bouw pakket

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.824
524
Ik heb vandaag een bouwpakket gekocht van me motor. (R1)

Wel geinig, alle onderdelen kloppen precies.
Hij is trouwens van Tamiya.

Je gebruikt tegenwoordig ook geen potje verf meer, maar kleine spuitbusjes.

Dus ik heb vandaag me tank en kuip gespoten.
Kan ik van de week de motor gaan opbouwen.

Of ben ik nu een beetje kinderachtig, ach, geeft niet, wist me vriendin al veel langer, hihi.

Zal van de week wel een paar piccies posten.
 
Zoiets?
raging_r6_01.jpg


Meer hierover http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=3421
 
Ga je die R1 ook in dezelfde kleuren spuiten als je eigen (1:1) R1? Zou wel lachen zijn. :)
 
Ik ben een tijdje op zoek naar een bouwpakket van een zx-6r maar kan alleen die van een zx-7r en een zx-12 r vinden :(
Staan er op de beurs veel van die standjes met modelbouw :?
 
Heb je die kerel op de motorbeurs ook gezien met zn RC motor?? best wel leuk, heb nog even een praatje met hem gemaakt.
 
Ik heb vandaag een bouwpakket gekocht van me motor. (R1)

Wel geinig, alle onderdelen kloppen precies.
Hij is trouwens van Tamiya.

Je gebruikt tegenwoordig ook geen potje verf meer, maar kleine spuitbusjes.

Dus ik heb vandaag me tank en kuip gespoten.
Kan ik van de week de motor gaan opbouwen.

Of ben ik nu een beetje kinderachtig, ach, geeft niet, wist me vriendin al veel langer, hihi.

Zal van de week wel een paar piccies posten.

Wat leuk...

;)
 
Dure hobby die bouwdoosjes van tamiya, en dan die spuitbusjes.
Maar erug mooi zijn ze wel, ik heb de 916 van hun gebouwd, moest zelfs verf mengen om tot een juiste kleur te komen, echt cool ...
Voor mijn zx7r is weinig moois te vinden, ik heb nu een bouwdoos van protar
(de gedetaileerde versie, ze hebben meerdere versies) ook erug mooi op de stickers na ... mooie tijd besteding in de winter toch ???

misc.php

misc.php


;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit een Yamaha Virago van Tamiya gebouwd en heb hier nog dozen van een Guzzi V10 Centauro en een Ducati 916 liggen.

Tamiya is echt wel een goed merk hoor. Daarnaast maken Revell en Protar ook goeie bouwdozen.
 
Of ben ik nu een beetje kinderachtig, ach, geeft niet, wist me vriendin al veel langer, hihi.

Dat hoeft helemaal niet kinderachtig te zijn, dat is een vorm van trots, en zolang je vriendin er mee kan leven is er helemaal toch niets aan de hand.

ook de motor hobby is in diverse facetten te beleven, het kan zelfs uitgroeien tot een lifestyle, ik bespeur nix ongezonds hoor !!! ;)
 
Ik heb de NSR van Alex C. De Soes van Kenny ( met nr.10) een oude Honda Endurance racer en een oude Yamaha racer. Ik ben nu bezig met de Yamaha van Kenny Robberts Sr. En allen zijn van TAMIYA dat is gewoon het mooiste bouw merk.
 
Ga je die R1 ook in dezelfde kleuren spuiten als je eigen (1:1) R1? Zou wel lachen zijn. :)

Jaja, dat moet absoluut gebeuren, dus met witte streep, hoge uitlaat en UNDERTAIL, dat laatste baart me de meeste zorgen.
 
Ik heb gekeken maar nergens een stand kunnen bespeuren met modelbouw-dingetjes ofzo, had wel willen kijken of mijn fiets ertussen had gestaan, ben al een tijdje op zoek :(
 
Ik heb gekeken maar nergens een stand kunnen bespeuren met modelbouw-dingetjes ofzo, had wel willen kijken of mijn fiets ertussen had gestaan, ben al een tijdje op zoek :(

Zover ik weet bestaat er geen model of bouwpakket van een CBR900RR, heb ook al gezocht, maar tot nu toe niets kunnen vinden.
 
Ik zat al te denken, waarom heb ik dat ook alweer niet op die manier gespoten... Maar nu weet ik het weer.

Als je strax die kuipdeeltjes uit het framepje haalt, zit je met al die witte plekkies...
Ga je die met de hand bijstippen ofzo?
 
Ik zat al te denken, waarom heb ik dat ook alweer niet op die manier gespoten... Maar nu weet ik het weer.

Als je strax die kuipdeeltjes uit het framepje haalt, zit je met al die witte plekkies...
Ga je die met de hand bijstippen ofzo?

Nou, ze zijn niet helemaal gek bij Tamiya, bijna alle bevestigingen zitten aan onderzijde, dus zelfs zonder bijwerken zal je weinig zien van de witte plekjes, die ik wel ga bijwerken.
Daarbij, als je de onderdelen loshaalt, moet je ze ergens opleggen, en krijg je weer witte randjes waar je niet bijkomt of die aan de krant of iets dergelijks blijft vastplakken, dus dit leek me de beste oplossing.
Nadeel is weer dat je soms niet echt van de goede kant kan spuiten, of ook weer teveel op een ander onderdeel spuit, maar ook dat heb je weer als je ze loshaalt, althans, dat had ik allemaal bedacht.
 
Nou, ik had alles wel losgehaald (en die piefjes weggevijld), en vervolgens in de deksel van de bouwdoos gespoten... Blijft niet echt plakken hoor.

En je moet vaak toch wel meerdere keren spuiten om het goed dekkend te krijgen en een egale kleur te krijgen (dat metallic-spullie doet weleens gek).

Maar er is iig over na gedacht en dat is altijd goed.

(spuit je er ook nog blanke lak over als alle stickers enzo erop zitten??)
 
Nou, ik had alles wel losgehaald (en die piefjes weggevijld), en vervolgens in de deksel van de bouwdoos gespoten... Blijft niet echt plakken hoor.

En je moet vaak toch wel meerdere keren spuiten om het goed dekkend te krijgen en een egale kleur te krijgen (dat metallic-spullie doet weleens gek).

Maar er is iig over na gedacht en dat is altijd goed.

(spuit je er ook nog blanke lak over als alle stickers enzo erop zitten??)

Ja, zo zie je maar, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Maarre, inderdaad, vreemd spul, dat metallic.
En het is verleidelijk om teveel te spuiten, maar tot nu toe heb ik me kunnen inhouden.

Over die blanke lak, helemaal nog niet aangedacht tot dat jij het schreef in een eerder topic.
Is het wat, staat het mooier, kunnen de stickers ertegen??????
 
Terug
Bovenaan Onderaan