bougies

demifort

MF veteraan
Donateur
20 jun 2007
10.782
10.326
Goedenmiddag,

Ik kan een wat oudere Suzuki ( 1992 ) GSX kopen.
Huidige eigenaar vertelde mij dat het een prima motor is etc. etc. maar dat na wat langer stilstaan de bougies schoongemaakt moeten worden.
Daar heb ik nog nooit van gehoord.

iemand enig idee wat dat zou kunnen betekenen?
 
dat je een staalborsteltje neemt en de boel gaat schoon krabben ?
Maar geen idee wat er bij bougies gebeurt welke bij lang stil staan niks zitten te doen.
Volgens mij weinig..
 
Goedenmiddag,

Ik kan een wat oudere Suzuki ( 1992 ) GSX kopen.
Huidige eigenaar vertelde mij dat het een prima motor is etc. etc. maar dat na wat langer stilstaan de bougies schoongemaakt moeten worden.
Daar heb ik nog nooit van gehoord.

iemand enig idee wat dat zou kunnen betekenen?
Van stilstaan worden ze niet vies.
Gaat hooguit roesten.

Doe er een paar nieuwe in. Kost minder dan overschrijven...
 
Goedenmiddag,

Ik kan een wat oudere Suzuki ( 1992 ) GSX kopen.
Huidige eigenaar vertelde mij dat het een prima motor is etc. etc. maar dat na wat langer stilstaan de bougies schoongemaakt moeten worden.
Daar heb ik nog nooit van gehoord.

iemand enig idee wat dat zou kunnen betekenen?

Ja, het zou een excuus kunnen zijn waarom die niet of slecht loopt.

En dan is er een kansje dat het idd aan de bougies ligt maar de kans is aanzienlijk groter dat er andere dingen aan de hand zijn die hij met zo'n opmerking probeert te maskeren. En bougies zijn wel zo'n beetje het goedkoopste waar je het op kan gooien.

Als je deze vraag moet stellen dan durf ik gerust te beweren dat jij niet alleen naar die motor moet gaan kijken. Neem iemand mee die er verstand van heeft. Ik denk dat er 3/4 kans is dat deze motor geen verstandige aankoop voor jou zou zijn, tenzij de prijs dusdanig laag is dat je nog wat over houdt voor herstelwerkzaamheden. Voor een lang stilstaande '92 GSX zouden dat ongeveer 3 appels en 2 eieren zijn.
 
Allemaal ook mijn gedachte, ik hang qua motorische kennis ergens tussen briljant en absoluut hopeloos in, met een sterke neiging naar dat laatste overigens.

Bougies vervangen en/of schoonmaken begrijp ik.
En van stilstaan worden ze inderdaad niet vet/vies.
Volgens de verkoper loopt de motor goed, maar dat is zijn opinie.

Ik denk dat ik hem lekker laat staan :-)
 
Motoren die verkocht worden met de boodschap 'moet even afgesteld worden' of 'even de carburateurs' schoonmaken, daar is vaak veel meer mee aan de hand.
Als de prijs er naar is (de eerdergenoemde 3 appels en 2 eieren), dan maakt dat niet veel uit
 
Laatst bewerkt:
Motoren die verkocht worden met de boodschap 'moet even afgesteld worden' of 'even de carburateurs' schoonmaken, daar is vaak veel meer mee aan de hand.
Als de prijs er naar is (de eerdergenoemde 3 appels en 2 eieren), dan maakt dat niet veel uit

Kost 900 euro, maar ben zelf ook allergisch voor dat soort opmerkingen.
Ben niet zo technisch maar verkoop praatjes trap ik niet zo snel in.
 
Kost 900 euro, maar ben zelf ook allergisch voor dat soort opmerkingen.
Ben niet zo technisch maar verkoop praatjes trap ik niet zo snel in.

Prijs is bepaald niet dusdanig dat je geld achter de hand kunt houden voor reparaties en dan alsnog een motor hebt voor een normale prijs.


Zelf hier op M-F staat er 1 die 4 jaar jonger is en 300 euro goedkoper. En...naar verluid rijdt ie gewoon. Motorshopper: Snelle Suzuki GSX600F met aparte kleurstelling
En op MP een '92 voor 450, met nieuwe banden, die rijdt. http://link.marktplaats.nl/m1094707830

Ik ken beiden niet maar alleen de advertentietekst trekken mij al meer dan "alleen de bougies moeten schoongemaakt worden omdat ie al lang stilstaat".
 
Laatst bewerkt:
Waar lees jij welke type gsx?

Nergens.


Dus moet je gaan redeneren.

Iedereen die een GSX-R of GSX SRAD, 900rr, hayabusa heeft die is er doodsbenauwd voor dat als ze zeggen dat ze een GSX hebben iemand dan zou kunnen denken dat het een GSX600F is.

Alleen iemand die een GSX600F heeft...die is doodsbenauwd dat als ie zegt dat hij motor rijdt iemand vraagt wat voor motor dan precies. Die zeggen dan 'een GSX'. En hopen dat de ander denkt dat het een GSX-R, SRAD enz enz is ipv een GSX600F.

Op grond daarvan ga ik dus uit van een GSX600F. Wellicht dat de topicstarter kan aangeven of mijn redenatie klopt ?
 
Laatst bewerkt:
Als het zo'n opppie toppie motor is had hij ze voor de verkoop zelf ook wel even op kunnen poetsen. Ik zou hem vriendelijk verzoeken het even in orde te maken zodat je kan constateren dat het ook daadwerkelijk een prima motor is.
 
Nergens.


Dus moet je gaan redeneren.

Iedereen die een GSX-R of GSX SRAD, 900rr, hayabusa heeft die is er doodsbenauwd voor dat als ze zeggen dat ze een GSX hebben iemand dan zou kunnen denken dat het een GSX600F is.

Alleen iemand die een GSX600F heeft...die is doodsbenauwd dat als ie zegt dat hij motor rijdt iemand vraagt wat voor motor dan precies. Die zeggen dan 'een GSX'. En hopen dat de ander denkt dat het een GSX-R, SRAD enz enz is ipv een GSX600F.

Op grond daarvan ga ik dus uit van een GSX600F. Wellicht dat de topicstarter kan aangeven of mijn redenatie klopt ?

U onderschat mijn smaak.
Het betreft hier een GSX-R 750.

Als het een F was zou ik mijzelf vrijwillig laten opnemen.

Maar ik kijk wel verder, dan liever wat hogere prijsklasse en bij een dealer.
Deze bijvoorbeeld

SUZUKI GSXR 750 W (bj 1993) gsx-r750
€ 1.150,00
http://link.marktplaats.nl/m1093919...ampaign=socialbuttons&utm_content=app_android
 
U onderschat mijn smaak.
Het betreft hier een GSX-R 750.

Als het een F was zou ik mijzelf vrijwillig laten opnemen.

Maar ik kijk wel verder, dan liever wat hogere prijsklasse en bij een dealer.
Deze bijvoorbeeld

SUZUKI GSXR 750 W (bj 1993) gsx-r750
€ 1.150,00
http://link.marktplaats.nl/m1093919...ampaign=socialbuttons&utm_content=app_android

;)

Heel goed :)

In die prijsklasse is genoeg te vinden. Belangrijkste: dat er genoeg te vinden is in die prijsklasse.

Laat je vooral de kop niet gek maken, die ene heel mooie motor voor die prijs...al is die eigenlijk 100 euro te duur... die MOET je hebben !!
Alleen kom je dan de week erna toch weer een goedkopere nog betere tegen. Rustig aan en 'iedereen' die een motor verkoopt is een oplichter, zorg dat je iemand meeneemt met verstand van zaken.
 
Ik dacht dat je een 1100 wilde?

Suzuki Motor kopen? Motorfiets occasions van Suzuki te koop

161155568_2_big.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan