Bout zit muurvast..!!

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.800
49
Leeuwarden
Deze bout zit muurvast in zijn bus/lager van het zwingarm gedeelte. In de bevestiging aan het frame draait hij wel moeizaam rond. Aan de andere zijde heb ik al wel de moer kunnen verwijderen en kan ik hem netjes op zijn kop tikken, helaas zonder resultaat. Hij heeft reeds een nacht in de kruipolie gestaan maar denk dat roest niet het enige probleem is, ik ben bang dat het lager ook stuk is en vergruisde delen hem mede klem zetten. Durf hem ook niet te verwarmen gezien dit alles vlak onder de benzine tank zit.

Iemand nog ideeën?

Mocht het wat uitmaken, het gaat om een Suzuki Intruder VL1500LC uit 98.
 

Bijlagen

  • 20200308_160302_resized.jpg
    20200308_160302_resized.jpg
    145,6 KB · Weergaven: 33
  • 20200308_160302_resized2.jpg
    20200308_160302_resized2.jpg
    55,2 KB · Weergaven: 36
Ik dacht dat de bout aan de brug was, my bad.
Ik had dit gelezen: "Deze bout zit muurvast in zijn bus/lager van het zwingarm gedeelte".
De zin daarna is me ontgaan.
 
Dat zeg je nu wel maar de kop van de bout zit strak tegen het frame.

Dat maakt niet uit, ja je zal het frame niet meer vast kunnen pakken, maar roodgloeiend wordt het echt niet.
Maar ik had allang de bout doorgeslepen, er is vast wel een sloper die dat aluminium deel heeft liggen.
 
Aan beide kanten tegen het frame afslijpen en daarna een paar mm weg boren.
Had ik op pagina 1 ook al geopperd.
Een draadeind op de kop van de bout lassen ( je stookt dan de bout goed heet) daarna een stevige bus over het draadeind heen, een dikke ring er tegen en dan een moer er op. Je zet dan spanning op de bout door de moer aan te draaien. Aan de andere kant met een hamer tegen de bout slaan. Als het uit elkaar is kan je alle naaldlagers en afdichtingen vervangen.
Zo krijg je hem er altijd uit, dat is volgens mij de winnende oplossing.
 
Aan beide kanten tegen het frame afslijpen en daarna een paar mm weg boren.
Ok maar aan beide kanten zit de framebuis er half voor dus boren wordt problematisch.

Dat maakt niet uit, ja je zal het frame niet meer vast kunnen pakken, maar roodgloeiend wordt het echt niet.
Maar ik had allang de bout doorgeslepen, er is vast wel een sloper die dat aluminium deel heeft liggen.
Helder, dinsdag komt een maat van me met een lasapparaat en een inductieheater. Gaan we hem nog eenmaal (of tweemaal) opstoken en zo niet dan de slijptol erin.

Ik ben uberhaupt verbijsterd dat iemand zo lang om een bout heen kan dralen. Ik zou niet eens de tijd nemen om de vraag op MF te zetten, ik zou eerder alles eromheen weg slijpen.
Excuses.. :+ nog even geduld.. ;)
 
Goed bezig Aze. Gewoon met beleid stapje voor stapje verder. Lukt het niet, stapje terug nemen en weer door ipv. als een dolle op die bout in te gaan hakken tot er van alles kapot is en die bout nog steeds niet los :t
Ik volg het vol spanning :Y
 
Wat een geduld... Mogelijk kan de dalai lama nog een cursus bij je volgen?
Heb er groot respect voor dat je alles zo rustig aan blijft pakken en netjes probeerde te doen.
 
Aan de meest kruipolie soorten heb je in dit geval niet veel die hebben vaak niet een roest/oxide oplossend vermogen om in dit geval te werken
Weet trouwens niet eens of dat er nog is kende roest/oxide oplossende kruipolie van Kent industries al ben ink bang dat die er niet meer is gezien dat al weer 30 jaar gelden was
 
Sorry, dat is maar de vraag. Straks wordt is er gewoon iets van wd40 gebruikt als kruipolie.
'(

Aan de meest kruipolie soorten heb je in dit geval niet veel die hebben vaak niet een roest/oxide oplossend vermogen om in dit geval te werken
Weet trouwens niet eens of dat er nog is kende roest/oxide oplossende kruipolie van Kent industries al ben ink bang dat die er niet meer is gezien dat al weer 30 jaar gelden was
ik gebruik imal maar het al dan niet roest-oplossende vermogen daarvan (in het verleden wel goede ervaringen mee gehad) is nog geen eens het grootste probleem. Zoals al eerder vermeld is het maar de vraag dat, gezien de situering, de kruipolie überhaupt de benodigde plek bereikt.
 
Laatst bewerkt:
Aan de meest kruipolie soorten heb je in dit geval niet veel die hebben vaak niet een roest/oxide oplossend vermogen om in dit geval te werken
Weet trouwens niet eens of dat er nog is kende roest/oxide oplossende kruipolie van Kent industries al ben ink bang dat die er niet meer is gezien dat al weer 30 jaar gelden was
Als in een kruipolie een etsend additief zit (waardoor je het beschreven effect krijgt en het dus ook branderig aanvoelt op de huid), mag het niet in winkels aan consumenten worden verkocht. Die gaan er namelijk hun dashboard mee poetsen, hun vrouw mee doorsmeren en zo. Dit product komt er redelijk dicht in de buurt, maar heeft nog steeds niet de impact van de t/m jaren 90 shock oils uit Amerika:
 
maakt de vloeistof dunner, dus betere penetratie, je begrijpt toch wel dat alcohol makkelijker vloeit dan stroop?

Jawel, maar als ik aceton ergens opsmeer, dan is het in een poep en een scheet vervlogen. Vandaar mijn vraagteken.

Bij de weg, ik gebruik gewoon dit --->

s-l1600.jpg


Een beter kruipolie heb ik nog niet gevonden. (tot nu toe)
 
Terug
Bovenaan Onderaan