Ook hier een Kawasaki ER-5 die bijna 5 jaar (met zo goed als lege tank) heeft stilgestaan.
Eerst nog wel geprobeerd te starten met wat verse benzine, maar helaas, zoals verwacht geen pukkel. (benzine bereikte de carburateurs niet eens)
Alles bleek vies, vast en geroest dus dan maar meteen goed aanpakken.
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- Tank eraf gehaald, oude benzine + smurrie onderin eruit gehaald en binnenzijde geheel ontroest met spul van HG. Tank is weer helemaal schoon aan de binnenkant.
- Nieuw accu, bougies, olie, koelvloeistof en filters geplaatst.
- Carburateurs helemaal uit elkaar gehaald, alle onderdelen schoongemaakt en met revisie setje weer in elkaar gezet. Alles beweegt weer en is weer open.
- Carburateurs gevuld met verse benzine.
Omdat met de tank erop gemonteerd je nergens bij kunt, dacht ik slim te zijn door de tank er nog even af te laten. De carburateurs heb ik vol laten lopen dmv een spuitfles met benzine, door het groene slangetje kan ik mooi het niveau van de benzine volgen.
Vol verwachting proberen te starten, hij gaat wel rond, maar geeft geen moment het idee te willen gaan lopen.
De bougies vonken keurig als ik ze tegen het blok aanhoud en start. Wat ik alleen vreemd vind is dat na meerdere malen starten, ik de nieuwe bougies er nog eens uitgehaald heb en blijkt dat ze nog kurkdroog zijn?
Ik zou verwachten dat ze behoorlijk nat zouden zijn door het langdurig starten met choke vol open, maar het lijkt erop dat er helemaal geen benzine in de cilinders terecht komt.
Zie ik iets over het hoofd of lukt dit alleen als de vacuumslang van de carburateurs ook is aangesloten op de benzinekraan? Moet ik dan toch de tank met benzinekraan monteren vanwege deze slang?
Zo zit de vacuumslang nu even:
Heeft iemand een idee?
Eerst nog wel geprobeerd te starten met wat verse benzine, maar helaas, zoals verwacht geen pukkel. (benzine bereikte de carburateurs niet eens)
Alles bleek vies, vast en geroest dus dan maar meteen goed aanpakken.
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- Tank eraf gehaald, oude benzine + smurrie onderin eruit gehaald en binnenzijde geheel ontroest met spul van HG. Tank is weer helemaal schoon aan de binnenkant.
- Nieuw accu, bougies, olie, koelvloeistof en filters geplaatst.
- Carburateurs helemaal uit elkaar gehaald, alle onderdelen schoongemaakt en met revisie setje weer in elkaar gezet. Alles beweegt weer en is weer open.
- Carburateurs gevuld met verse benzine.
Omdat met de tank erop gemonteerd je nergens bij kunt, dacht ik slim te zijn door de tank er nog even af te laten. De carburateurs heb ik vol laten lopen dmv een spuitfles met benzine, door het groene slangetje kan ik mooi het niveau van de benzine volgen.
Vol verwachting proberen te starten, hij gaat wel rond, maar geeft geen moment het idee te willen gaan lopen.
De bougies vonken keurig als ik ze tegen het blok aanhoud en start. Wat ik alleen vreemd vind is dat na meerdere malen starten, ik de nieuwe bougies er nog eens uitgehaald heb en blijkt dat ze nog kurkdroog zijn?
Ik zou verwachten dat ze behoorlijk nat zouden zijn door het langdurig starten met choke vol open, maar het lijkt erop dat er helemaal geen benzine in de cilinders terecht komt.
Zie ik iets over het hoofd of lukt dit alleen als de vacuumslang van de carburateurs ook is aangesloten op de benzinekraan? Moet ik dan toch de tank met benzinekraan monteren vanwege deze slang?
Zo zit de vacuumslang nu even:
Heeft iemand een idee?