bougies

Tik

Rookie
13 apr 2019
26
2
Beste allemaal, ik wil mijn bougies vervangen het gaat om een suzuki rf600f. wat moet ik allemaal verwijderen om bij de bougies te komen.
 
Zucht... Dat is niet het antwoord op zijn vraag

tik, je bent waarschijnlijk beginnend sleutelaar? Om bij je bougies te komen moet de tank, luchtfilter en bobineplaat verwijderd worden. Zorg dat je de goede bougiesleutel hebt, als je er NGK bougies in zet heb je een afwijkende maat nodig. Neem er een bakje van de chinees bij om losse onderdelen in te droppen for the time. Vaak kom je alleen met kunst en vliegwerk bij de buitenste twee bougies.

Hey, en je hebt al 1 like!!!
 
oke natuurlijk kan ik het laten doen, maar ik wil alleen weten wat moet ik verwijderen om er bij te komen. zo dat ik het zelf kan doen.
 
Zie boven, dus
En kijk uit dat er niks in je carburateurs dondert :( leg er een doekje over of een kartonnetjen. Koffie en broodkruimels, stukje ham of een cornuco snoept-ie wel op, maar een M6-moer heeft-ie meer moeite mee
 
Was de RD350LC dan de laatste waarbij je op de vluchtstrook binnen 2 minuten de bougies verving, omdat je aan de 3000 kilometer zat?
 
Beste, nee een beginnende sleutelaar ben ik niet. maar deze brommer is voor mij nieuw, knipperlichtjes achter vervangen voor let( met gebruik van weerstanden),voor en achter remblokjes vervangen, remolie vervangen nu nog het luchtfilter en de bougies, de andere ingewikkelde zaken waar ik het gereedschap niet voor heb die doet Leo Rovick uit Schoonhoven voor mij. vandaar mijn vraag
 
Okee, nou met bovenstaand moet je een heel eind komen. Is trouwens een vrij algemeen verhaal voor 100den types motorfietsen. met name de sportievere zijn vaak uitgerust met valsroomcarbs en volgens deze constructie opgebouwd. En je bent gelijk bij het luchtfilter. Zet je er ND of NGK bougies in?
 
Was de RD350LC dan de laatste waarbij je op de vluchtstrook binnen 2 minuten de bougies verving, omdat je aan de 3000 kilometer zat?
blok.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan