Brammo Enertia+ electric 2014. (Verkocht)

Status
Niet open voor verdere reacties.

GreenMots

Rookie
3 jun 2015
22
0
Heerenveen
Elektrische motorfiets van BRAMMO. Uitvoering Enertia Plus.

Deze Brammo is in zeer mooie staat en heeft tot nu toe 7800 km gereden. Eenvoudig te berijden motorfiets, weinig onderhoud en lage verbruikskosten.

Specificaties:
Merk - Brammo
Model - Enertia Plus
Bouwjaar - 2014
Categorie - Electrisch

Motor - Borstelloze AC electromotor met Brammo Power™ Lithium-Ion NCM accu
Vermogen - 10pk 13kW @ 4.500tpm
Maximaal koppel - 40Nm @ 1.450tpm
Versnellingen - automatisch
Koppeling - automatisch
Frame - licht gewicht aluminium frame
Ophanging voor - Marzocchi Shiver hydraulische USD voorvork, volledig instelbaar, veerweg 12.75 cm
Ophanging achter - Works Performance hydraulische achtervork, volledig instelbaar, veeerweg 12.75 cm
Remmen voor - Brembo hydraulische remmen
Remmen achter - Brembo remmen
Banden voor - Avon 18 x 2.5
Banden achter - Avon 17 x 3.5
Lengte - 207mm
Breedte - 84mm
Zithoogte - 81mm
Drooggewicht - 150Kg
Topsnelheid - 110Km/u
Nieuwprijs - €10.890 (2014)

Opmerkingen:
Wegenbelasting en BPM vrij, 7,5 uur laadtijd (van 0 tot 99%, SOC). direct drive (geen koppeling of versnellingen). 
De Brammo is met gewone stekker, die onder het zadel weggewerkt is in een normaal stopcontact op te laden.

geen inruil

Prijs: € 3000

https://link.marktplaats.nl/m1400356449
greenmotorcycles.nl
 

Bijlagen

  • Hoofdfoto.jpg
    Hoofdfoto.jpg
    280,9 KB · Weergaven: 46
  • IMG_1659.JPG
    IMG_1659.JPG
    410,8 KB · Weergaven: 46
  • IMG_1662.JPG
    IMG_1662.JPG
    223,1 KB · Weergaven: 29
  • IMG_1664.JPG
    IMG_1664.JPG
    290,5 KB · Weergaven: 34
  • IMG_1665.JPG
    IMG_1665.JPG
    230 KB · Weergaven: 40
  • IMG_20160827_163655725.jpg
    IMG_20160827_163655725.jpg
    257,9 KB · Weergaven: 34
  • IMG_20160827_163655725a.jpg
    IMG_20160827_163655725a.jpg
    77 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20160827_163812967.jpg
    IMG_20160827_163812967.jpg
    286 KB · Weergaven: 31
  • IMG_20160827_163827609.jpg
    IMG_20160827_163827609.jpg
    225,3 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Twee belangrijke missende zaken: Vraagprijs en actieradius

En nee ik ga niet op je mp link klikken voor een vrpr ;)
 
Wel een grappige fiets. Ruilen tegen een bmw r1100s? Ben op zoek naar een goedkoop woonwerkfietsje en deze kost per km bijna niks
 
Ik gaf alleen maar aan dat de gegevens tegenstrijdig zijn, is het nou 7, 10 of 13kW?
Wat dat te maken heeft met compensatiedrang weet ik niet.
Het leek voor mij alsof je de lage waardes belachelijk maakte. Veel motorrijders hebben de neiging laatdunkend te doen over alles onder de 70kW. Jij hebt dat kennelijk niet.
 
Het leek voor mij alsof je de lage waardes belachelijk maakte. Veel motorrijders hebben de neiging laatdunkend te doen over alles onder de 70kW. Jij hebt dat kennelijk niet.

Nee, zo'n ding lijkt me ideaal als je niet al te ver van je werk woont en binnendoor kunt. Nadeel is alleen het uiterlijk wat mij betreft. Zoals de Engelsen zeggen: a face only a mother could love....
 
Nee, zo'n ding lijkt me ideaal als je niet al te ver van je werk woont en binnendoor kunt. Nadeel is alleen het uiterlijk wat mij betreft. Zoals de Engelsen zeggen: a face only a mother could love....

Kweenie, ik heb lelijkere elektrische motoren gezien. Vind deze nog best wel wat hebben; een beetje een futuristische/minimalistische caféracer.

Maar och, die actieradius... 110 kilometer max? En da's als je er 50-60 mee rijdt, zeker? Daar zou ik m'n retourtje woon-werk niet eens mee halen...
 
Kan de plastidip er nog makkelijk af ?

De foliatec is net als plastidip eenvoudig te verwijderen. De folie die er nu op zit is glanzend, maar als je deze eraf haalt dan is ie weer in de origineel wit metallic kleur.

1379744
 
Ik gaf alleen maar aan dat de gegevens tegenstrijdig zijn, is het nou 7, 10 of 13kW?
Volgens wikipedia is 't 10kW / 13pk, dus 't staat gewoonweg verkeerdom in de advertentie.

Hmm, een top van 97110km/u en bij die snelheid een actieradius van 60km? Da's wel heel erg weinig. Kom ik niet mee heen en weer én ik vind 't een gevaarlijke snelheid op de snelweg.

Jammer. Vind 't wel een leuk ding... en redelijk binnen budged. O-)
 
Laatst bewerkt:
Volgens wikipedia is 't 10kW / 13pk, dus 't staat gewoonweg verkeerdom in de advertentie.

Hmm, een top van 97110km/u en bij die snelheid een actieradius van 60km? Da's wel heel erg weinig. Kom ik niet mee heen en weer én ik vind 't een gevaarlijke snelheid op de snelweg.

Jammer. Vind 't wel een leuk ding... en redelijk binnen budged. O-)

:^

precies mijn gedachte. Leuk ding in basis maar door de actieradius onbruikbaar.
 
Voor woon-werk wel ja. Maar voor een incidenteel plezierritje lijkt 't me een prima ding. Met 150kg ook nog eens een heerlijk lichtgewicht. :Y
Ik wil alleen een tweede motor kunnen gebruiken voor woon-werk wanneer er aan de andere gesleuteld wordt...

Misschien kan @GreenMots iets vertellen over de range bij snelweggebruik? Zou je zelf een woon-werk rit van 40km enkele reis die grotendeels over de snelweg gaat (en niet op kantoor kunnen laden) aandurven op deze?

Laden doe je met een 'normale' stekker. Dat betekend per definitie dat je onderweg in principe niet kunt laden? Of valt dat mee?
 
Tja, deze Enertia is geen 1 op 1 vervanging voor een brandstof motorfiets. De range op de snelweg is 60 tot 70 km. Bij uitstek geschikt voor woon- en werkverkeer. Als je 40 km heen rijdt dan kan dat prima. Op het werk opladen is nergens een probleem, gewoon een verlengsnoer mee en op een 220V netspanning aansluiten. Meestal duurt een werkdag 8-9 uur, is ie weer helemaal opgeladen en mocht je een middag vrij hebben dan kun je ook terug op een halve lading.

Kortom, voor € 3000 heb je een onderhoudsarme en zuinige motorfiets erbij.


1385973
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan