BPM vrij

YamaMarkie

Die hard MF'er
13 mei 2004
994
0
Enschede
Ik heb een vraagje over vrijstelling van belastinge over een in te voeren motor. Het verhaal dat me verteld is luid zo:

Als ik aantoonbaar in duitsland woon, een motor koop, en vervolgens hiermeer minimaal 1 jaar op rijd, hoef ik geen BPM te betalen als ik in Nederland kom te worden.

Mijn vraag is nu deze: Klopt dit.

En zo ja, moet ik gedurende dat minimale jaar ook in Duitsland wonen, of moet ik het Kopen terwijl ik in Duitsland woon, en vervolgens minimaal mijn eigendom moet zijn, of dit nu in Duitsland of Nederland is.

Ik vraag dit, omdat ik namelijk tot 31 juli in Duitsland woon, en het dus geen slecht idee is voor die tijd een motortje te kopen daar, mit bovenstaande klopt.

Weet iemand hier wat over te vertellen?
 
Ik woon in B. Voertuig moet voor verhuizing half jaar in bezit zijn en daarna in NL moet je die nog een jaar aanhouden. Bij verkoop eerder komt de fiscus collecteren *D

tjing tjing mag ik ff vangen
 
Ik heb een vraagje over vrijstelling van belastinge over een in te voeren motor. Het verhaal dat me verteld is luid zo:

Als ik aantoonbaar in duitsland woon, een motor koop, en vervolgens hiermeer minimaal 1 jaar op rijd, hoef ik geen BPM te betalen als ik in Nederland kom te worden.

Mijn vraag is nu deze: Klopt dit.

En zo ja, moet ik gedurende dat minimale jaar ook in Duitsland wonen, of moet ik het Kopen terwijl ik in Duitsland woon, en vervolgens minimaal mijn eigendom moet zijn, of dit nu in Duitsland of Nederland is.

Ik vraag dit, omdat ik namelijk tot 31 juli in Duitsland woon, en het dus geen slecht idee is voor die tijd een motortje te kopen daar, mit bovenstaande klopt.

Weet iemand hier wat over te vertellen?

aangezien dat jij nu in nl woont wou ik eigenlijk vragen of er veel bij komt kijken als je verhuist naar duitsland?? wat moet je zoal regelen en waar moet je zijn ??

ik woon namelijk dicht bij de grens en hier is het wel aantrekkelijk om in duitsland te wonen :)
 
Ik woon nu nog in Duitsland, maar einde van de maand in NL weer.

Opzcih volgende moet je doen:
Als je meer dan 3/4 jaar in het buitenland verblijft, dan moet je je uitschrijven i nde stad waar je nu woont.

Je moet je inschrijven in de stad waar je wilt komen te wonen, en daar heb je een lijst aan papier in zitten wat je moet invullen. Ik kreeg die via mijn School, ik neem aan dat je dit gewoon bij het stadhuis in betreffende duitse stad kunt krijgen. Daar moet je dingen invullen over bijvoorbeeld je status (gehuwd etc.), je eventuele strafblad etc invullen, en hoe lang je verwacht te gaan wonen in de stad/land. Op basis van je info en verzoek zullen ze je of weinigeren, of een tijd noemen dat je een verblijfs vergunning krijgt.

Ook een belangrijk punt was het bewijs van voldoende inkomen, je mag je alleen vestigen als je kunt aangeven dat je minimaal 585 euro per maand heb als inkomen. Als je dus werkloosbent lukt je dat niet.

Af te sluiten in duitsland:
Heimratversichterung (spel het vast wel fout), je imboedel is dat
Haftpflicht versucherung; Dit is de algemene WA verzekering, verplicht!

Als jje koopt of bouwt misschien dat je dan nog andere dingen doen, ik moest buiten dit niets doen. Gewoon gehuurd, huurcontractje, je hebt bij sommigen voor bepaalde tijd, meeste is Onbepaalde tijd, d.w.z. je hebt de kamer/huis totdat 1 van de partijen opzicht, minimaal 3 maanden voor verhuising (3 maanden opzegtermijn). Houd rekening met huurprijzen in verschillen tussen de prijs "kalt miete" en "warm miete". Kalt miete is het gebouw, zonder kosten voor elektra, gas etc, en ook ondehoud algemene ruimte (als je in bijvoorbeeld een Mehrerfamielenhaus woont). Warm miete is vaak alles inclusie, dus Gas, Elektra, Water en onderhoudskosten.... telefoon/internet behoord daar niet bij.

dat was het d8 ik wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan