BPM Motoren 2010 en verder

nutjob

Die hard MF'er
21 mei 2009
384
0
Ingen
Ik las in de autoweek een heel artikel (interview met staatssecretaris de Jager) over de ontwikkelingen rond veranderingen rond de BPM (Belasting Personenauto's en Motorrijwielen).
Het basistarief gaat omlaag en er komen toeslagen op basis van CO2 uitstoot.

Maar natuurlijk niets over motoren!! (zeer zuinige auto's worden vrijgesteld, zuinige motoren ook?)

Wie weet hoe het voor de motorfietsen zit :?

(ik vrees dat mijn busa nogal wat CO2 uitstoot en ergens in de komende jaren wil ik een nieuwe)
 
Dat zal wel meevallen.
Als jouw boes netjes afgesteld is dan is het geen probleem toch.

:W Zagetta
 
Ik heb die vraag laatst hier ook al gesteld. Na rondbellen en rondvragen bij de RDW en de douane//belastingdienst werd ik geen steek wijzer. Een van de reagluurders meldde dat de bpm juist omhoog zou gaan per 1-1 Ik kon er niks over terugvinden. Bij invoer van een brommert moest ik vorige maand gewoon de bpm betalen zoals dat al jaren gaat.
Geen idee hoe het dus verder gaat met die bpm.

gr
hans
 
Laatst bewerkt:
Hoe wordt die uitstoot dan bepaald? Volgens de site van de RDW staat dat voor mijn motor niet geregistreerd.

Of wordt tegelijkertijd de APK voor motoren verplicht gesteld? })
 
Hoe wordt die uitstoot dan bepaald? Volgens de site van de RDW staat dat voor mijn motor niet geregistreerd.

Of wordt tegelijkertijd de APK voor motoren verplicht gesteld? })

tot nu toe belooft Eurlings dat er geen APK komt voor motoren, hopelijk blijft dat zo anders krijgen we allerlei gedoe met je originele uitlaten erweer opschroeven enzovoort.

Jammer dat niemand weet wat er met de BPM gaat gebeuren voor ons motorrijders,

(ik hoop natuurlijk dat ie verdwijnt!)
 
Aangezien de motorrijders niet onder kilometerheffing vallen en gewoon wegenbelasting blijven betalen zal de BPM d'r wel niet vanaf gaan als je heel logisch gaat redeneren :P
 
De BPM voor motoren blijft zoals het er nu naar uitziet gewoon bestaan aangezien deze geen kilometerheffing hoeven te gaan betalen.
En de wegenbelasting wordt de komende jaren een stuk hoger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan