Bouwjaar Honda cd125T

17 apr 2021
13
3
Hoi allemaal!

Ik heb gister mijn Honda CD125T laten keuren in Nieuwegein. Ze hebben hem niet eens aangezet, en vonden het helemaal prima. Alleen was er geen bouwjaar bekend, en dus moet ik terug komen bij de RDW met een bouwjaar verklaring van de motor. Ik heb voor mijn gevoel al het hele internet afgezocht, maar ik kan het echt niet vinden. Ik vind wel enkele website's waar bijvoorbeeld 1994 uitkomt, maar dat is natuurlijk niet genoeg voor de RDW. Kunnen jullie mij misschien helpen? Ik heb hier ook over op facebook gepost: De motorrijder : Hoi allemaal, Ik heb zojuist mijn Honda CD125T gekeurd in Nieuwegein. Ik heb eerder een vraag gesteld over enkele eisen van de keuring, dus hier even een vervolg :). Keuring ging goed, hij heeft de motor niet eens gestart. Dus het kickstart probleem waar ik het eerder over had is niet eens ter sprake gekomen. De keurmeester was erg aardig, en vond de motor goed, op een dingetje na. Ik ben zo druk geweest met de technische staat van de motor dat ik niet aan het bouwjaar heb gedacht 🤦‍♂️. Dus ik moet alleen hiervoor nog terugkomen. Ik heb online een formulier gevonden van Honda waarin ik het bouwjaar kan aanvragen, maar dit kost weer zo'n 120,-. Als student vermeidt ik liever dit soort extra kosten, weet iemand hoe ik op een andere manier wat goedkoper aan een bouwjaar verklaring kan komen? (De persoon waar ik hem heb gekocht kon mij helaas niet verder helpen dan het verwijzen naar het Honda formulier) Wikipedia zegt 1994-2002, maar dit is denk ik niet voldoende? Ik hoor graag of iemand een tip heeft, alle hulp is welkom!! PS Dit was mijn eerdere post: **https://www.facebook.com/groups/demotorrijder/permalink/2370488903085405**. Framenummer is: CD125T-1400553. Motorbloknummer is: CD125TE-1222328. Iemand enig idee welk jaar het is, en hoe ik dit kan bewijzen aan de RDW? Alle tips zijn welkom!
 

Bijlagen

  • 195161646_216438346975006_8373550427530102398_n.jpg
    195161646_216438346975006_8373550427530102398_n.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 20
Even je Japanse taalvaardigheid opfrissen en hier kijken: klik
Maar was handiger om de vraag idd even bij een Honda-dealer of de importeur te stellen, want die zou dat eenvoudig moeten kunnen opzoeken, alternatief kun je je per mail even wenden tot deze club: klik
 
Laatst bewerkt:
@DucBMW Ik heb op de eerste link gekeken, hier is helaas niet mijn frame nummer terug in te vinden. Alleen beginnende met 11, 12 of 13. Ik heb eentje met 14. Wel een nieuw pdfje voor mij, dus nog steeds heel erg bedankt! Ik ben even naar de website gegaan, en heb ze gemailed of ze miss ook info hebben over mijn frame nummer. Ook heb ik de club even gemailed. Heel erg bedankt!
 
@RoyalClub Ik heb aan de lijn gezeten met de Honda dealer, ze hebben mij verwezen naar dit formulier: https://www.honda.nl/content/dam/local/be-ne-lux/other/CAR_MC_Aanvraagformulier Attesten.pdf. Deze moet ik bij hun inleveren en dan hoor ik later terug.

Ik heb de motor gekocht bij de Fourstrokebarn in Maarssen, echter kon hij mij niks meer vertellen over de motor en/ of het bouwjaar. Hij heeft mij ook doorverwezen naar de honda dealer, dat is hoe ik met hun aan de lijn ben gekomen.

Toch bedankt! Als ik je verkeerd begrijp moet je het maar laten weten!
 
Verdorie, die dealer hoort toch gewoon een systeem te hebben waar ze dat framenummer, of een deel daarvan, in kloppen, en er een datalijst komt uitgevallen waar jouw motorfiets komt uitgevallen?!

Illusie armer weer '(
 
@DucBMW Ik heb op de eerste link gekeken, hier is helaas niet mijn frame nummer terug in te vinden. Alleen beginnende met 11, 12 of 13. Ik heb eentje met 14. Wel een nieuw pdfje voor mij, dus nog steeds heel erg bedankt! Ik ben even naar de website gegaan, en heb ze gemailed of ze miss ook info hebben over mijn frame nummer. Ook heb ik de club even gemailed. Heel erg bedankt!
Heb je dat framenummer - waar ik gisteren kennelijk overheen gelezen heb - al eens ingetypt bij google? Als ik dat doe vind ik namelijk dit:

CD125T-1400553.png


En de link: klik
 
Terug
Bovenaan Onderaan