BOVAG aangesloten, goeie zaak ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenkie

Die hard MF'er
20 okt 2004
399
23
Brunssum
Facebook
Had mijn 2e hands Vstrom nu 2 maanden onder mijn bats, en bij Marc Hoegee een afspraak gister voor de motor eens goed af te laten stellen.
Toen hij hem startte keek hij gelijk al heel verbaasd en haalde er een tweede monteur bij. Die bevestigde dat er 'iets" niet kloptte. Ze hoorde een geluid in het blok wat er normaal niet in hoort te zitten. ;(
Omdat ik nog garantie heb op de motor, heb ik hem door Marc Hoegee tóch op de bank laten zetten, en de run bevestigde dat er 'iets' niet in orde is. Bij 8000 toeren viel het vermogen heel rap weg, ik mis ongeveer 10 PK op het totaal.
Met die uitdraai in de hand direct naar de verkopende dealer gereden, de firma DIVMO in Rijen. Ik heb de fiets met pijn in het hart achtergelaten, ze gaan "kijken wat er aan de hand is".
Ik zit me nu op te vreten omdat ik erg weinig vertrouwen in deze firma heb. Helaas gebied de wet mij dat ik ze de kans moet geven om op te lossen. Ze zijn wel BOVAG aangesloten, ik hoop dat dat gegeven in mijn voordeel zal uitpakken, mocht het "nodig" zijn.
Ben benieuwd....
:(

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/396213/f5a683bd69e5917b320805e4f6c9d1c3 (bovag.gif)​
 
Mindere zaak :(


Helaas heb ik al enorm veel verhalen gehoord dat die Bovag garantie een farce is.
Bij problemen geven ze gewoon geen gehoor.. :r

Ik hoop voor je dat je ze niet nodig zal hebben en dat de garage het zelf goed oplost.
 
Is niet de eerste keer dat ik iets slechts hoor over Divmo, maar eerst maar eens zien wat er mee mis is.
 
Divmo is begonnen als handelaar .

maar staat wel goed bekend , een maat kocht er een goeie 2e hands Hayabusa.

geen klachten hoor.
 
Nog nooit problemen met Divmo gehad. Maar ook nooit iets met garantie van doen gehad daar. Alleen regulier onderhoud.
 
Ik zei al dat ik ze niet vertrouwde, en waarom dan ? Nou, bij mijn vriendin was er een defect aan wat plaatwerk, toen ze de motor ging ophalen, was de accu plots dood en voor 150 euro kreeg ze een mooie nieuwe...... :N
 
Ik zou die zaak toch ff de kans geven om je probleem op te lossen. Je bent nu al negatief terwijl je niet eens weet hoe ze je gaan helpen en post dat ook nog eens op het net zonder dat zij de kans hebben om te reageren, is niet erg correct imho
 
Ik zei al dat ik ze niet vertrouwde, en waarom dan ? Nou, bij mijn vriendin was er een defect aan wat plaatwerk, toen ze de motor ging ophalen, was de accu plots dood en voor 150 euro kreeg ze een mooie nieuwe...... :N
En er dan toch een motor kopen :? :? :?

Succes ermee
 
Ik zei al dat ik ze niet vertrouwde, en waarom dan ? Nou, bij mijn vriendin was er een defect aan wat plaatwerk, toen ze de motor ging ophalen, was de accu plots dood en voor 150 euro kreeg ze een mooie nieuwe...... :N

Tjah dat van die accu kan ook gewoon een kwestie zijn van helaaspindakaas en als je
zelf niet zo handig bent om een accu te vervangen dan kom je wel een x aan
150 eurie voor nieuwe accu en arbeidsloon et cetera.

Maargoed, ik kan er maar 1 ding over zeggen... "ik ook" ;) :+
 
Ik kan me jouw teleurstelling wel indenken. Niettemin moet je, zoals eerder vermeld, de verkopende partij wel een eerlijke kans geven. Je loopt nou eenmaal een grotere kans op defecten als je een tweedehandse motor koopt. Gun Divmo even de kans om dit euvel op te lossen.
 
Het is al vaker gezegd, maar nog maar eens: de BOVAG is een vereniging van autohandelearen en garagehouders. Zij dienen de belangen van die groepen, niet de belangen van de consument. Vandaar dat de klant igv een conflict veelal het onderspit delft. BOVAG garantie stelt dan ook weinig voor. Nooit opgevallen dat de BOVAG altijd een voorstander is van maatregelen die geld in het laatje brengen van de garagehouder?
 
yup, de motorzaak heeft de dip ook geconstateerd, en kwam toen met de verklaring dat omdat er koffers op hebben gezeten,de motor electronisch is begrensd.

...
 
even wat anders, wees gewaarschuwd:

\BLIJF WEG BIJ DIVMO IN RIJEN!!!!!\

Je wordt er afgezet waar je bij staat. En als je te lastige vragen stelt werken ze je de winkel uit!
Motor inruilen is ook geen goed idee. je krijg snel 20-40% minder terug dan elk ander.
Repapratie, breek me de bek niet open. Vraag vooral niet wat ze hebben gedaan want dan worden ze boos.

BLIJF DAAR WEG!!! kan je beter naar MC rijen gaan.
ga weg spammert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan