Bouw van een caferacer Honda cb 750

Ja die had ik ook gezien, staan er genoeg, komt wel.
Inmiddels ook weer met mijn tank bezig. verschillende opties gehad en nu deze optie. Dit vind ik persoonlijk tot nu de mooiste, lang, slank en toch breed genoeg. heb de tophalf erbij gehouden en past perfect. Is een replica van een oude honda racer:
full

full


Gisteren de xtra cbx wielen opgehaald, en vandaag weer weggebracht voor de ontmanteling en stralen.
Met dank aan Vincent tekeningen voor de flenzen gekregen en iemand die ze voor mij uit staal wil laseren. Vincent heeft ze 4 mm dik gemaakt, kreeg t advies ze 5 mm dik te maken en de spaken iets anders te zetten, omdat anders t risico op breken er is. Betekent dat ik geen standaard stalen velg kan kopen maar een aluminium zonder de gaten erin. Deze gaten worden dan door de spakenboer gemaakt. Enfin, jullie zullen het resultaat wel zien hier.
 
Correctie,Volgens mij heb ik 3mm dik staal gebruikt.
Als je het uit aluminium wilt gaan maken zou ik inderdaad een stukje dikker maken omdat de geboorde gaten anders uit gaan lubberen.

Bij mij kon het uit staal omdat ze toch helemaal een ander kleurtje worden.
 
Vincent, Peter schreef mij 4 mm, maar oke. Ik maak ze ook van staal, maar dan 5 mm dik. Vraagje, jij hebt ze nadien laten coaten, waarom niet vooraf?
 
Ik heb ze nog niet laten coaten maar ga ik laten doen.
Zelf heb ik alleen een ander voorwiel.

Ik vond het te duur om ze eerst te laten poedercoaten en vervolgens beide wielen te laten spaken. Omdat er aan het achterwiel dus niets gedaan hoefte te worden.
 
Laatst bewerkt:
Tank passend gemaakt, frame dus, beugels om hem vast te zetten, en zadel al wat ingekort.
Misschien nog korter??
full
 
Laatst bewerkt:
Denk jet ook, ik wacht even totdat mijn raask setje binnen is, heb ik een beter maat qua zit.
 
Opzich prima zo toch? Veren zitten nu mooi voor de ronding gemonteerd
geeft je nog een beetje ruimte om naar voor en achter te zitten
 
Denk het ook, wat ik nog wel wil proberen is de tankdop in de voorste uitsparing/gat te zetten en het achterste gat helemaal dicht te maken
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de tank zo laten. Het staat natuurlijk een beetje vreemd, de tankdop zo achterin.
Maar het is wel de charme van zo'n racetankje!
Plus als je dan echt keihard wil gaan kan je je kin nog in dat gat leggen natuurlijk!
 
Ik zou de tank zo laten. Het staat natuurlijk een beetje vreemd, de tankdop zo achterin.
Maar het is wel de charme van zo'n racetankje!
Plus als je dan echt keihard wil gaan kan je je kin nog in dat gat leggen natuurlijk!

mmmm..geeft mij wat om over na te t(d)enken :Y
 
Update
flenzen voor de wielen zijn uitgelaserd. inclusief alle gaatjes voor de spaken, werkt toch wel mooi met zo een tekenprogramma en lasergestuurde frees/snij bank!
Verder aangepast olietankje klaar, komt tussen de voorste triangel frame buizen, heb ff photoshopje gemaakt pmdat de ogen er nog aangelast moeten worden.
full

full


Olietank wordt uiteraard zelfde kleur als het frame en valt straks dus bijna niet op.
 
Update
Flenzen zijn gelaserd, alles naar de straler, poedercoaten en dan spaken. Worden zwart, velg en naaf, met RVS spaken.
Verder de Traozzi rem schakelset binnnen gekregen en de olietank verder pas gemaakt. Vrijdag en zaterdag gaan we het frame afwerken, al het overbodige eraf slijpen en de benodigde steuntjes maken voor olietank, zitje, en dergelijke. Dan vlg week naar de poedercoater!
full

full

full

full
 
even tussendoor nog een nieuwe fiets voor mijn volgende caferacer:Yamaha Virago. Ook een mooie basis!
full


Morgen gaan we aan de Honda slijpen en lassen! Als het even mee zit, maandag naar de poederklooter!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan