Boutjes en moertje: Hoe (duurzaam) opknappen?

Ik heb je na schoonmaken/polijsten behandelt met een kwastje blanke lak en moet zeggen dat het best aardig blijft zitten.

Marc
Kee, en dat gaat er niet af met monteren?
Ik heb zelf radiatorlak gebruikt omdat ik dit had liggen, maar dat is veel te dik. O-)
 
Bij mijn 27jaar oude GS550E zoveel mogelijk bouten vervangen door RVS, zowel A2 (304) als A4 (316) kwaliteit. Ook de bouten voor de remschijven en klauwen zijn RVS. Een aantal orginele bouten heb ik de kop en moer behandeld met Alu-Zink lak.
De kop vd wielassen vervangen door RVS kop (aan laten lassen door proflasser), de wielas moeren vervangen door RVS dopmoeren. Een paar onbelangrijke fijne schroefdraden doorgetapt met standaard (grovere draad), zodat ik rvs bouten kon gebruiken die ik had.
Bij montage kopervet gebruikt en gaat nu 3jaar goed, motor staat buiten vaak in de regen zonder hoes en ik rijdt s'winters zo mogelijk door.

Oppoetsen heeft geen zin, het roest alleen maar harder. Want je poetst de overgebleven
beschermlaag eraf. Chroom wat roest doorlaat kun je poetsen, maar roest vrolijk verder.
 
Laatst bewerkt:
Het mooiste zou zijn dat je de (oudere) bouten zou kunnen metaliseren.
Maar ik denk dat boutjes te klein zijn gezien het procede.

Overigens kopervet gebruik ik al jaren op allerhande motoren en van galvanische corrosie heb ik nog nooit sporen gezien. Zowel in staal als alu niet.

Ik heb ook m'n remklauwen vastgezet met A4 rvs bouten met kopervet en heb er het volste vertrouwen in. Heb er zelfs een borgdraadje door gemonteerd. Het oog wil ook wat.

8-)
 
Ik borstel de boutjes gewoon netjes af en dan lever ik ze in om te laten verzinken...

Het geeft net dat detail wat orgineel een grote gelijkenis geeft en het ziet er goed verzorgd uit...

Deze bak met bouten kost €30,- en daar zit nog meer bij.
[afbeelding][afbeelding]

Het werkt zo lekker met frisse bouten als je een fiets opknapt..

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het zag er zo uit:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]


Wat een HYPER GEILE brommert is dat geworden ! ! ! ! ! *O* :}

WAUW ! ! ! Echt heel mooi ! !

8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan