bougies vonken niet

ibo

Rookie
28 aug 2001
1
0
Hoi, ik heb een ZX6R het probleem is alleen dat ik hem niet aan de praat krijg.
De bougies willen niet vonken,kan dit aan de CDI Unit liggen en hoe kan ik die doormeten?
Volgende vraag is of er op beide stekkers die je aansluit op de bobine(groene en rode)stroom moet zitten of alleen op de rode.
Ik heb nl. op beide stroom zitten en ik heb zo\'n vaag vermoeden dat dat niet klopt.
Alvast bedankt!

Ps. de bougies zijn nog goed.
 
Ik ben misschien errug simpel wat dat betreft maar ga gewoon ff bij een dealer langs.

Verder puntjes (maar daar zal je vast aan gedacht hebben):

Zit er een alarm + startonderbreker op ?
Staat de killswitch aan ?

Verder ben ik niet technisch genoeg, sorry
 
die killswitch-knop heb ik ondertussen ook al leren staan

het was eens echt donker en ik was al te laat dus ik was al enorm gehaast en dan wou de motor niet starten
aan alles gedacht behalve aan die knop natuurlijk, :(

als je een half uur als een debiel je moto in gang hebt proberen duwen voel je je wel redelijk belachelijk als je dan merkt dat die knop gewoon afstaat, maar hetzelfde zal mij nu wel geen 2de keer meer overkomen
 
check je aarde (anders vonkt ie zowieso niet) uhm anders is het waarschijnlijk je onsteking, \'k weetnie of er op beide draden stroom moet zitten maar het zou goed kunnen dat nu de binnenkant van je cdi-unit is gesmolten, een vriend van mij had net zoiets (geen motor, maar wel cdi) en hij had kortsluiting in z\'n onsteking..
eerst ff aarde checken, dodemansknop, contact, bougiekabels, en als je er dan nog niet uit bent, dan naar de dealer..
 
die killswitch-knop heb ik ondertussen ook al leren staan

het was eens echt donker en ik was al te laat dus ik was al enorm gehaast en dan wou de motor niet starten
aan alles gedacht behalve aan die knop natuurlijk, :(

als je een half uur als een debiel je moto in gang hebt proberen duwen voel je je wel redelijk belachelijk als je dan merkt dat die knop gewoon afstaat, maar hetzelfde zal mij nu wel geen 2de keer meer overkomen
Gebeurde mij zaterdag ook, had getankt en wou weer wegrijden maar sloeg ineens af, per ongeluk die knop dus omgezet. Duurde ff voordat de man van het tankstation die erbij stond zag dat die knop verkeerd stond, lekker |(
 
yep
we hebben eens bij een xr rijder die knop op off gezet. ;)
10 minuten had staan te stampen voordat we hem de gouden tip gaven })

puntjes, rijden er nog motoren rond met die dingen.

kabel even volgen en kijken of er geen stekkers los zitten, ook die naar de cdi unit.
en anders heb je een werkplaats boek nodig met het schema en doormeet waarde\'s van de div componenten.
 
Laatst bewerkt:
Als je een CDI-unit hebt dan zitten er geen \'puntjes\' in (lijkt mij). Tenzij later de CDI-unit (elektrische ontsteking) erin is gezet. Maar dan doet het er niet toe.

Als je wilt zien of je bougies vonken moeten ze inderdaat aarde maken, dus zorgen dat je bougie massa maakt (tegen carter van je motor houden of zo). Maar kijk ff in je handboek voor de motor, want als je het verkeerd doet dan sloop je je CDI-unit, of je zit zelf te stuiteren van de schok die je kan krijgen }) . Dus goed opletten wat je doet, en weet wat je moet doen. Disclaimer: Enne ik ben niet vrantwoordelijk :) .

Verders zekeringen controleren, bekabeling, etc.
 
blijft niet leuk bij stagaires. Die tijd is voorbij.. alleen weten broekkies dat niet
... Werkt nog steeds... })
Wat ook nog altijd werkt (als er heftrucks voorhanden zijn):
Stagair een heftruckbandje op laten pompen bij TD(bij heftruck met volledig rubberen banden)

Zou trouwens niet graag bougievonkjes voor 50 ct per stuk kopen.... 1 minuutje voluit = ruim 7000 gulden...
 
hamerstelenvet
ruberen klauwhamer (zodat je de spijkers weer kan gebruiken)
kopermagneet
hehehehehehehehehehehehe
tip voor de stagiare die er een x in is gestonken
in ieder bedrijf staat wel ergens een zak met drop of een pot.
vul deze aan met drop die een sterk laxerede werking heeft gegarandeerd lol (te verkrijgen bij de betere reform zaken)
 
Terug
Bovenaan Onderaan