Bout remklauwen vast

Cetrac

Die hard MF'er
27 jul 2006
250
0
Helmond
Als een tiet! Ik krijg ze niet los, WD40, waterpomp tang, alles al geprobeerd! Niks werkt!

Ik krijg die bouten gewoon NIET los.. En ze beginnen nu af te vlakken, dus ik ben een beetje radeloos op het moment. Wat kan ik nu het beste doen?

Die rommel zit er al jaren in en is volgens mij nog niet vaak los geweest.

Ik heb geen geld voor gereedschap als een slagschroevendraaier, mocht je daarmee aan komen ;)
 
Als een tiet! Ik krijg ze niet los, WD40, waterpomp tang, alles al geprobeerd! Niks werkt!

Ik krijg die bouten gewoon NIET los.. En ze beginnen nu af te vlakken, dus ik ben een beetje radeloos op het moment. Wat kan ik nu het beste doen?

Die rommel zit er al jaren in en is volgens mij nog niet vaak los geweest.

Ik heb geen geld voor gereedschap als een slagschroevendraaier, mocht je daarmee aan komen ;)
mmmm 10w40 ?????
 
mss een foto van de situatie? ik neem ook wel eens een dremel en slijp er een sleuf in. Dan een schroevendraaier in de sleuf, maar iets opzij en dan met een hamer op de schroevendraaier tikken.
Bvb sleuf horizontaal, schroevendraaier iets meer naar links zetten dan van boven met een hamer op tikken, zo maak je een beweging tegen de klok, dus los.
Ok mss een beetje te simplistisch uitgelegd maar weet ook niet hoe technisch aangelegd je bent :)
 
Ook al geprobeerd een steeksleutel erop te zetten en dan voorzichtig op de steeksleutel gaan staan met je gewicht zodat ie een beetje loskomt (de bout)? Dat moest ik doen voordat ik die bouten van m'n remklauw los kreeg.
 
Laatst bewerkt:
Ook al geprobeerd een steeksleutel erop te zetten en dan voorzichtig op de steeksleutel gaan staan met je gewicht zodat ie een beetje loskomt (de bout)? Dat moest ik doen voordat ik die bouten van m'n remklauw los kreeg.
Steeksleutel? :?
Als 'ie goed vast zit weet je dan iig wel zeker dat je bout meteen verrot is.....
 
@Honda: Kan ik wel eens proberen! Luchtfilters is zijn geweldig, hoesje gemaakt van dun alu, en de air vent tube van de carb op aanraden van Kawasaki richting het balhoofd geplaatst midden in de wind. Geen probleem meer nu :).

@nakedbiker: Met een dremel zou ik het ook eens kunnen proberen ja, foto heb ik nog niet, is fiets van mijn vrouw en die heb ik nu niet bij.

@menner: Ja steeksleutel hield het... de bout begon af te vlakken.
 
Laatst bewerkt:
Heetstoken indien mogelijk en daarna lostikken. Zit misschien wel vast met verkeerde loctite :(

Etc... duizenden oplossingen mogelijk.

Gebruik een dop die op de vlakken aangrijpt ipv punten van de bout.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik kan er maar een aantal opnoemen. Ik weet niet of heetstoken zo'n heel goed idee is.. want ik weet niet goed waarmee ik het moet heetstoken.

Heb maar een low budget he ;)
 
Nou ik kan er maar een aantal opnoemen. Ik weet niet of heetstoken zo'n heel goed idee is.. want ik weet niet goed waarmee ik het moet heetstoken.

Heb maar een low budget he ;)

Ja he, zonder gereedschap wordt het sowieso niets. Dan kun je beter een skelter kopen. Investeren is onvermijdelijk of anders wegbrengen, maar dan betaal je ook flink.
 
Kijk ik heb goed gereedschap, maar ik kan niet alles maar hebben. Maar het gereedschap WAT ik heb, is van goede kwaliteit :).

Daarom breken bij mij ook eerst bouten en niet de sleutels ;)
 
Kijk ik heb goed gereedschap, maar ik kan niet alles maar hebben. Maar het gereedschap WAT ik heb, is van goede kwaliteit :).

Daarom breken bij mij ook eerst bouten en niet de sleutels ;)

Eventueel even langs een garage of dealer gaan en vragen of ze 'm met een luchtsleutel (met 6 kantige dop!) los willen draaien?
Beetje garage of dealer doet dat effe in 2 minuutjes gratis voor je. (als ze je kennen tenminste)
 
Eventueel even langs een garage of dealer gaan en vragen of ze 'm met een luchtsleutel (met 6 kantige dop!) los willen draaien?
Beetje garage of dealer doet dat effe in 2 minuutjes gratis voor je. (als ze je kennen tenminste)


12 kant van een goed merk geeft meestal ook geen problemen... 6kant is wel iets steviger.

Als je remtang bouten met mickey mous gereedschap probeert los te draaien, dan draai je de mickey mouse tools rot, en ook je bouten...

Heb 1 wijze les geleerd, 1 keer remklauwbout met zo'n hobby bob setje van de gamma los proberen te draaien, heb 3 doppen verneukt(gescheurd) op 1 bout. Toen alle doppen 12 kapot waren, voor de grote 1/2"set een dop 12 van gedore gekocht, en daarmee heb ik alle bouten los gekregen, zonder heet stoken.

Als je bout rond is, krijg je hem niet zo makkelijk meer los.

Wat goed werkt, is een pin of stripje op de bout lassen! dan wordt de bout heet, en dan zet je een stuk buis op de pin of strip, en heb je de bout zo los...
 
Heetstoken gaat perfect met zo'n klein brandertje van de gamma.
is onegveer even groot als een zaklamp en je vult ze met aanstekergas.
Je hebt dan een kleine spitse vlam maar je perfect kleine puntjes,voorwerpen plaatselijk mee kan verwarmen.
zonder dat je je spatbord verschroeid.
Zoiets als dit, ik zou alleen niet voor deze varint gaan die ongeveer 10 a 15 € kost.
Je hebt meer duurzame die ongeveer 30€ kosten, ik heb hem al veel gebruikt ook voor schroefdraad waar enorm veel locktite in zit.
Even de kleine blauwe vlam erin en alles is weg, zonder probleem
2c20b4b7b8a535624d21e27513da9ff8.jpg
 
er bestaat ook een middeltje genaamd BRUNOX soort van wd40 maar dan beter (vind ik)

paar keer inspuiten, nachtje gedult... dan een van bovengenoemde methoden om zo veel mogelijk kracht te zetten zonder de boel te forceren... moet lukken!!!

sucses
 
Terug
Bovenaan Onderaan