Boze bikers

het heeft geen zin om alleen ergens voor te gaan staan is mijn mening !
als ik kijk naar de fransen die gooien ff met een paar chauffeurs heel frankrijk plat om zo in heel europa iets geregeld te krijgen, of dat goed is weet ik niet maar dat t werkt wel...

maar ik ben niet iemand die achterover gaat zitten maar iemand die al een en ander heeft meegemaakt en dus pas ik wel op om vooraan te gaan staan.
 
Ik snap dat ook niet echt, de Engelsen hebben het slimmer aangepakt bij de Thamesbrug/-tunnel.

Gewoon met de motor er door, maar je kleingeld zo ver mogelijk wegstoppen. Zodat je bij het tolpoortje moet stoppen, handschoenen uittrekken, half uitkleden en weer aankleden voordat je door kon rijden. Heeft 2 maanden lang iedere dag 'tich klometer file aan weerszijde gestaan. Daarna heeft men besloten de motoren maar gratis te laten doorrijden. En binnen notime waren de files zo goed als weg.

Dus als je deze zomer weer eens bij de tolpoort van de westerschelde tunnel staat, doe dan maar extra rustig aan. })

Jij was er vast niet bij (Westerscheldetunnel-protestrit). De bedoeling was om braaf te betalen (en daardoor het systeem plat te leggen). De Westerscheldetunnel-onderneming heeft wijselijk besloten om de tunnel geheel te sluiten en in één keer open te stellen voor alleen de motorrijders. Heen en weer en vervolgens terug onder duwen van de politie.
Eerste idee was om de opening te verstoren. Dáár was ik een voorstander van. Maar de meerderheid beslist.

Waar iedereen wél gelijk in heeft ..... 't is bij de beesten af dat de opkomst (alhoewel een paar duizend motoren) errug tegenviel en dat we het er nu, op wat rechtzaken na, gewoon bij laten zitten.

Wat jullie allemaal gemist lijken te hebben is de Joko-rit, een jaar of drie geleden. Die komt wel heel erg overeen met het initiatief in Mexico. Errug indrukwekkend en vreselijk veel motoren. Google maar ff. Want ik heb met een hele hoop anderen zat mijn best gedaan om iedereen te mobiliseren. Als je dat hebt gemist ben je of letterlijk net uit de luiers of oostindisch doof (en blind) geweest :-)
 
Dat is dus het Noorse systeem, Daar zijn ze in Oslo mee begonnen. Daar zijn motorrijders nu ook vrij. Met een paar motorrijders kun je zo het systeem op legale wijze aardig saboteren. Vooral met niet gepast muntgeld betalen, een beetje teveel of net iets te weinig, dan moet je weer opnieuw zoeken.

Motor stoppen - motor uitzetten - afstappen - handschoenen uittrekken - helm afzetten - kleding openmaken - geld zoeken (eventueel koffer van slot en openmaken) - geld natellen - geld geven - geld terug krijgen of nog meer geld geven - geld natellen - geld wegstoppen - (koffer dichtmaken en op slot doen) - aankleden - helm op - handschoenen aan doen - motor starten - wegrijden. Alles bij elkaar kost dat toch minstens vijf minuten, misschien wel meer.

Houd dat consequent vol en die tarieven zijn binnen de korste keren gewijzigd.

Geweldig

}) }) }) })
 
Dat is dus het Noorse systeem, Daar zijn ze in Oslo mee begonnen. Daar zijn motorrijders nu ook vrij. Met een paar motorrijders kun je zo het systeem op legale wijze aardig saboteren. Vooral met niet gepast muntgeld betalen, een beetje teveel of net iets te weinig, dan moet je weer opnieuw zoeken.

Motor stoppen - motor uitzetten - afstappen - handschoenen uittrekken - helm afzetten - kleding openmaken - geld zoeken (eventueel koffer van slot en openmaken) - geld natellen - geld geven - geld terug krijgen of nog meer geld geven - geld natellen - geld wegstoppen - (koffer dichtmaken en op slot doen) - aankleden - helm op - handschoenen aan doen - motor starten - wegrijden. Alles bij elkaar kost dat toch minstens vijf minuten, misschien wel meer.

Houd dat consequent vol en die tarieven zijn binnen de korste keren gewijzigd.

Dit vind ik werkelijk een akelig goed plan en ga het dan ook zeker toepassen!

Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar de situatie zoals die vroeger was; ff lekker uitwaaien op de pont Vlissingen - Breskens.
 
Dat is dus het Noorse systeem, Daar zijn ze in Oslo mee begonnen. Daar zijn motorrijders nu ook vrij. Met een paar motorrijders kun je zo het systeem op legale wijze aardig saboteren. Vooral met niet gepast muntgeld betalen, een beetje teveel of net iets te weinig, dan moet je weer opnieuw zoeken.

Motor stoppen - motor uitzetten - afstappen - handschoenen uittrekken - helm afzetten - kleding openmaken - geld zoeken (eventueel koffer van slot en openmaken) - geld natellen - geld geven - geld terug krijgen of nog meer geld geven - geld natellen - geld wegstoppen - (koffer dichtmaken en op slot doen) - aankleden - helm op - handschoenen aan doen - motor starten - wegrijden. Alles bij elkaar kost dat toch minstens vijf minuten, misschien wel meer.

Houd dat consequent vol en die tarieven zijn binnen de korste keren gewijzigd.
Heb ik inderdaad ook gedaan bij de Westerscheldetunnel. Die lokettist zag er de lol wel van in, maar het achterliggende verkeer ging toeteren. Waarop ik naar die auto toeliep om te vragen welke noodsituatie hem ertoe verplichtte te toeteren? Hetzelfde ook gedaan bij de toltunnel in Antwerpen, maar die Belgen bleken minder makkelijk te fokken.

Het is dat ik niet dagelijks in Zeeland kom, maar ik zou dit geintje inderdaad elke keer flikken... :)
 
Heb ik inderdaad ook gedaan bij de Westerscheldetunnel. Die lokettist zag er de lol wel van in, maar het achterliggende verkeer ging toeteren. Waarop ik naar die auto toeliep om te vragen welke noodsituatie hem ertoe verplichtte te toeteren? Hetzelfde ook gedaan bij de toltunnel in Antwerpen, maar die Belgen bleken minder makkelijk te fokken.

Het is dat ik niet dagelijks in Zeeland kom, maar ik zou dit geintje inderdaad elke keer flikken... :)

:+
 
Jij was er vast niet bij (Westerscheldetunnel-protestrit). De bedoeling was om braaf te betalen (en daardoor het systeem plat te leggen). De Westerscheldetunnel-onderneming heeft wijselijk besloten om de tunnel geheel te sluiten en in één keer open te stellen voor alleen de motorrijders. Heen en weer en vervolgens terug onder duwen van de politie.
Eerste idee was om de opening te verstoren. Dáár was ik een voorstander van. Maar de meerderheid beslist.
Dat is natuurlijk niet echt waar het om gaat. Als je dat zo bij een grote protestactie doet, levert dat eenmalig wat problemen op en allicht dat ze dan gewoon iedereen zo snel mogelijk doorlaten.

Waar het om gaat is dat iedereen dit consequent doet als ze bij het tolpoortje komen. Op die manier kun je met enkele tientallen motorrijders per dag al voor fikse files zorgen.
 
Wat jullie allemaal gemist lijken te hebben is de Joko-rit, een jaar of drie geleden. Die komt wel heel erg overeen met het initiatief in Mexico. Errug indrukwekkend en vreselijk veel motoren. Google maar ff. Want ik heb met een hele hoop anderen zat mijn best gedaan om iedereen te mobiliseren. Als je dat hebt gemist ben je of letterlijk net uit de luiers of oostindisch doof (en blind) geweest :-)
http://www.google.com/search?hl=en&q=joko-rit

Drie hits, geen van alle relevant... Misschien kun je het toch even kort uitleggen, want ik ben wel nieuwsgierig?
 
Dat is dus het Noorse systeem, Daar zijn ze in Oslo mee begonnen. Daar zijn motorrijders nu ook vrij. Met een paar motorrijders kun je zo het systeem op legale wijze aardig saboteren. Vooral met niet gepast muntgeld betalen, een beetje teveel of net iets te weinig, dan moet je weer opnieuw zoeken.

Motor stoppen - motor uitzetten - afstappen - handschoenen uittrekken - helm afzetten - kleding openmaken - geld zoeken (eventueel koffer van slot en openmaken) - geld natellen - geld geven - geld terug krijgen of nog meer geld geven - geld natellen - geld wegstoppen - (koffer dichtmaken en op slot doen) - aankleden - helm op - handschoenen aan doen - motor starten - wegrijden. Alles bij elkaar kost dat toch minstens vijf minuten, misschien wel meer.

Houd dat consequent vol en die tarieven zijn binnen de korste keren gewijzigd.


Denk dat dit idd wel gaat werken.
Omdat omrijden via Antwerpen veel interessanter wordt voor de wachtenden.
Loopt de Westerschelde weer inkomsten mis.

Misschien maar eens midden in de zomer deze ludieke actie doen.
Moeten we wel een stuk of wat motorrijders hebben die zich niet laten intimideren door de overige wachtenden :} :}

En ach, dan rijdt er iemand uit pure frustratie tegen je motor aan, zijn verzekering betaald ;)

waar is mijn bumpersticker met:"hit me, I need the money".... })
 
Heb ik inderdaad ook gedaan bij de Westerscheldetunnel. Die lokettist zag er de lol wel van in, maar het achterliggende verkeer ging toeteren. Waarop ik naar die auto toeliep om te vragen welke noodsituatie hem ertoe verplichtte te toeteren? Hetzelfde ook gedaan bij de toltunnel in Antwerpen, maar die Belgen bleken minder makkelijk te fokken.

Het is dat ik niet dagelijks in Zeeland kom, maar ik zou dit geintje inderdaad elke keer flikken... :)

:^

Bij de Peage in Frankrijk heb ik het ook heel rustig aan gedaan. En soms begon er idd 1 te toeteren. T'is dat ik niet zag wie anders had ik 'm ff uitgelegd dat ik dat tolsysteem ook niet verzonnen heb, en dat als ie er problemen mee had dat ie dan maar bij zijn regering moest gaan toeteren :P
 
full


Zoals het hoort 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan