Boutjes remolie potje

Fokker

MF'er
16 sep 2009
202
6
Kan iemand mij vertellen hoe ik de beschadigde boutjes (ster schroevendraaier) van mijn remolie potje los krijg ?
Diverse schroevendraaiers geprobeerd maar helaas, is heel voorzichtig uitboren de enige oplossing ?
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Er zijn speciale bitjes om beschadigde schroeven los te draaien, verder niet gaan kloten, maar die bitjes kopen. Ik zie ze regelmatig in advers op fukboek.

 
Laatst bewerkt:
Bij de Action hebben ze ook van die setjes om beschadigde kruiskoppen los te draaien. Kosten echt niet veel... iets van ongeveer 5 euro. Schroevenverwijderset. Oude truuk: stukje elastiek=postbode- of van weckpotje- in de schroef leggen en met harde druk op de kruiskopschroevendraaier losdraaien. Soms werkt het ....
 
Laatst bewerkt:
Wat ik vaak beter vind werken als het echt goed vast zit is een goed passend bitje met ratel gebruiken ipv van een schroevendraaier. Daar heb je wat meer controle over en je kunt meer kracht zetten.
 
Er zijn speciale bitjes om beschadigde schroeven los te draaien, verder niet gaan kloten, maar die bitjes kopen. Ik zie ze regelmatig in advers op fukboek.

Dank voor de tip! Had dit nog nooit gezien. Heb het zelden nodig, maar erg handig om in huis te hebben :)

Meteen een setje besteld, maar dan direct in China zoals HBM het ook doet. Geen haast ermee.
 
Pak uit je/een gereedschapsetje van je motor de bijgeleverde schroevendraaier die is jis.
Ik heb er zelf een paar met verschillende kop voor zowel de kleine als grotere schroefjes.
 
Impacta van Vessel kopen, is een JIS. Op de verrote schroef zetten, tikje met de hamer op de schroevendraaier en hij is los.

Meestal is de tik zelfs niet nodig, er is meestal bij de punt nog voldoende grip op het schroefje.
vessel impacta.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan