Bougiesleutel 12mm Tgreep

Flotsch

Rookie
7 jun 2006
13
0
Maastricht
Voor mijn Honda CB750K7 (1979)zoek ik een bougiesleutel 12mm met Tgreep.
Voor andere bougiesleutel is er te weinig ruimte.
Automaterialezaak in de buurt (Maastricht) heeft hem niet.
Webshops van Motozoom en Roukama hebben hem niet.
Weet iemand een goede webshop? of andere tip.
 
ik snap het wel rambabbel,maar voor een motor komt er wel effe iets meer bij kijken dan een T-sleutel uit de aanbiedingenbak van de gamma

je zit al met het feit dat sommige erg diep in de cilinderkop zitten,en dan wil die dikke boegiesleutel er echt niet in passen,ook de "gewone" bougiedop uit een doppenset is vaak te dik
ik heb de mijne met een pijpsleutel verwisselt (gsxr)maar ik had wel genoeg ruimte boven de kop
niet te vergelijken met een koekblikblok waar je ze zo ziet zitten ( noem maar wat een opel,daar steken ze gewoon uit aan de voorkant,dat gaat zelfs lukken met een ringsleutel ;) ) bij de oudere modellen en niet de 16v's uiteraard

moet je voor de gein eens kijken bij bijvoorbeeld een nieuw type renault megane. Daar heb je een lange bougiedop + langste verlengstuk nodig om erbij te komen omdat de bobines (lang en cilindervormig) direct op de bougie zitten gedrukt...

maar zo'n t sleutel is echt niks dikker als pijpsleutel... ik heb er zelf ook vaak genoeg mee gewerkt
 
moet je voor de gein eens kijken bij bijvoorbeeld een nieuw type renault megane. Daar heb je een lange bougiedop + langste verlengstuk nodig om erbij te komen omdat de bobines (lang en cilindervormig) direct op de bougie zitten gedrukt...

maar zo'n t sleutel is echt niks dikker als pijpsleutel... ik heb er zelf ook vaak genoeg mee gewerkt

tsja,ik kreeg die dingen bij me verjaardagen...je weet wel "je sleutelt toch zo graag?" :( :( :(
dus het betere spul heb ik niet/nooit in me handen gehad vandaar B|

btw,ooit die van een BX eruit geprutst,ook diep weggestopt en blok is ook nog naar voren gekantelt,
ga jij maar eens proberen de gloeibougies van een VW T4 eruit te halen,dat gaat echt met de nodige vloeken gepaard :Y :Y :Y
 
en beide maten is? 16 en 21 waarschijnlijk?

Tjah, hij past op de bougie van de grasmaaier (groot) en op die van mn motor (klein) dus ik ga er wel vanuit.

Dr zit dus een ringetje in met een veertje erachter die naar boven schuift als je een dikkere (21mm) bougie eraf wil draaien.

Lukt prima zo. Prima ding voor dat geld en zoiets simpels als een bougiesleutel. En je draait de bougie niet zo snel te strak waar je met een ratel wel meer kans op hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan