Bouten trillen los

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
Zoals de titel zegt.
De bouten stampen wel eens los van de uitlaat etc.
Hoe lossen jullie dit op?
Zou veer ringetjes ertussen voldoen , Of zal het net zo hard los stampen?
 
Wat houd dat in een stopmoer?
Heb het nog nooit gezien~[/quote]
ik denk dat willem een zelfborgende moer bedoeld misschien
ik maak ze altijd zelf borgend door met een kleine hamer de draad te beschadigen en dan de moer aandraaien , zit altijd vast
 
Eerste reaktie : Loctite. maar wie weet welke kleur?

Om welke bouten gaat het? Voor, bij het blok?

PS: Wel handig om hiermee ervaring op te doen. Motorstek geeft aan : Deze motor ga ik ooit nog eens kopen: Harley Davidson


Ik zou niet op de kleur afgaan, er zijn verschillende kleuren rood en ik heb er hier 1 liggen, die zonder hulpmiddelen niet meer los gaat. })
 
zo'n zelf borgende borgmoer nemen zoals al eerder vermeld, heb ik voor mijn crossmotor ook voor het achtertandwiel daar trilde mij ook steeds de bouten van los.
Zelfborgende_moer.jpg


kun je overal wel kopen, bij conrad bijvoorbeeld.
locktide kan ook ( die blauwe ) maar ik zou gewoon een borgmoer gebruiken werkt perfect, trekt zich alleen maar strakker.
 
zo'n zelf borgende borgmoer nemen zoals al eerder vermeld, heb ik voor mijn crossmotor ook voor het achtertandwiel daar trilde mij ook steeds de bouten van los.
[afbeelding]

kun je overal wel kopen, bij conrad bijvoorbeeld.
locktide kan ook ( die blauwe ) maar ik zou gewoon een borgmoer gebruiken werkt perfect, trekt zich alleen maar strakker.

Juist.
Deze zat erop bij 1 ophanging idd.
 
Blauwe locktite? schroefdraad stukrammen? loctite tussen 2 moeren!?!

Sommige van jullie moeten echt jullie huiswerk nog een keer maken. Er zijn duizend type Loctites, Loctite 270 is , net zoals 243, blauw, maar is bedoeld voor verbindingen die eigenlijk niet meer los hoeven - lekker als je dat gaat gebruiken i.c.m je aluminium pro-bolt moertjes: je kunt je blok weggooien als je je koppeling wilt vervangen.

mr. ZRX, Loctite 243 is een metaallijm wat helpt tegen het lostrillen van moeren, investeer in zo een flesje in plaats van schroefdraad kapot te maken.
 
Blauwe locktite? schroefdraad stukrammen? loctite tussen 2 moeren!?!

Sommige van jullie moeten echt jullie huiswerk nog een keer maken. Er zijn duizend type Loctites, Loctite 270 is , net zoals 243, blauw, maar is bedoeld voor verbindingen die eigenlijk niet meer los hoeven - lekker als je dat gaat gebruiken i.c.m je aluminium pro-bolt moertjes: je kunt je blok weggooien als je je koppeling wilt vervangen.

mr. ZRX, Loctite 243 is een metaallijm wat helpt tegen het lostrillen van moeren, investeer in zo een flesje in plaats van schroefdraad kapot te maken.

Ik wilde/durfde eigenlijk al niet zo tegen de loctitegang in te gaan...
Loctite als laatste redmiddel gebruiken, vaak beschadigd het het schroefdraad inderdaad.

Wat is er toch tegen een simpele veerring of zelfborgende moer?
 
nordlock borg ringen

werkt perfect daar waar al het andere toch nog los trilt


Ik zat me nét te bedenken hoe die ringetjes ook alweer heetten die ik vroeger gebruikte toen ik aggregraten en pompen bouwde..

En inderdaad, dat waren nordlock ringen! Perfect!
Als je die dingen vastdraait klinkt het net alsof je een spanband aantrekt/ratel draait :P
Komen "ammenooitnie" los!

Sterker nog, ik ga vandaag maar weer een zakje halen!

nord-lock-000087550-4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is loketait al genoemd of borgmoeren







Nee ff zonder dollen, die lippesiften van loctite heb ik zelf al in 6 of 7 uitvoeringen, in wit rose blauw rood donker rood en goud, dus de kleur zegt niets....

En de borgmoeren noemen wij NY-lock's (nieloks) van de combinatie nylon en lock...
en die zijn er ook voor diverse toepassingen, voor normaal, warm en heet...
Kan je helaas niet helpen waar ze te koop zijn, maar worden gebruikt bij oa stoomketeltoepassingen..
En dan heb je nog altijd de KOPEREN moeren met een zaagsneetje waar uitlaatspruitstukken mee vastgezet kunnen worden, die trillen ook niet los, en beschadigen geen schroefdraad
 
Terug
Bovenaan Onderaan