Bougies

hjrbergs

Rookie
3 jun 2014
13
0
eindhoven
Hallo allemaal,

Mijn sv650s uit 2002 heeft volgens mij een klein probleempje. Ik denk zelf dat het niet heel veel kwaad kan maar wil jullie toch even om advies vragen.

Ik heb van de week de bougies gecontroleerd omdat iemand zei dat hij op 1 cilinder liep.

Eerst heb ik de achterste eruit gehaald, heb de motor gestart en hij liep gewoon stationair zoals een motor op 1 cilinder stationair loopt.

Toen heb ik de achterste terug geplaatst en de voorste eruit gehaald. Nu liep de motor niet stationair meer, ik moest hem rond de 2000 toeren houden om hem draaiende te houden.

De achterste bougie was ook wat zwart verkoold (niet heel erg maar wel iets).

Ik heb inmiddels begrepen dat het door de verhouding van brandstof zuurstof of olie kan komen.
Is dit makkelijk te verhelpen?

Alvast bedankt,

Michael Bergs,
 
Beste heren,

Hoewel ik sommige reacties echt niet begrijp, ben ik best bereid om reacties terug te nemen.
Ik dacht dat quote sarcastisch bedoeld was, het enige waar ik op uit ben is hulp met het probleem waar het werkelijk om draait.

Ik ben geen sleutelaar heb twee linkerhanden en vind het alleen maar leuk om dingen uit te zoeken, zoals ik nu uitvind wat je wel en niet op een forum kunt doen heb ik laatst mijn kettingset vervangen met alleen hulp van dit forum.
Dat ik exact hetzelfde verwachtte met dit topic is misschien naief van mijn kant.
Ik ben de laatste keer echt goed geholpen namelijk.

Het was niet mijn bedoeling om een bitchfight online uit te lokken, maar anderzijds vind ik het ook beneden pijl dat mensen gelijk gaan googlen en dat vervolgens op dit topic plaatsten.

Als het nog zou kunnen zou ik graag hulp krijgen bij mijn probleem.

En als iemand nog interesse heeft in een roy donders juichpak kan deze gratis afgehaald worden ;)

Als ik iemand tegen het hoofd heb gestoten dan zijn er mijn excuses.

Groeten Michael
Het eerste probleem is opgelost ;) Respect :Y
 
Loopt hij alleen op 1 cilinder bij stationair en gaat hij wel op 2 lopen als je een beetje gas geeft?
Dan zou ik beginnen met synchroon stellen.
 
Die achterste hoort meer brandstof te krijgen...

Dat zou goed kunnen i.v.m. koeling,de voorste cilinder krijgt meer rijwind koeling ondanks dat het een watergekoeld blok is.
4 cilinders staan de binnenste 2 cilinders ook iets rijker,omdat deze warmer worden.
De extra benzine zorgt voor iets meer koeling.
 
Laatst bewerkt:
Zullen wel weer ongeschreven regels zijn voor dit soort dingen, maar ik stel gewoon een vraag en dan krijg je zulke reacties. Ben daar gewoon een beetje moe van. En bovendien snap ik het ook gewoon niet.
Maar dat zal wel aan mij liggen dan he, maar is er uberhaupt nog iemand die een idee heeft over het probleem waar het werkelijk om draait.?

Kom jij uit de randstad ofzo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan