Bougies vervangen Honda Transalp 2008

black fazer

MF'er
27 apr 2006
65
0
Hoi,

Mijn transalp 2008, heeft 8000 km gelopen.
Het kan zo zijn, dat de eerste bougies er nog inzitten.
Is het verstandig, om ze te vervangen?

gr Fred
 
Kijk naar je onderhouds schema, bij de meeste motoren is dat pas nodig bij 24000 km Veel belangrijker is of je weet hoelang je huidige olie al in je blok zit. Als je dat ook niet weet dan zou ik die maar het eerst vernieuwen inclusief filter.
 
Laatst bewerkt:
Als je er zo mee zit dat je het op twee forums gaat navragen dan zou ik ze gewoon (laten) vervangen. Probleem opgelost!

Ik zit niet zo zeer met de bougies, maar zoals jij op het andere forum heb kunnen lezen, heeft deze vraag te maken, met een harde knal, die ik hoorde tijdens het terug schakelen.

Ik werd er mee overvallen, en kan niet helemaal thuis brengen, of het een mechanisch klap was, of een knal uit de uitlaat.

Aangezien het voor niemand is te verklaren wat dit is geweest, probeer ik voor mijn eigen een aantal zaken uit te sluiten, te beginnen bij de bougies.

Als het vragen, van een zelfde vraag op twee forums een probleem is, zal ik daar in de toekomst rekening mee houden.

gr fred
 
Harde knallen hebben zelden met de bougies te maken. Eerder met de benzinetoevoer. Die 2008 van jou heeft volgens mij injectie. Misschien dat ie een hikje had. Ik zou me er geen zorgen over maken. Bougies gaan makkelijk 20 dkm mee. Tuurlijk, alles kan stuk. Maar als je motortje prima loopt, is het zeker niet de bougie.
gr
 
Pas wel op met vervangen van de bougie's. Ik heb ze bij mijn motor 3 weken geleden ook vervangen en sinds dien loopt ie als een krant.
(lees mijn topic: Kawasaki loopt slecht na vervangen bougie's)
 
Terug
Bovenaan Onderaan