Brands Hatch, the pics

Wat een mooie dag was het zondag weer… Brands Hatch ligt maar 2 stops met de trein (11 minuten) van mijn huisje vandaan en samen met Superbiker en Ghostdancer vertrokken we dan ook om 8 uur 's ochtends.
We hadden tickets voor Paddock hill bend. Een ontzettend mooi plekje, ook al blijkt dat niet meteen uit de foto's. Nadat de Superstock warm-up was verreden begon de Superbike warm-up.
Ik vond dat er altijd een lekker sfeertje bij de Superbike in Assen hing, maar de sfeer in Brands Hatch slaat echt alles. Het getoeter ging de hele warm-up (en race) door.
Tijdens de warm-up van de superbike regende het een beetje en we waren bang dat dat de rest van de dag ook het geval zou zijn (we hadden de dag daarvoor nog in de regen gebarbequed want het vlees moest op), maar de rest van de dag hebben we alleen maar zonneschijn gehad, mijn armen zijn nu dus ook heel erg mooi rood.
Het was erg jammer dat JR en Xaus uitvielen in de eerste race. Shakey was oppermachtig. Het gevecht voor de 2e plaats was echter erg mooi.
In de supersport was Chambon erg goed en wat een geluid maakt die Suzuki, dat was erg kwijlen. Het leek er even op dat Jurgen makkelijk 2e zou worden, totdat hij weer werd gepakt. In de laatste 2 ronden gaf hij weer gas en werd dus 2e. Meneer Veneman ging het allermooist door P.H. Bend. Hij raakte continu met de voetsteps de grond aan. De vonken sprongen er dus vanaf. ERRUG mooi om te zien. Het was jammer dat er geen uitloop ronde werd verreden.
De echte paddock voor de coureurs op Brands is achter Paddock Hill bend. Ze komen daar door een tunneltje onder de bocht door. Er stond daar een erg mooie (paalbare) Duc 999. Toen we daar ff bij stonden te geilen kwamen er erg veel coureurs langs, Suzi Perry kwam nog langs gescheurd en ik heb nog ff met Murray Walker gezwaaid.
De 2e Superbike race was echt top. De kopgroep was erg lang een fourteen wheeler. Het was spannend tot het einde, maar dat hebben jullie vast wel (met Jaap Timmer commentaar) gezien…
Ik heb geen andere MF-ers gezien. Een uurtje na de race waren we weer thuis. Volgend jaar weer!!!!

Mooi geschreven Gerben! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan