Boze brief aan motorzaak

Keesie83

MF'er
7 sep 2004
215
0
Puttershoek
Heeft iemand van jullie ervaring met het schrijven van een boze brief naar een motorzaak. Het zit namelijk zo dat ik uit wanhoop naar een andere motorzaak ben gegaan om mijn motor af te stellen. Deze mensen hebben de motor nu in orde gemaakt, maar dit kost me 310 euro, de motor is net een maand uit de garantie. Gasschuif was kapot, gasnaald van voorste carb zat op allerhoogste stand en er was een membraam kapot. Naja, waardeloos aan gesleuteld bij de eerste dealer dus. Nu ga ik natuurlijk proberen dat zij een deel van de kosten gaan vergoeden. Dus als iemand hier al ervaring mee heeft laat het horen dan.

Alvast bedankt
 
je had het eigenlijk ANDERSOM moeten doen, dan had ik je meer kans gegeven...

(volgens mij, effe uit de losse pols, cq nek):

* schrijf boze brief naar 1ste dealer
- stel hierin dat je onder garantie de motor nagekeken wil hebben.
- stel een periode vast waarin ze de defecten moeten verholpen hebben (redelijke termijn)

* bij overschrijden termijn, pleeg je overleg, komt hier niets uit, schrijf ze dan dat ze voor de kosten opdraaien voor het bij een andere, wel gekwalificeerde zaak laten maken van de motor in de staat hoe zij hem in de 1ste plaats al hadden moeten verkopen.

* schrijf dan een brief met de factuurkosten.

Nu je het andersom gedaan hebt, vrees ik dat je zelfs met de beste advocaat niet meer meer kunt krijgen dan de gebruikte onderdelen...

(edit: En dan hoop ik dat je DUIDELIJK op papier de "probeersels" van de 1ste motorzaak hebt, dus facturen waarin staat wat er gedaan is en dat het niet gelukt is).
maar, niet geschoten is ook niet in de gevangenis.
 
ik zou niet direct een brief schrijven, eerder gewoon naar die zaak toegaan en het proberen mondeling te regelen.

is dit een bovag dealer? deze heeft zich aan bepaalde regels te houden wat de kans dat je je geld terugkrijgt vergroot. en anders kun je het regelen via de geschillencomissie.
als het geen bovag bedrijf is zal het waarschijnlijk wat moeizamer gaan maar heb je nog steeds bepaalde rechten.

als het via hogere instanties gevoerd wordt moet je echter wel kunnen aantonen dat zij jouw een ondeugdelijk apparaat verkocht hebben en dat jij ze ook in de gelegenheid hebt gesteld om het probleem op te lossen.
heb je hun de kans gegeven dit probleem op te lossen of ben je direct naar die andere zaak gegaan?
 
De vraag blijft wel: heeft jouw eerste dealer een redelijke mogelijkheid gehad om je klacht te verhelpen?

Niet persoonlijk tegen jouw, het is alleen zo in NL dat je iemand een kans moet geven de fout te herstellen en dat is een rekbaar begrip.
 
De volgorde is idd verkeerd. Je had eerst een brief naar je dealer moeten schrijven. Als dat niets zou hebben opgeleverd, dan had je via de nederlandse importeur wellicht nog wat kunnen regelen.

Ik vrees dat je nu je eigen ruiten hebt ingegooid. Om zo'n boze brief zullen ze waarschijnlijk ff lachen en vervolgens in de prullenbak gooien.
 
Sla het artikel, uit het burgelijk wetboek, CONFORMITEIT er eens op na.

Ik heb ooit zo'n grap met de dealer gehad dat mijn koppelingspedaal van mijn auto spontaan afbrak. Dat had dus nooit mogen gebeuren. Ik heb mijn gelijk gekregen :)

Indien je lid bent van de anwb heb je overigens gratis recht op juridische hulp en kan je hun een mailtje sturen. Fantastisch wat die gasten voor je doen :)

Hou je ons op de hoogte ? Ben altijd nieuwsgierig naar dergelijke zaken.
 
ja, ze hebben kans genoeg gehad, ik ben er in totaal 5 keer langs geweest om ze er wat aan te laten doen. Het lag volgens hen er in eerste instantie aan doordat er een 25 kw kit in zat. Die heb ik er bij de laatste keer laten uithalen, maar ze hebben de boel weer verkeerd in elkaar gezet. Dus duidelijk grote montage fouten. Maar ik zal idd eerst maar telefonisch contact met ze opnemen of ff langs gaan. Ik hou jullie op de hogte.
 
In geen geval ewen boze brief schrijven dan wel een boos bezoekje aan ze brengen.
Dit kan enkel averechts uitwerken. Een vriendelijke brief dan wel vriendelijk bezoek waarin je je ongenoegen uit over de gang van zaken. En tevens 'je verontschuldigen' dat je (zonder overleg) naar een ander bent gegaan.

Met andere woorden: eigenlijk moet je net het tegengestelde doen van wat je gevoel zegt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan