Bougies

BM Werner

Die hard MF'er
3 jun 2002
957
0
Hengelo
Ik weet niet of het nou hier moet staan of in techniek, maar ik vond het 100% klassiek toegespitst.

Je ooit afgevraagd welke bougie je moet gebruiken als vervanger van het orgineel :?
En nu Bosch over gaat/ is gegaan op een nieuw coderingssysteem |(

Meetsal roept de verkoper dan wel iets uit een boekje, dat niet altijd gelijk heeft :(

Ben tegen een site aangehobbeld met een mooi tabbbelletje over het hoe en

www.people.freenet.de/carstenbremmer/Zuendkerzenvergleichstabelle.htm
 
Mijn NGKB8ES staat er in voor 3 warmtegraden, hoe werkt dit? En welke heb ik?

Help! Ik kom er niet meer uit, blijft mijn motor nog heel? Heb ik er dan geen verkeerde bougies in zitten waardoor er deeltjes in mijn motor gaan gloeien en mijn blok stuk gaat en gaat pingelen en gaat kloppen en gaat rammelen en ik andere benzine moet tanken en mijn 3e stationair sproeier aan moet passen op mijn speling in de vertanding van mijn starterkrans?
 
Mijn NGKB8ES staat er in voor 3 warmtegraden, hoe werkt dit? En welke heb ik?

Help! Ik kom er niet meer uit, blijft mijn motor nog heel? Heb ik er dan geen verkeerde bougies in zitten waardoor er deeltjes in mijn motor gaan gloeien en mijn blok stuk gaat en gaat pingelen en gaat kloppen en gaat rammelen en ik andere benzine moet tanken en mijn 3e stationair sproeier aan moet passen op mijn speling in de vertanding van mijn starterkrans?


Zie je wel!! Daarom zuipt ie olie!!! Snel aanpassen, dieselbougies erin!! :P
 
komt de samenvatting van de uitleg hier te staan? Ben ook wel nieuwsgiering namelijk.

In mn eerste motor (GS850) zaten vier verschillende bougies (een voor elke cilinder) en volgens de man van de garage was dat niet goed ;) maar ben er verder nooit achteraan gegaan of het ook schade of zo aan kan richten.
 
komt de samenvatting van de uitleg hier te staan? Ben ook wel nieuwsgiering namelijk.

In mn eerste motor (GS850) zaten vier verschillende bougies (een voor elke cilinder) en volgens de man van de garage was dat niet goed ;) maar ben er verder nooit achteraan gegaan of het ook schade of zo aan kan richten.

Toen ik m'n motor kocht heb ik dat ook gehad. De eikels hadden 2 verschillende én allebei verkeerde bougies gestoken.
Gevolg: verbruik was enorm en na een goeie 1.000 km hield 1 cilinder ermee op.
Of dat laatste aan die bougies lag weet ik niet, maar na andere bougies en het schoonmaken van de carb's was alles in orde.
 
komt de samenvatting van de uitleg hier te staan? Ben ook wel nieuwsgiering namelijk.

In mn eerste motor (GS850) zaten vier verschillende bougies (een voor elke cilinder) en volgens de man van de garage was dat niet goed ;) maar ben er verder nooit achteraan gegaan of het ook schade of zo aan kan richten.

Ik ben maar tot 3 verschillende gekomen. Jij hebt gewonnen.
 
Door Glanc op 07-08-2002 23:46
komt de samenvatting van de uitleg hier te staan? Ben ook wel nieuwsgiering namelijk.

In mn eerste motor (GS850) zaten vier verschillende bougies (een voor elke cilinder) en volgens de man van de garage was dat niet goed maar ben er verder nooit achteraan gegaan of het ook schade of zo aan kan richten.

De samenvatting luid BIER :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan