Bougiesleutel?

SiRoj

MF veteraan
9 sep 2007
5.412
1
Hengeloow
Dag mensen,

Heb een snel vraagje.

Ik wil graag mijn bougies schoonmaken/vervangen, maar welke maat bougiesleutel moet ik daar voor hebben.. In een autozaak (motorzaken allemaal gesloten hier op maandag) zei een gast mij dat er een maatje 16 en een maat 21 is... Daar had hij een 'universele sleutel' voor, maar die krijg ik niet mijn cilinder 'in'.. Die universele was hetzelfde als degene die ik nu heb.. Hij zei dat ik een maat 21 in mijn handen had, maar er staat 13/16 op...

Nu zit ik dus met een probleem, welke maat bougiesleutel moet ik hebben? Of kan ik hier beter een pijpsleutel voor gebruiken, zo ja, welke maat?

Het is een Honda CB500 :z uit 95 als ik het goed heb
 
Laatst bewerkt:
Sommige brommers/scooters hebben een "eigen" modelletje bougiesleutel per se nodig en ik meen ook wel sommige auto's dus ik vrees dat dat bij motorfietsen ook kan bestaan.

Misschien helpt dit iets, wat ik op Net heb opgezocht: de bougies die er in zouden horen mèt coderingstabelletje op afmeting schroefdraad (zo te zien 10mm volgens eerste letter van bougie-typenummer).

http://www2s.biglobe.ne.jp/~tomo_k/e/sparkplg.html

Goed laag doorscrollen.

Nu maar hopen dat een ervaren rijder hieruit kan zien welke bougiesleutel jij nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan