Bougiesleutel

Hoorn

MF'er
22 nov 2004
195
0
Ter Aar (Langeraar)
Misschien een beetje rare vraag:

ik heb een tijdje geleden een Honda Nighthawk uit 1985 gekregen. Nu wil ik gaan kijken of ik hem aan de praat krijg maar wil de bougies eruit hebben, om ze (misschien?)te vervangen. Nu heb ik een stuk of 5 bougiesleutels geprobeerd maar die zijn te dik, ik kon niet tussen de cilinder over de bougie heen; Ik een motorzaak opgebeld voor een passende sleutel, blijkt die ruim 20 euro te kosten!!!! Is dit een normale prijs? :?


vr gr,

Marco
 
had hetzelfde probleem, bij de motorzaak een pijpsleutel gehaald voor weinig ik geloof 2 euro of zo (en nee je hoeft dan geen orale dienstverlening te doen om die voor weinig te krijgen, dat ding heet gewoon zo :) )
 
Heb een pijpsleutel gebruikt. Aan de andere kant een ratel erop gezet met dop en gewoon ratelen. Alleen met vastzetten voorzichtig aandraaien met de hand ipv de ratel in het begin. Daarna ratelen en op tijd stoppen met teveel kracht zetten. Vast is vast.
 
Men neme een knikratel van louis.de van 7,95 euro, en daar zit een zoi troep bij.
Vervolgens ga je met dat ding naar een brezam ofzo, en haalt daar een dunne bougie dop van ca 5 euro en klaar is kees
 
Ik heb een pijpsleutel op de kop getikt voor 3 euri en die past net aan.
Probleem is dus opgelost.

De bougies vonken wel, maar ik hoorde van een kennis dat de bobine ook weleens te zwak kan zijn om een goede vonk te geven,

gr Marco :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan