Brabantse gemeenten schrappen flitspalen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Utopist

MF veteraan
29 apr 2004
2.703
7
Maastricht Centrum :)
Bron

De gemeenten Bergeijk, Bladel, Eersel en Reusel-de Mierden in de Kempen zetten geen flitspalen meer in in de strijd tegen hardrijders

Niet verzekerd
De kosten zijn te hoog voor de Brabantse gemeenten. In het verleden zijn de palen zo vaak vernield, dat ze niet meer verzekerd kunnen worden. De gemeenten moeten daarom de vaak hoge reparatiekosten zelf betalen. Dat willen ze niet meer.

Rijk
Wat de gemeenten ook tegenstond was dat de opbrengst in de vorm van boetes in de rijkskas terechtkwam. De palen blijven wel staan in de gemeenten, al was het maar uit preventief oogpunt.

Verdekt opgesteld
Hardrijders lopen in de vier gemeenten overigens nog steeds grote kans dat ze op bon worden geslingerd. De gemeenten hebben namelijk laten weten dat de snelheidscontroles vanuit verdekt opgestelde politieauto's worden geïntensiveerd.

zo.

Ze zijn te duur! :}

Jammer dat ze meer mobiel gaan flitsen. Hopen dat er snel meer gemeenten gaan volgen (maar dat mobiele flitsunits ook maar opgeschort worden...)
 
Het is toch ook al een rage om politieauto's in de fik te zetten :?
Als ze dan alleen de auto's pakken waar een flitser op zit, dan zal dat ook al veel schelen. :)
 
Het is toch ook al een rage om politieauto's in de fik te zetten :?
Als ze dan alleen de auto's pakken waar een flitser op zit, dan zal dat ook al veel schelen. :)

dat dacht ik ook al ja, maar dacht bij mezelf "zal dat maar niet in de startpost zetten, dadelijk denken mensen nog dat ik serieus ben" :P

Maar DIT heeft dus blijkbaar toch zijn vruchten afgeworpen ;) :P
 
jah jah en ik lees vandaag in het Eindhovens Dagblad dat de gemeente eindhoven 5 nieuwe gaat plaatsen ik zal ekkes het artikel opzoeken::

Extra flitspalen ring Eindhoven
Maandag 6 september, EINDHOVEN – Er komen flitspalen op vijf drukke kruispunten op of bij de ring in Eindhoven. De gemeente Eindhoven hoopt zo de verkeersveiligheid op deze plaatsen te verbeteren. Het gaat om vier kruisingen op de ring zelf: bij de Kennedylaan, de rotonde Boschdijk, de Geldropseweg en de Leenderweg. Verder komt er een flitspaal op de kruising van de Boschdijk en de Pastoor Petersstraat, nabij de ring en Fellenoord.


Deze week worden er lussen in de weg geslepen. Daarin komen draden die signaleren of verkeer door rood rijdt. Voor het slijpen worden de wegen versmald. Dit werk gebeurt ’s avonds en ’s nachts om het verkeer zo min mogelijk te hinderen. De kruising bij de Kennedylaan en de O.L. Vrouwestraat wordt hiervoor vannacht din op woeenkele uren afgesloten om de veiligheid van de wegwerkers niet in gevaar te brengen. Het verkeer wordt omgeleid via de Europalaan en de Pastoriestraat. De extra flitspalen komen kort nadat bekend is geworden dat gemeenten in de Kempen juist af willen van flitspalen, omdat die te vaak worden vernield. Eindhoven heeft echter niet zoveel last van vandalisme als de Kempen, aldus gemeentelijk verkeerscoördinator P. Claassen.
[/quote]

alsjeblief :) maar minder leuk nieuws :r
 
ja maar dat zijn relatief kleine gemeenten denk ik. je bent wel een tijdje bezig voor je het flitspalen budget van bijv. den haag of amsterdam leeg krijgt. ow wacht, was den haag al niet bijna failliet? aan het mollen dan jongens zou ik zeggen! misdaad blijkt (in het zuiden van het land temminste) te lonen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan