Bout remklauw afgebroken

Fokker

MF'er
16 sep 2009
202
6
Op mijn Burgman 400 K8 heb ik mijn achter remschijf en blokken vervangen.
Alles verliep vlotjes tot ik de bovenste bout van de remklauw vastdraaide en deze afbrak
(eerst met de hand er in gedraaid en toen een slag met de momentsleutel maar ik zat nog lang niet aan het aandraaimoment van de sleutel).
Wie heeft hier ervaring mee ? Is uitdraaien en nieuwe schroefdraad snijden een optie of is de ervaring, weggooien en andere remklauw er op ?
Wie oh wie weet raad ?
 
Klinkt als verkeerd gebruik van de momentsleutel of een momentsleutel die allang in de vuilnisbak had moeten liggen...

Dat terzijde, foto legt meer uit. Waar zit schroefdraad en waar niet. Vaak als de spanning er af is kan je hem met een tang er makkelijk uit draaien.
 
Remklauw en moment sleutel ?
Ik klus al 48 jaar en heb nog nooit een bout van remklauw met een moment sleutel vast gezet.
En toch gaan ze nooit los..... :)

Wat Roy schrijf, je ken toch dat stuk bout er uit frunniken.
( schroevemndraaiertje of linkse tap )
Dan hup een nieuwe bout er in en klaar is klara.
 
Als je dat stukje bout niet kunt pakken, een gaatje er in boren en een linkse tap gebruiken. Als een bout zo vast zit dat hij bij het losdraaien breekt, wordt het een ander verhaal, maar deze is gebroken bij het vastzetten.

Ik denk dat je een vergissing hebt gemaakt bij het instellen van de momentsleutel.
 
Is met gaatje boren en linkse tab gelukt, pak van mijn hart, iedereen bedankt voor de reactie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan