bpm berekenen

Low Profile

MF veteraan
10 sep 2004
1.760
0
Provincie utrecht
ik heb het geprobeert eerlijk waar.

maar ik kom er niet uit, ik wil graag uitrekenen wat ik extra moet dokken voor een 2006 triumph 675 met 6000 kilometer.

nu vond ik wel www.vwe.nl maar wat moet ik waar invullen.

motor staat te koop voor 6000 euro.

wie kan mij helpen.

en als ik hem heb dan heb ik nog een 2001 r6 in de aanbieding
 
http://www.douane.nl/variabel/bpm/

Heb je hier wat aan?
 
Laatst bewerkt:
Bijtelling :?

Bedoel je de rest BPM voor invoeren ?
 
of hier misschien? http://www.bpmberekenen.com/index.php[me= ]is voor auto's[/me]
invullen nieuwe (consumenten)prijs nederland, datum 1e toelating en de vraagprijs ( voor jouw motor)

dan geeft het programma aan wat je aan bpm moet betalen en de rdw kosten
 
Laatst bewerkt:
De hoogte van de BPM voor auto's en motoren is verschillend. Ze hebben beide een eigen tarief.

Aan de link hierboven heb je dus niets. Die is voor auto's.
 
De hoogte van de BPM voor auto's en motoren is verschillend. Ze hebben beide een eigen tarief.

Aan de link hierboven heb je dus niets. Die is voor auto's.

bedankt zag het auto> 42,3%
motor >19.4%

dan de extra's nog. minus de % in maanden.

en hier vind je de tabel

http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-31.html#P699_60828

ik zat ook op de VWE site te kijken, maar das ook gelijk voor motoren en personenauto's.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is de bijtelling gebasseerd op de cataloguswaarde. Hoeveel de motor 2e hands kost is dus niet van belang.
 
Bijtelling wordt gebaseerd op catalogusprijs inclusief BTW, exclusief BPM. Ook eventuele niet overdraagbare opties zoals ABS moeten meegerekend worden in de catalogusprijs. Over die catalogusprijs moet je per jaar 25% aan bijtelling opgeven, verdeeld over 12 loonstroken waarschijnlijk. Dit bedrag wordt dus extra bij je loon geteld, en wat je daadwerkelijk moet betalen is wat er voor dit extra loon aan loonbelasting en premies volksverzekeringen wordt ingehouden.

Stel, motor kost 10.000 euro inclusief BTW en opties, per jaar 25% bijtelling is 2500 euro. Verdeeld over 12 maanden is dit 208,30 per maand dat bij je loon geteld wordt. Stel dat je zo'n gelukkige bent die in het loonbelasting tarief van 52% valt, dan wordt er per maand 108,32 euro op je loon ingehouden.

TENZIJ je per jaar minder dan 500 kilometers prive rijdt, en dan een rittenregistratie bijhoudt om dit te verantwoorden, dan hoef je niks te betalen.
 
Bijtelling wordt gebaseerd op catalogusprijs inclusief BTW, exclusief BPM. Ook eventuele niet overdraagbare opties zoals ABS moeten meegerekend worden in de catalogusprijs. Over die catalogusprijs moet je per jaar 25% aan bijtelling opgeven, verdeeld over 12 loonstroken waarschijnlijk. Dit bedrag wordt dus extra bij je loon geteld, en wat je daadwerkelijk moet betalen is wat er voor dit extra loon aan loonbelasting en premies volksverzekeringen wordt ingehouden.

Stel, motor kost 10.000 euro inclusief BTW en opties, per jaar 25% bijtelling is 2500 euro. Verdeeld over 12 maanden is dit 208,30 per maand dat bij je loon geteld wordt. Stel dat je zo'n gelukkige bent die in het loonbelasting tarief van 52% valt, dan wordt er per maand 108,32 euro op je loon ingehouden.

TENZIJ je per jaar minder dan 500 kilometers prive rijdt, en dan een rittenregistratie bijhoudt om dit te verantwoorden, dan hoef je niks te betalen.

Dit geld voor de auto, bij de motor is het andersom. De belastingdienst dient aan te tonen dat jij meer dan de door jou opgegeven km's gemaakt hebt. Tenzij je geen opgave van kilometers doet, dan mag de belastingdienst een schatting maken van het aantal prive-km's en daar dan vervolgens de bijtelling op baseren.

Maar dit gaat er van uit dat TS het over leasebijtelling heeft en niet over bijbetaling van de rest bpm bij invoer.

Ik ga er van uit dat het 2de het geval is.
 
sorry mijn vraag is niet duidelijk gesteld, ik bedoelde dat ik een motor wil importeren,
een triumph daytona 675 en deze staat in het buitenland te koop voor 6000 euro.

mijn vraag is wat kost het mij om deze te importeren. bpm denk ik.

hij is uit 2006 en heeft 6000 kilometer gereden.
 
24-4-2006 komt hij uit, ik heb de ingescande papieren met de fotos van de framenummers.

hij kost wat minder omdat hij wat lichte beschadigingen heeft. stepjes rempedaal remhendel. lichteschaafschade op de zijkant
 
Maar vooruit dan maar:

Prijs (ex bpm en ex BTW) = 9248.--

BPM = 19.4% verminderingsbedrag = 210.--

Oftewel, je moet bij een nieuwe 1548.11 BPM betalen.

Leeftijdskorting;

als je motor 2 jaar oud is (gerekend vanaf eerste inschrijving) heb je een korting van 42%

Dan moet je dus 897.90 BPM betalen (0.58 * 1548.11)

Daarnaast keuringskosten (104.--) en een nieuwe nummerplaat (15.--)
 
Laatst bewerkt:
24-4-2006 komt hij uit, ik heb de ingescande papieren met de fotos van de framenummers.

hij kost wat minder omdat hij wat lichte beschadigingen heeft. stepjes rempedaal remhendel. lichteschaafschade op de zijkant


Ow.

Dan heb je heel iets meer korting dus op je BPM. 0.833 per maand.

In jouw geval dus 2.5% extra korting

Maakt het totaal dus:

859.20
 
Laatst bewerkt:
thanks :}

dan heb ik dus voor 7000 euro de motor hier incl, de importkosten das nog steeds
1500 euro goedkoper dan als ik hem hier zou kopen, nu zit er wel denk ik 300 euro schade aan.

lijkt mij dan nog steeds een mooie besparing.
 
Laatst bewerkt:
Maar vooruit dan maar:

Prijs (ex bpm en ex BTW) = 9248.--

BPM = 19.4% verminderingsbedrag = 210.--

Oftewel, je moet bij een nieuwe 1548.11 BPM betalen.

Leeftijdskorting;

als je motor 2 jaar oud is (gerekend vanaf eerste inschrijving) heb je een korting van 42%

Dan moet je dus 897.90 BPM betalen (0.58 * 1548.11)

Daarnaast keuringskosten (104.--) en een nieuwe nummerplaat (15.--)

E 1584,11 bedoel je? O-)
 
Hier vind je alles:

http://www.belastingdienst.nl/download/807.html

Even dl-en en invullen :)

http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/berekening_bpm_bij_aangifte_bpm0141b12plfol.pdf
 
Terug
Bovenaan Onderaan