Bout van kleppendeksel stukgedraaid, schroefdraad stuk

Jeroen1a2b

Rookie
3 mrt 2013
5
0
Delft
Beste MF-ers,

Helaas heb ik tijdens het klussen aan mijn NTV 650 een bout van de kleppendeksel kapot gedraaid. Nu zit de bout vast in mijn alu blok. (zie foto)

Ik heb geprobeerd met een scherpe schroevendraaier en sleuf in de bout te slaan en hem zo voorzichtig los te kunnen draaien. Dat lukte niet, en een linkse tap er in boren heeft ook niet gewerkt. Door het prutsen is het schroefdraad boven de bout en de bout vervormd.

Nu wil ik proberen om de bout uit te boren (lijkt mij nu zo'n beetje de enige optie?). Omdat het aluminium dan beschadigd raakt moet er een (groter) schroefdraad in, alleen zal de dikkere bout dan waarschijnlijk niet in mijn kleppendeksel passen.

Nu had ik bedacht dat het misschien een idee is om een bout zonder kop in het blok past te zetten zodat aan de buitenkant van de deksel er gewoon een moer op gedraaid kan worden.
Dit is wel een gebeunde manier, en ik vraag me af of het kan werken.

Zo ja, hoe kan ik het beste de bout in het blok bevestigen? (bestaat er bijvoorbeeld geschikte hars voor of iets dergelijks?)

Ik hoop dat het nog te redden valt en ik hem nog niet hoef weg te brengen om het onderdeel te vervangen. Aangezien me dat nogal prijzig lijkt.

Ik kijk uit naar jullie reacties!
Groeten,
Jeroen
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan