Brammo Empulse R gekocht

Ja dus. Anders reden er wel meer van rond . Alleen wat mensen die hem zakelijk rijden en dan is de km prijs wel interessant.
Je kan natuurlijk ook gaan lenen.
Als de jaarlijkse kost inclusief interesten lager is, kan het toch financieel gezond zijn om te lenen.
En dat is hier wel het geval. Zelfs met de extra kapitaalkost om het hogere aankoopbedrag te betalen, is de Energica goedkoper dan een GS.

Persoonlijk zou ik ook niemand aanraden om een lening te nemen om een motorfiets te kopen, tenzij die intensief gebruikt wordt voor woon-werk-verkeer.
Maar dat is eigenlijk de correcte manier van kosten te berekenen. En als je dat dus zo doet, is een elektrische motorfiets niet noodzakelijk duurder.

Dit geldt natuurlijk enkel voor iemand die veel met een motorfiets rijdt. Als je maar <5000 km per jaar doet, gaat een ICE altijd goedkoper zijn.
 
Je kan natuurlijk ook gaan lenen.
Als de jaarlijkse kost inclusief interesten lager is, kan het toch financieel gezond zijn om te lenen.
En dat is hier wel het geval. Zelfs met de extra kapitaalkost om het hogere aankoopbedrag te betalen, is de Energica goedkoper dan een GS.

Persoonlijk zou ik ook niemand aanraden om een lening te nemen om een motorfiets te kopen, tenzij die intensief gebruikt wordt voor woon-werk-verkeer.
Maar dat is eigenlijk de correcte manier van kosten te berekenen. En als je dat dus zo doet, is een elektrische motorfiets niet noodzakelijk duurder.

Dit geldt natuurlijk enkel voor iemand die veel met een motorfiets rijdt. Als je maar <5000 km per jaar doet, gaat een ICE altijd goedkoper zijn.
We gaan langs elkaar heen nu. Ik heb het geld wel maar heb het er niet voor over. Ik vind het gewoon teveel geld voor wat het nu nog is/biedt. Je blijft maar hangen in rekenen.

Alsof het verkrijgen van de motorfiets het doel is en alle middelen heiligt .

Heel sympathiek allemaal maar dat zou ik zelf ook uit kunnen rekenen. Jij begint bij de uitkomst en gaat dan net zo lang rekenen om goed uit te komen zal ik maar zeggen.
 
We gaan langs elkaar heen nu. Ik heb het geld wel maar heb het er niet voor over. Ik vind het gewoon teveel geld voor wat het nu nog is/biedt. Je blijft maar hangen in rekenen.

Alsof het verkrijgen van de motorfiets het doel is en alle middelen heiligt .

Heel sympathiek allemaal maar dat zou ik zelf ook uit kunnen rekenen. Jij begint bij de uitkomst en gaat dan net zo lang rekenen om goed uit te komen zal ik maar zeggen.

Ja daar moet je inderdaad voor oppassen. Dat je het gewoon als uitvlucht zoekt, om er meer geld aan te geven.

Aan de andere kant kloppen die berekeningen wel. Na 5 jaar heb je effectief meer geld uitgegeven aan een GS dan aan een Experia.
Daarom relativeer ik wel wat het argument van "EV's zijn te duur". Dat is deels waar, maar ook weer niet.

Mijn Taycan kost mij per jaar ook minder dan een BMW 3. Nochtans is de aankoopprijs 2x zo hoog.

Soms moet je ook gewoon de moeite eens doen om dingen uit te rekenen: een nieuwe auto, een woonlening, de aankoop van een huis, zonnepanelen,... Voor de grote aankopen is het meestal toch wel een goed idee om even verder te kijken dan puur de geafficheerde prijs.
Dingen niet uitrekenen, kan je veel geld kosten zonder dat je het beseft.
 
Dingen niet uitrekenen, kan je veel geld kosten zonder dat je het beseft.
Dit gegeven zorgt er wél voor dat grote groepen mensen toch gewoon gelukkig zijn. De clou zit ‘m in dat “zonder dat je het beseft”. Ik neem altijd graag deel aan gesprekken op verjaardagen en partijen, of in de kantine van de sportclub, met mensen die wel overal verstand van hebben, maar niets hebben doorgerekend. Dat praat namelijk veel makkelijker (zowel voor hen als voor mij ) ;) .
 
Heb de mijne in 2019 verkocht voor 4500, 60K mee gereden, dat dan weer wel
3000 liter benzine mee bespaard, dus eigenlijk voor niks gereden.
Je moet m alleen poetsen met een vochtig doekje, dan blijven de accus heel.
Ik heb afgelopen maandag een Brammo empulse R gekocht met 60k op de teller.

Was oorspronkelijk rood en heeft een zwarte wrap gehad. Van jou geweest ? Kenteken begint met 49-
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-02-03-18-42-29-23_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    Screenshot_2024-02-03-18-42-29-23_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    99,6 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan