Bout onderaan schokdemper draait mee bij verwijder poging.

Status
Niet open voor verdere reacties.

yamvirago

MF'er
11 jul 2020
64
19
Ik heb een Yamaha Virago XV1100 uit 1988 ingevoerd vanuit USA. (MotorSafe Rotterdam)
Nu is er een olie kering van de voorvork lek, dus moet vervangen worden.
Als ik de bout onderin (die de twee gedeeltes aan elkaar houd) wil losdraaien. (onderdeel 17 op de tekening)
yamaha virago onderdeel.jpg

Draait de bout zowel links al rechtsom maar de bout komt er niet uit.
Je hoort wel een geluid alsof de veer zowel linksom als rechtsom meedraait.
Wat is dit en belangrijker natuurlijk hoe krijg ik de bout wel los ?

extra info:
Er zit ook een lucht systeem op wat met beide poten is verbonden door een aluminium buisje, dus een poot helemaal eruit halen kan niet.
Ik heb de motor al 30 jaar in bezit.
 
Standaard probleem, slagmoersleutel is vaak het antwoord.

17 schroeft in 7 en 7 kan meedraaien, slagmoersleutel gaat sneller dan no 7 kan versnellen en de bout zal los draaien. Soms helpt het ook dacht ik door de vork in te drukken. Veer 6 drukt dan op no 7 en geeft net een beetje extra frictie.

db
 
Ik ben bezig geweest met een hand ratel. En inderdaad zo Dirtbag aangeeft ik heb ook twee internet films gezien waarbij een slagmoersleutel werd gebruikt. Ook de bezemsteel van Jan ben ik al eens tegen gekomen op internet maar zoals ik al aangaf kunnen de poten er niet helemaal uit door het luchtsysteem wat bovenin de poten zit.
Ik ga ermee aan de slag maar dat zal pas maandag worden omdat ik dan het gereedschap ff leen op het werk.
Bedankt voor de beantwoording en ik heb er een goed gevoel bij dat het hiermee opgelost gaat worden.
Ik laat nog van me horen volgende week.
 
Ik het net nog even gekeken maar er zitten echt geen boutjes in. Het lijkt wel of het vast zit geklonken.
Maar goed ik ben klaar, beide keringen vervangen en nieuwe veren erin gedaan en het rijd goed. (Hyperpro Progressive)
Ik had ook al jaren last van het gebonk van de voorvering die tegen de bovenkant aansloeg bij slechte wegen en drempels.
 
Voor mij mag deze topic gesloten worden probleem waar ik tegen op liep is opgelost. :)
Ik zie dat er nu onderwerpen bij komen te staan die er niets mee te maken hebben.
 
Voor mij mag deze topic gesloten worden probleem waar ik tegen op liep is opgelost. :)
Ik zie dat er nu onderwerpen bij komen te staan die er niets mee te maken hebben.
Een slotje kun je vrij makkelijk aanvragen met de "rapporteer" knop. Daarmee attendeer je een moderator op je wens. Het zijn net mensen soms en ze lezen niet alles.... O-) 👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan