Bout afgebroken in cilinder

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Bah. Na het checken van de klepspeling bij het terugplaatsen van de kleppendeksel de torquewaarde verkeerd gelezen, namelijk in de handleiding gekeken naar de torque van de Head fixing screws ipv. de Head cover fixing screws. Oftewel 15Nm ipv 8Nm. Resultaat, 1 van de bouten is afgebroken. Kan mijzelf wel voor mijn kop slaan. Het gaat om een gegalvaniseerde bout in aluminium.

Zijn deze bouten:
a29944-1-2.jpg_t_1538172016


Iemand tips wat wel te doen om het stuk schroefdaad eruit te krijgen. Het is er op ongeveer 3mm diepte gebroken, er is dus geen stukje dat uitsteekt helaas.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips, ga ermee aan de slag .
:^
Eventueel een klein schroevendraaiertje met een druppeltje 10sec lijm aan de punt kan dan ook helpen.
Mits het vetvrij is

Hmm wat een goed idee, zal dat morgen alvast even proberen want ik heb het boortje natuurlijk nog niet binnen.


Centerpuntje erin tikken en een linkse boor er op. Zodra de boor grijpt ben je klaar.

En haal die lagerbrug eraf voor de gaat boren. Weinig moeite en je kan er gewoon normaal mee aan het werk.

Ik heb dat nog nooit gedaan. Lijkt mij niet zo heel weinig moeite om eerlijk te zijn :9 maar ik zal me er in verdiepen hoe ik dat moet doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan