bougiesleutel

mustang1965

Rookie
1 apr 2013
4
0
drachten
HALLO ik zal me even voorstellen ik ben Henkie punter uit drachten ben 47 jaar jong en had eigelijk een vraag wat betreft bougiesleutel heb nu verschillende bougiesleutels gekocht het gaat om Suzuki 750 gsx f van 1994 en maat moet 21 wezen heb ook al pijpsleutel setje gekocht maar het past er niet in ik denk dat ik een speciale bougiesleutel moet hebben of als iemand weet hoe ik bougie er anders uit krijg zou mooi wezen bougiesleutel past niet in cilinderkop zeg maar allemaal te dik ofzo ik ben nieuw hier dus weet niet of dit werkt of dat ik het goed doe hier in iedergeval bedankt en anders sorry als ik het fout doe
full
 
HALLO ik zal me even voorstellen ik ben Henkie punter uit drachten ben 47 jaar jong en had eigelijk een vraag wat betreft bougiesleutel heb nu verschillende bougiesleutels gekocht het gaat om Suzuki 750 gsx f van 1994 en maat moet 21 wezen heb ook al pijpsleutel setje gekocht maar het past er niet in ik denk dat ik een speciale bougiesleutel moet hebben of als iemand weet hoe ik bougie er anders uit krijg zou mooi wezen bougiesleutel past niet in cilinderkop zeg maar allemaal te dik ofzo ik ben nieuw hier dus weet niet of dit werkt of dat ik het goed doe hier in iedergeval bedankt en anders sorry als ik het fout doe [afbeelding]



Op het gevaar af dat ik in een 1 aprilgrap trap: Heb je geen setje boordgereedschap wat af fabriek bijgeleverd is? Daar zit in de regel de juist passende bougiesleutel bij.
 
hallo vriendelijke mensen en met name zot dit is geen 1 april grap heb echt geen passende bougiesleutel heb wel pijpsleutels maar ze reiken niet ver genoeg naar binnen zijn te dik denk ik ofzo en bedankt voor reactie alvast
 
hallo vriendelijke mensen en met name zot dit is geen 1 april grap heb echt geen passende bougiesleutel heb wel pijpsleutels maar ze reiken niet ver genoeg naar binnen zijn te dik denk ik ofzo en bedankt voor reactie alvast





Zie dan ergens zo'n setje boordgereedschap bij MP, Speurders of misschien bij een Suzuki forum op te scharrelen.
De bougiesleutel die in zo'n setje zit is, met een beetje pielen, redelijk bruikbaar.
 
Anders even een lange dop halen voor je ratel. Is in elke bouwmarkt (zijn vandaag open) wel te bekomen.





Ben bang dat dat het niet gaat worden.
Ik heb twee bougiedoppen in mijn gereedschapskoffer, geen van beiden geschikt, voor de BMW noch voor de Yamaha. Doppen zijn iets ruimer dan het bougiegat.
Dus ik op pad om voor de BMW een losse pijpsleutel te kopen. Later bleek dat er gewoon eentje bij het boordgereedschap zit.
Voor de Yamaha zat die bougiesleutel ook bij het boordgereedschap.
 
pijpsleutel of lange dop 18 zou toch moeten lukken.
21 is trouwens geen officiële bougiemaat, eigenlijk is het 20,8.



Normaal gesproken wel, ja.
Maar bij de Yamaha moet ik de bougiesleutel over de bougie schuiven en daarna een steeksleutel op de bovenkant( is een zes-kant) van de bougiesleutel zetten en zo de bougie losdraaien.
Misschien is dat niet dé manier, maar ik ken geen andere manier.
En mocht iemand mij een simpeler/minder omslachtige manier aan de hand kunnen doen verneem ik dat graag en dank ik bij voorbaat eenieder voor dat advies.
 
Normaal gesproken wel, ja.
Maar bij de Yamaha moet ik de bougiesleutel over de bougie schuiven en daarna een steeksleutel op de bovenkant( is een zes-kant) van de bougiesleutel zetten en zo de bougie losdraaien.
Misschien is dat niet dé manier, maar ik ken geen andere manier.
En mocht iemand mij een simpeler/minder omslachtige manier aan de hand kunnen doen verneem ik dat graag en dank ik bij voorbaat eenieder voor dat advies.

Simpel. Gaatje aan de bovenkant van de bougiesleutel boren waar je een schroevendraaier of ijzeren staafje doorheen kan steken.....
 
@JanB.


Gaat niet, omdat na elke slag de steeksleutel er opnieuw opgezet moet worden en met een schroevendraaier of ijzeren staafje kan je niet uit de weg vanwege de beperkte ruimte.


@Red Force.

Een ratel kan er niet opgezet worden, geen ruimte, dus ben ik bang dat voor een ringratelsleutel hetzelfde geldt. Maar ik zou het kunnen proberen, moet ik wel nog even een ringratelsleutelset kopen.





Nu is het op zich redelijk te doen, ik heb die steeksleutel toch enkel maar nodig om de bougie los te draaien, daarna kan ik gewoon met de hand de bougie(sleutel) verder los draaien, ook bij het terugzetten van de bougies draai ik ze handvast en daarna met de steeksleutel tot ik 'knak' hoor en dan een halve slag terug.. :+
 
Laatst bewerkt:
@JanB.


Gaat niet, omdat na elke slag de steeksleutel er opnieuw opgezet moet worden en met een schroevendraaier of ijzeren staafje kan je niet uit de weg vanwege de beperkte ruimte.


@Red Force.

Een ratel kan er niet opgezet worden, geen ruimte, dus ben ik bang dat voor een ringratelsleutel hetzelfde geldt. Maar ik zou het kunnen proberen, moet ik wel nog even een ringratelsleutelset kopen.





Nu is het op zich redelijk te doen, ik heb die steeksleutel toch enkel maar nodig om de bougie los te draaien, daarna kan ik gewoon met de hand de bougie(sleutel) verder los draaien, ook bij het terugzetten van de bougies draai ik ze handvast en daarna met de steeksleutel tot ik 'knak' hoor en dan een halve slag terug.. :+


Je kan beter een kwartslag stoppen voor het afbreken :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan