder voor mocht betalen ivm het met brievenpost ging dus het kan blijkbaar wel)

Spullen horen gewoon vooral met zorg verpakt te worden als je daarvoor betaalt. Als je dan wel met heel erg boude uitspraken komt zoals die vier hier boven, zegt nooit en voor niemand niet bougies te willen gaan voorzien van een wikkel bubbelfolie sta ik nogal perplex. Een doosje van een bougie is niet hard overigens, bubbelfolie enveloppe is beter dan een leeg doosje, een doosje waar de bougiedoosjes omwikkeld zijn met folie helemaal geweldig.

Maargoed ik zou zeggen laat volgende keer je bougies in zijn doosje vallen van brievenbushoogte (120cm) met de elektrode naar beneden voordat je ze monteert, om te bewijzen dat diegene in ieder geval zelf 100% van overtuigd is dat het geen enkel risico voor de bougie betekend. Doe dit het liefst 100x want 0x100 is nog steeds 0 risico. Dan geloof ik diegene dat hij er zelf van overtuigd is dat het gewoon geen enkel kwaad kan, maar ik koop ze dan toch liever ergens anders.
 
Of voortaan even informeren wat je voor de verzendkosten krijgt.
Heb ooit eens via Marktplaats een set nieuw in verpakking rubber handvatten gekocht + 7 euro voor verzenden. Dacht, leuk kadotje voor een vriend.
Had de verkoper ze uit de verpakking gehaald en in een envelope gepropt... Dat ik daarvoor geen 7 euro had betaald maakte hem niet uit. 'Je hebt ze toch?!'
 
Met die bougies is echt niks mis, de beschadigde verpakking waar je het over hebt kan ik ook niet ontdekken.:?

Wil niet zeggen natuurlijk dat die webshop stom bezig is door zo eigenwijs te zijn.
 
Wat is nu het probleem met deze bougies? De verzendkosten of het doosje?
Ik reken wel eens een tientje voor het verzenden. Het verpakken en wegbrengen is meer moeite dan dat iemand het afhaalt. :)
En wat zal de marge op die bougies zijn? Voor 1-2 euro hoef je geen moeite te doen. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan