BPM hoe zit dat...?

Naish

Banned User
26 apr 2004
97
0
Assen
ik heb een vraag.Ik heb zelf nog nooit eerder een motor of auto gehad waarover ik BPM moetst betalen,dus BPM zegt me weinig.Enige wat ik weet is dat wij het enige land in europa zijn die dat hebben (wat nou 1 europa).Ik wil misschien een Aprilla aanschaffen uit 200.Die Aprilla heeft sinds april vorig jaar een NL kenteken en komt oorspronkelijk uit Duistland.Als ik eventueel deze motor aanschaf kom ik dan nog voor onverziene kosten te staan die ik met een NL machine niet zou hebben??

Ik hoop op goeie uitleg,bij voorbaat dank.

92414
 
Bij import van een motor moet een deel van de bpm aan de douane betaald worden. Hoe jonger de motor is, hoe meer.
Bij een motor die al ingevoerd is, is dat dus al betaald en komen er voor een nieuwe eigenaar geen extra kosten bij. m.a.w.; het is dus een gewone Nederlandse motor geworden.
 
ik heb een vraag.Ik heb zelf nog nooit eerder een motor of auto gehad waarover ik BPM moetst betalen,dus BPM zegt me weinig.Enige wat ik weet is dat wij het enige land in europa zijn die dat hebben (wat nou 1 europa).Ik wil misschien een Aprilla aanschaffen uit 200.Die Aprilla heeft sinds april vorig jaar een NL kenteken en komt oorspronkelijk uit Duistland.Als ik eventueel deze motor aanschaf kom ik dan nog voor onverziene kosten te staan die ik met een NL machine niet zou hebben??

Ik hoop op goeie uitleg,bij voorbaat dank


Als de Aprilla al een NL kenteken heeft,dan heb je niets te maken met BPM
dit is dus al betaald ;)
Als ik een motor zou kopen wat voor hen een duitser is geweest,zou ik goed op de prijs letten.
dat je er niet meer voor betaald dan een nederlandse motor,beter een paar honderd euro minder 8-)
wat onderhond betreft zijn vaak duitser beter dan nederlandse :9
bij een duitser komt de auto op de eerste plaats,dan de motor,dan de vrouw,en daarna het huis:p
 
Harstikke bedankt voor de reacties dat was precies wat ik moest weten :] thnx..!!
 
Die meneer was blijkbaar tegen ongeveer hetzelfde probleem aangelopen als mij.Ik kon ook nauwelijks op het internet er informatie over vinden.En ja ik bedoelde uit 2000 in plaats van 200 O-) ,in ieder geval harstikke bedankt dat was een goeie link naar veel informatie. 8-)
Met een motor uit het jaar 200 zou ik me niet zo druk maken om BPM :+

Maar je zal wel bedoelen 2000. Kijk eens in dit topic:
Motor importeren vanuit Duitsland, een uitleg
 
Terug
Bovenaan Onderaan